Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Juststop skrev (8 minutter siden):

Behandlingstid opp til 8 uker. Tror forresten de færreste ønsker å gå uten inntekt i 8 uker for å komme i en rytme. 

Jeg forklarer meg sikkert dårlig - men hvis du hver gang venter 8 uker og du sender inn søknad hver andre uke vil du jo få penger hver andre uke. Etter de første 8 ukene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan vel være at hun snakket med moren og fikk tips om chatgpt. Ikke istedet for en samtale med moren, men i tillegg …

Helt normalt. Din tolkning av dette derimot … ikke så normalt … 

På ingen måte er det normalt å tipse noen om å «snakke med chatgpt» om helserelaterte problemer. Heldigvis.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Xmasclovn skrev (13 minutter siden):

På ingen måte er det normalt å tipse noen om å «snakke med chatgpt» om helserelaterte problemer. Heldigvis.

Jeg synes det. Kunne sikkert tipset om chatGPT selv om en venninne hadde spurt meg. Jeg har faktisk selv fått tips om å tolke blodprøvesvar i chatgpt som jeg tok videre til en ny lege (som fastlegen sa var fine, men som viste seg å ikke være det.. Lavt stoffskifte, de som vet de vet..)  

Det blir jo som å google, bare ofte mer treffende. Det er jo ikke akutt helsehjelp det er snakk om. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det. Kunne sikkert tipset om chatGPT selv om en venninne hadde spurt meg. Jeg har faktisk selv fått tips om å tolke blodprøvesvar i chatgpt som jeg tok videre til en ny lege (som fastlegen sa var fine, men som viste seg å ikke være det.. Lavt stoffskifte, de som vet de vet..)  

Det blir jo som å google, bare ofte mer treffende. Det er jo ikke akutt helsehjelp det er snakk om. 

Jada, skjønner at du synes det og jeg ikke synes det, men for å ungå å diskutere i det uendelige får vi kanskje si oss enig om å være uenige her.

• Liker 4
Skrevet
Minipilla skrev (1 time siden):

Jeg forklarer meg sikkert dårlig - men hvis du hver gang venter 8 uker og du sender inn søknad hver andre uke vil du jo få penger hver andre uke. Etter de første 8 ukene. 

Skjønner hvordan du tenker. Men siden hun ikke er sykemeldt fra arbeidsgiver ser jeg for meg at det blir som en «ny» søknad hver gang som behandles av forskjellige saksbehandlere , og forskjellige plasser «køen»?  Utrolig tungvint hvis det fungerer slik hvertfall. 

• Liker 3
Skrevet

Uff at den dama der ikke får eller tar i mot hjelp er meg en sann gåte, nå ga hun omtrent bort bilen sin i fjor og nå står hun i samme situasjon med den nye hun har kjørt med det siste året. Hun lærer aldri av sine feil og gjør dyrebare erfaringer gang på gang 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden hun har så stor verdi i huset så hadde det løst «alt» med å selge å skaffe seg en mindre bolig eller leilighet?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

På’an igjen med å vise de samme gamle minnene fra Tyrkia, for ørtende gang.

• Liker 3
Skrevet
M_z skrev (1 time siden):

På’an igjen med å vise de samme gamle minnene fra Tyrkia, for ørtende gang.

Planlegger kanskje en ny tur. Det er på tide å svi av litt penger (man egentlig ikke har) i kjent stil.

• Liker 5
Skrevet
Krako skrev (På 15.9.2025 den 14.59):

Siden hun har så stor verdi i huset så hadde det løst «alt» med å selge å skaffe seg en mindre bolig eller leilighet?

Eller kanskje bedre, låne mer på huset om det går? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (3 minutter siden):

Hvordan tenker du at hun skal klare å betale det…? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Håper for gudsskyld at banken tar en extra kikk på økonomien hennes og sjekker hvor inntektene kommer fra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anneisabell skrev (16 timer siden):

Håper for gudsskyld at banken tar en extra kikk på økonomien hennes og sjekker hvor inntektene kommer fra.

Hvor kommer de fra?

