Minipilla Skrevet 11. september 2025 #2161 Skrevet 11. september 2025 M_z skrev (21 minutter siden): charGTP assa Ja tenk å snakke jevnlig med han du. Og ikke minst finne diagnosen sin der. 3 2
Xmasclovn Skrevet 11. september 2025 #2162 Skrevet 11. september 2025 YNWA_1 skrev (1 time siden): Lenge.. 😅 Der var akkurat det jeg skulle svare😅 Tror hun kan snakke om det lengre enn vi kan tenke oss…. 1 3
Xmasclovn Skrevet 11. september 2025 #2163 Skrevet 11. september 2025 Minipilla skrev (25 minutter siden): Ja tenk å snakke jevnlig med han du. Og ikke minst finne diagnosen sin der. Måtte klikke meg inn nå for å se hva chatgpt dreide seg om, og OMG er dette tull?! Å snakke jevnlig med «ham» og nesten få utredet seg selv😅 Hun der tar virkelig ensomhet og diagnostisering til et nytt nivå. Vet ikke om det er til å le eller gråte av… 3 3
M_z Skrevet 11. september 2025 #2164 Skrevet 11. september 2025 Minipilla skrev (1 time siden): Ja tenk å snakke jevnlig med han du. Og ikke minst finne diagnosen sin der. Og å kalle han GTP (og ikke gpt) etter å ha brukt så mye tid på han 2 3
AnnnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #2165 Skrevet 11. september 2025 (endret) Minipilla skrev (4 timer siden): Ja tenk å snakke jevnlig med han du. Og ikke minst finne diagnosen sin der. Er jo ikke akkurat ChatGPT som ga henne diagnosen da… Jeg har spurt ChatGPT masse om helserelaterte spørsmål jeg også. Trodde for øvrig alle gjorde det. Endret 11. september 2025 av AnnnonymBruker 7
AnnnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #2166 Skrevet 11. september 2025 Anneisabell skrev (6 timer siden): Hvor lenge klarer Mette og sitte og gjenta og gjenta seg selv om disse diagnosene? Hadde aldri giddi å sett på om det irriterte meg sånn. 5 1
AnnnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #2167 Skrevet 11. september 2025 Anneisabell skrev (6 timer siden): Hvor lenge klarer Mette og sitte og gjenta og gjenta seg selv om disse diagnosene? Det er litt det som er poenget med en nisjekanal. Man velger noen temaer man ofte brenner for som man vil snakke om/vise frem. Mette har adhd/autisme, diy/oppussing og matlaging som sine hovedtemaer, i alle fall det jeg har fått med meg. Det finnes tusenvis av slike kanaler på sosiale medier. Det betyr jo ikke at dette er hele livet deres, men at det er det de deler. Mette har jo mange følgere i samme situasjon som enten lurer på om de skal utredes eller har adhd, autisme eller begge deler som setter pris på at hun deler. 8
Sol Rampelyset Skrevet 11. september 2025 #2168 Skrevet 11. september 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 2
YNWA_1 Skrevet 12. september 2025 #2169 Skrevet 12. september 2025 Xmasclovn skrev (På 11.9.2025 den 13.30): Måtte klikke meg inn nå for å se hva chatgpt dreide seg om, og OMG er dette tull?! Å snakke jevnlig med «ham» og nesten få utredet seg selv😅 Hun der tar virkelig ensomhet og diagnostisering til et nytt nivå. Vet ikke om det er til å le eller gråte av… Interessant utvikling 🙈😅 1 1
AnnnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #2170 Skrevet 12. september 2025 YNWA_1 skrev (28 minutter siden): Interessant utvikling 🙈😅 Jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor det er så rart å spørre ChatGPT hva som kan feile en? Jeg har selv gjort det og fikk et tips på prøver jeg burde ta, som legen ofte ikke tar uten at man ber konkret om det (den ene viste seg å være lav). 3 2
Xmasclovn Skrevet 12. september 2025 #2171 Skrevet 12. september 2025 YNWA_1 skrev (4 timer siden): Interessant utvikling 🙈😅 Interessant er ganske så beskrivende her ja😅 3 2
YNWA_1 Skrevet 12. september 2025 #2172 Skrevet 12. september 2025 AnnnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor det er så rart å spørre ChatGPT hva som kan feile en? Jeg har selv gjort det og fikk et tips på prøver jeg burde ta, som legen ofte ikke tar uten at man ber konkret om det (den ene viste seg å være lav). Det er helheten som gjør det så fascinerende. 4 2
AnnnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #2173 Skrevet 12. september 2025 (endret) YNWA_1 skrev (7 minutter siden): Det er helheten som gjør det så fascinerende. Synes det var bra jeg da, hun fikk jo utredning. Er ikke sikkert hun hadde spurt om utredning uten dette. Endret 12. september 2025 av AnnnonymBruker 3
