Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Nesten et døgn uten aktivitet i tråden (siden MA har "lagt opp" - igjen) og du finner ut at du skal svare på et nesten år gammelt innlegg jeg skrev....?

Og du snakker om "det dramaet som enkelte her prøver å lage"?

Vel, ikke alle henger på denne tråden døgnet rundt. Jeg har heldigvis et liv

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nor skrev (19 minutter siden):

Morsomt. Du har deltatt både FØR og ETTER innlegget, og kunne fint ha sett innlegget du svarte på når det ble postet. Men du måtte skape aktivitet. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig?

• Liker 9
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Nor skrev (36 minutter siden):

De fleste her har ett liv, men du virker til å slite med ditt. Hver gang det blir stille i tråden, kommer du å drar den opp med svada. Hvorfor gjøre deg så dum?

Endret av Alisha*
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Lunabelle skrev (3 timer siden):

Så når tråden er på god vei til å bli stille, så måtte du finne et nesten ti måneder gammelt innlegg å svare på 😅. Hvorfor?

Sikkert en eller annen agenda, uvisst hvilken, men bare det å lete seg frem til et innlegg å kunne svare på og være nødt til å gå 10 måneder tilbake i tid, ja, da leter man med lys og lykt bare for å kunne svare noe 😛

PS. sjekk innboksen din her på KG :)

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Måne, admin. 

Skrevet

She is back. Med visdomsord 

• Nyttig 2
Skrevet
Jannepåvannet skrev (1 time siden):

She is back. Med visdomsord 

Ja, det var ikke rare greiene, bare nok en unnskyldning for at hun er som hun er og gjør som hun gjør pga noe, men vil ikke dømmes for det, og dømmer du, ja, da dømmer du deg selv samtidig 😛

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Xmasclovn skrev (På 1.4.2025 den 22.50):

Klovnen er tilbake fra pålagt ferie🤣

Hva skjer hos Mettemor? Har jeg gått glipp av noe gøyalt eller holder det å ha lest tråden? Tipper det går i samme gamle adhd og daglige drite-seg-ut hendelser som Mette selv tror er sjarmerende og morsomme.

Jeg synes hun er ganske sjarmerende jeg, da. 😄

Jeg har ikke ADHD, men har ingen problemer med å skjønne at udiagnostisert ADHD er krevende å leve med (spesielt kvinner som er barn av 80/90-tallet ble jo ikke fanget opp som barn/ung).  Forhåpentligvis får hun det lettere fremover.

• Nyttig 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Pausa har ikke akkurat gjort underverker 

• Liker 4
Skrevet

Hun har iallefall tjent nok i det siste for selv med sine elskede medisiner impuls shopper hun middager på døren hver dag. Imponert over mengden pizza når det er sagt. To store til en voksen og en ungdom og et lite barn. Vi bestiller en stor på tre voksne. Har man lite penger blåser man ikke pengene på den måten. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Har hun fått seg ny jobb fra mai?

Ble sykemeldt i den gamle ser eg...ikke akkurat en bombe når hun både skulle jobbe vanlig, ta ekstravakter her og der og samtidig ha utredning! Hun mente jo at det ville gå helt fint for alt nytt var så gøy......mens alle andre såg at det var oppskriften på noe dårlig...

Lover ikke godt når hun skal stå på egne bein fra 1.mai når det gjelder inntekt, hvis hun allerede nå er på felgen. Hun skulle blitt i gammel jobb  som hun skrytte masse av tross alt(selv om det ikke var drømmejobben på sikt) til hun var i balanse med utredning og medisinering. Og hadde rettigheter til egenmelding/sykemelding.

Endret av Moongirl
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Moongirl skrev (2 timer siden):

Har hun fått seg ny jobb fra mai?

Ble sykemeldt i den gamle ser eg...ikke akkurat en bombe når hun både skulle jobbe vanlig, ta ekstravakter her og der og samtidig ha utredning! Hun mente jo at det ville gå helt fint for alt nytt var så gøy......mens alle andre såg at det var oppskriften på noe dårlig...

Lover ikke godt når hun skal stå på egne bein fra 1.mai når det gjelder inntekt, hvis hun allerede nå er på felgen. Hun skulle blitt i gammel jobb  som hun skrytte masse av tross alt(selv om det ikke var drømmejobben på sikt) til hun var i balanse med utredning og medisinering. Og hadde rettigheter til egenmelding/sykemelding.

Hun har fremdeles sykepengerettigheter selv om hun ikke har fast jobb fra 1. mai. Om hun er sammenhengende sykemeldt får hun samme grunnlag som hun hadde før hun ble arbeidsledig. Om hun er smart, er hun sykemeldt til hun faktisk er frisk og arbeidsfør. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Fotballfluen skrev (16 minutter siden):

Hun har fremdeles sykepengerettigheter selv om hun ikke har fast jobb fra 1. mai. Om hun er sammenhengende sykemeldt får hun samme grunnlag som hun hadde før hun ble arbeidsledig. Om hun er smart, er hun sykemeldt til hun faktisk er frisk og arbeidsfør. 

Oi, det visste eg ikke! Eg ble advart mot dette da eg skiftet jobb for noen år siden, men trengte heldigvis ikke sykemelding videre likevel.

Så hun får sykepenger selv om hun ikke har en jobb/vakter  å sykemeldes fra? Men, at NAV da overtar. Si si. 

Endret av Moongirl
Skrevet
Minipilla skrev (3 timer siden):

Hun har iallefall tjent nok i det siste for selv med sine elskede medisiner impuls shopper hun middager på døren hver dag. Imponert over mengden pizza når det er sagt. To store til en voksen og en ungdom og et lite barn. Vi bestiller en stor på tre voksne. Har man lite penger blåser man ikke 

De 2 barnebarna hennes skal også spise av den pizzaen.  Så det på snap. 

• Liker 2
Skrevet

Mette skulle aldri ha sagt opp jobben sin på tannlegekontoret. Hun skulle ha gått i sykemelding istedet for. Da hadde inntekten hennes vært forutsigbar så lenge hun var sykemeldt.  Og slik hun virker så kan en sykemelding bli ganske langvarig.  

Nå kommer de økonomiske bekymringene haglende samtidig som hun slett ikke er frisk nok til å gå i en ny jobb. 

Hun har krav på sykemelding til september tror jeg hun sa. Hadde hun beholdt jobben ville hun kunne være sykemeldt mye lengre om nødvendig og uten angst for neste måneds inntekt. 

Jeg er bekymret på hennes vegne. Ringevakter har vist seg å være vanskeligere enn hun hadde forutsett og andre faste jobber har enten vært provisjonsbasert eller rævva betalt.  

• Liker 5
Skrevet
Linazer skrev (2 minutter siden):

Ringevakter har vist seg å være vanskeligere enn hun hadde forutsett og andre faste jobber har enten vært provisjonsbasert eller rævva betalt.  

Jøss. Hvem hadde klart å forutse det...

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 19.00):

Jeg jobber med ekstravakter i Bergen kommune nå og er ansatt som ringevikar. Når jeg er ferdig med oppsigelsestiden min har jeg vært ansatt som ringevikar i 3 måneder. 

Selvsagt er det en risiko å si opp en jobb uten å ha noen fast ny jobb enda. Men det er en risiko jeg har valgt å ta.

Det jeg vet, er at risikoen min for å bli sykemeldt er betydelig mindre fremover nå. En vet aldri, men jeg er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å trenge en sykemelding.

Men Mette skulle jo ikke bli sykemeldt igjen?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skulle ønske hun kunne hørt på psykiateren og tatt det med ro til hun var bedre.  Nei da må jobbe sovende nattevakt under sykemelding og tape penger på det. Kan ho ikke bare ringe arbeidsgiver og si at jeg er blitt syk og klarer ikke ta de, la noen andre få de og heller dra dit når ho er frisk.  Følg legens råd og slutte og rote det til for seg selv… 

Endret av Strikkemamsen
  • Liker 5
Skrevet

Hun kan jo bli sykemeldt fra begge jobbene 🤷🏼‍♀️ for ett styr

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...