Skrevet
Justlooking skrev (19 timer siden):

Tvilsomt at hun får mer lån uten fast inntekt, noe sykepenger ikke er. I tillegg har hun barn som gjør henne en enda mindre attraktiv lånetager.

• Liker 3
Skrevet
Mariss@68 skrev (1 time siden):

Hvor kommer de fra?

«Inntekter» som sosial stønad og utleie av hus er vell ikke det som står øverst som fast inntekt hos banken?

• Liker 1
Skrevet

Beklager - men kan ikke forstå dette behovet for utlevering Mette viser til på snap. Ser hun virkelig ikke hvor tragikomisk det er.  Ett hus som forfaller mer,tross iherdig forsøk på renovering. En bil som ikke blir fulgt opp, selv om hun vet hun er avhengig av den hver dag. Sminker seg i bilen, mens telefonen gløder i samtaler med nav og banken for å få penger til livsopphold. Hvordan og hvorfor orker hun å rote til livet sitt så til de grader.  Mette viser at hun er helt på felgen, men skal allikevel sitte med huset.  Tviler på at hun kommer seg ut i jobb igjen, så ville solgt huset og fått økonomien tilbake. En enklere hverdag for både henne og barna. Mette sier jo selv hun ser sliten og eldre ut,  og ja- det ser de fleste. Dette blir bare verre og verre!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Alisha* skrev (6 timer siden):

Beklager - men kan ikke forstå dette behovet for utlevering Mette viser til på snap. Ser hun virkelig ikke hvor tragikomisk det er.  Ett hus som forfaller mer,tross iherdig forsøk på renovering. En bil som ikke blir fulgt opp, selv om hun vet hun er avhengig av den hver dag. Sminker seg i bilen, mens telefonen gløder i samtaler med nav og banken for å få penger til livsopphold. Hvordan og hvorfor orker hun å rote til livet sitt så til de grader.  Mette viser at hun er helt på felgen, men skal allikevel sitte med huset.  Tviler på at hun kommer seg ut i jobb igjen, så ville solgt huset og fått økonomien tilbake. En enklere hverdag for både henne og barna. Mette sier jo selv hun ser sliten og eldre ut,  og ja- det ser de fleste. Dette blir bare verre og verre!

Voldsomt til svartmaling. «Et hus som forfaller». Ærlig talt, huset hennes er da veldig flott tross det mangler litt overflatebehandling som lister osv.

Usj, hvor jeg misliker mobbing. 

Nei, Mette, ikke hør på dem. Du er et flott og vakkert menneske! 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Voldsomt til svartmaling. «Et hus som forfaller». Ærlig talt, huset hennes er da veldig flott tross det mangler litt overflatebehandling som lister osv.

Usj, hvor jeg misliker mobbing. 

Nei, Mette, ikke hør på dem. Du er et flott og vakkert menneske! 

Ja det kunne vært ett fint hus😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Alisha* skrev (8 timer siden):

Og ditt eget hus er perfekt? Mette gjør så godt hun kan med tanke på situasjonen hun er i.

Er ikke bare å selge huset. Hvor skal hun flytte til? Er dyrt med flytting. 

• Liker 9
Skrevet
cafflatte skrev (33 minutter siden):

Og ditt eget hus er perfekt? Mette gjør så godt hun kan med tanke på situasjonen hun er i.

Er ikke bare å selge huset. Hvor skal hun flytte til? Er dyrt med flytting. 

Er enig med deg. Hun gjør så godt hun kan. Men kanskje ikke alltid oppussing er set lureste å drive med når man ikke har økonomi til å ferdigstille det hun gjør? Må jo bare skape mer stress og frustrasjon hos henne.. Hun har nok endel lån så er ikke sikkert hun blir sittende igjen med mye overskudd ved ett evt salg og da er det ikke lett å få kjøpt nytt/få lån uten jobb.. men hun skal ha kred for at hun prøver, at hun er åpen og ærlig i den vonde situasjonen hun er i. Heier på Mette jeg, og tror hun kommer sterkere ut i andre enden. 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...