Xmasclovn Skrevet 12. september 2025 #2174 Skrevet 12. september 2025 YNWA_1 skrev (12 minutter siden): Det er helheten som gjør det så fascinerende. Og ikke minst det at moren hadde sagt hun skulle «snakke med chatgpt». I hvilken sammenheng da? Kom hun til moren fordi hun hadde behov for å prate eller får råd, men ble henvist til chatgpt? Aldri hørt om noen andre «snakke masse med ham» slik hun sa. De fleste bruker det til ett og annet, selvsagt siden det er genialt, men ikke som en slags samtalepartner. 3 3
AnnnonymBruker Skrevet 13. september 2025 #2175 Skrevet 13. september 2025 Xmasclovn skrev (10 timer siden): Og ikke minst det at moren hadde sagt hun skulle «snakke med chatgpt». I hvilken sammenheng da? Kom hun til moren fordi hun hadde behov for å prate eller får råd, men ble henvist til chatgpt? Aldri hørt om noen andre «snakke masse med ham» slik hun sa. De fleste bruker det til ett og annet, selvsagt siden det er genialt, men ikke som en slags samtalepartner. Kan vel være at hun snakket med moren og fikk tips om chatgpt. Ikke istedet for en samtale med moren, men i tillegg … Helt normalt. Din tolkning av dette derimot … ikke så normalt … 5 1
Minipilla Skrevet 13. september 2025 #2176 Skrevet 13. september 2025 Meget spesielt at hun får sosial stønad istede for at NAV bare tar en raskere utbetaling av sykepenger. Hvis dette faktisk stemmer er det noe alvorlig galt med systemet. Men…om det på det jevne er 8 uker forsinkelse på sykepenger (merkelig også for jeg er sykmeldt i samme kommune og får de noen dager etter innsendt søknad om sykepenger hver gang), men vil man ikke da ligge 8 uker bak første men så vil jo det jevne seg ut og man er i normal rytme selv om det er 8 uker bak? Hvis man får hver andre uke men med åtte ukers forsinkelse vil det jo likevel være hver andre uke? 2
Gisse Skrevet 13. september 2025 #2177 Skrevet 13. september 2025 Minipilla skrev (28 minutter siden): Meget spesielt at hun får sosial stønad istede for at NAV bare tar en raskere utbetaling av sykepenger. Hvis dette faktisk stemmer er det noe alvorlig galt med systemet. Men…om det på det jevne er 8 uker forsinkelse på sykepenger (merkelig også for jeg er sykmeldt i samme kommune og får de noen dager etter innsendt søknad om sykepenger hver gang), men vil man ikke da ligge 8 uker bak første men så vil jo det jevne seg ut og man er i normal rytme selv om det er 8 uker bak? Hvis man får hver andre uke men med åtte ukers forsinkelse vil det jo likevel være hver andre uke? Er du også sykemeldt uten arbeidsgiver? Det er der forskjellen ligger… og det er dessverre slik at sosialhjelp og sykepenger ikke nødvendigvis behandles av de samme, men med systemet som burde vært bedre… 5
AnnnonymBruker Skrevet 13. september 2025 #2178 Skrevet 13. september 2025 Minipilla skrev (1 time siden): Meget spesielt at hun får sosial stønad istede for at NAV bare tar en raskere utbetaling av sykepenger. Hvis dette faktisk stemmer er det noe alvorlig galt med systemet. Men…om det på det jevne er 8 uker forsinkelse på sykepenger (merkelig også for jeg er sykmeldt i samme kommune og får de noen dager etter innsendt søknad om sykepenger hver gang), men vil man ikke da ligge 8 uker bak første men så vil jo det jevne seg ut og man er i normal rytme selv om det er 8 uker bak? Hvis man får hver andre uke men med åtte ukers forsinkelse vil det jo likevel være hver andre uke? Det er dessverre noe galt med systemet. Er man også så uheldig å havne på AAP kan NAV når som helst erklære deg frisk, selvom du ikke er det, og stoppe all utbetaling på AAP i flere måneder. En så utrygg økonomi hjelper jo ikke akkurat på helsen … Man kan være heldig og ha lite problemer med NAV, eller uheldig og oppleve å ikke få penger, eller få det svært forsinket, mange ganger. 3
Minipilla Skrevet 13. september 2025 #2179 Skrevet 13. september 2025 Gisse skrev (58 minutter siden): Er du også sykemeldt uten arbeidsgiver? Det er der forskjellen ligger… og det er dessverre slik at sosialhjelp og sykepenger ikke nødvendigvis behandles av de samme, men med systemet som burde vært bedre… Nei men mener mer at om det «alltid» er 8 ukers ventetid på sykepenger vil man i utgangspunktet etter en stund være i en rytme om man sender inn hver 14 dag. 1
Juststop Skrevet 13. september 2025 #2180 Skrevet 13. september 2025 Minipilla skrev (19 minutter siden): Nei men mener mer at om det «alltid» er 8 ukers ventetid på sykepenger vil man i utgangspunktet etter en stund være i en rytme om man sender inn hver 14 dag. Behandlingstid opp til 8 uker. Tror forresten de færreste ønsker å gå uten inntekt i 8 uker for å komme i en rytme. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå