Vintermåne Skrevet 28. februar #1241 Del Skrevet 28. februar loffen skrev (8 minutter siden): Hvorfor må man ta en pust i bakken? Det er da ikke farlig med medisiner. Mange har ikke så god effekt eller bivirkninger (som det er med alle medisiner, til og med vitaminer), og må klare seg uten, men alle har rett til å prøve. Alle som har høyt blodtrykk f.eks. får jo resept fordi de har høyt blodtrykk, ikke etter hvor mange andre som har høyt blodtrykk. - og hvordan vet du at det ikke er farlig med (sentralstimulerende) medisiner? Tenker du at forskningen på dette er veldig god? Mener du at alle som har hodepine bør få medisiner på respt? At alle som er deprimerte bør får respetbelagte medisiner før annet er prøvd? At alle med angst bør starte på sterke angstfempende medisiner, at alle med vondt i ryggen bør starte på sterke smertestillende? men- nå drar vi temaet langt ut på viddene her 😂😂 og denne diskusjonen passer sikkert bedre i et annet underforum enn rampelys 😂 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 28. februar #1242 Del Skrevet 28. februar Jeg må si jeg reagerer litt når hun snakker om at hun elsker jobben sin m e n hun bruker seg opp på jobben når det er sykefravær og hun må gjøre så mye ekstra. Det er litt å kaste kollegaer under bussen. Vi har masse fravær på jobben for tiden og det er utrolig slitsomt for oss som er igjen men jeg hadde aldri og jeg gjentar ALDRI gått ut på offentlig snap og sagt dette. Ikke spesielt kjekt for kollegaene hennes å høre at hun blir så sliten av at de er vekke at hun må si opp (for å dra det litt langt). Ufint! 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 28. februar #1243 Del Skrevet 28. februar Jeg skjønner ikke helt logikken. Hun vil ikke ta utdannelse som vernepleier fordi "hun har hørt det er dårlig betalt", men fondora-bud, dagpenger og tannhelsesekretær er fett betalt?! Istedenfor å ta en utdannelse hvor hun har gode muligheter for fast 100 % jobb? 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 28. februar #1244 Del Skrevet 28. februar Minipilla skrev (1 minutt siden): Jeg må si jeg reagerer litt når hun snakker om at hun elsker jobben sin m e n hun bruker seg opp på jobben når det er sykefravær og hun må gjøre så mye ekstra. Det er litt å kaste kollegaer under bussen. Vi har masse fravær på jobben for tiden og det er utrolig slitsomt for oss som er igjen men jeg hadde aldri og jeg gjentar ALDRI gått ut på offentlig snap og sagt dette. Ikke spesielt kjekt for kollegaene hennes å høre at hun blir så sliten av at de er vekke at hun må si opp (for å dra det litt langt). Ufint! Ja- reagerte på det samme! og- unnskyld meg; men er det ikke «vanlig» å bli helt utkjørt av jobb, hus, barn osv innimellom 🫣 særlig dersom det f eks er høyt sykefravær på jobben? Det er jo litt sånn i både helsevesenet og f eks skole/bhg - at det blir ekstra trykk på dem som er igjen på jobb? Jeg er også alene med barn, og er av og til så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 🫣 det er sikkert ikke sånn det «burde» være optimalt, men 🤷🏻♀️ er det SÅ uvanlig da? 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 28. februar #1245 Del Skrevet 28. februar Mrs Robinson skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt logikken. Hun vil ikke ta utdannelse som vernepleier fordi "hun har hørt det er dårlig betalt", men fondora-bud, dagpenger og tannhelsesekretær er fett betalt?! Istedenfor å ta en utdannelse hvor hun har gode muligheter for fast 100 % jobb? - og vernepleier er da ikke dårlig betalt? Det er jo en utrolig allsidig utdannelse som du kan bruke i mange virksomheter - og det er vel 3 årig bachleor- og dermed betalt greit? Veldig mye bedre enn fagarbeider vil jeg tro 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 28. februar #1246 Del Skrevet 28. februar Dumt å velge et turnus yrke til da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1247 Del Skrevet 28. februar Minipilla skrev (8 minutter siden): Jeg må si jeg reagerer litt når hun snakker om at hun elsker jobben sin m e n hun bruker seg opp på jobben når det er sykefravær og hun må gjøre så mye ekstra. Det er litt å kaste kollegaer under bussen. Vi har masse fravær på jobben for tiden og det er utrolig slitsomt for oss som er igjen men jeg hadde aldri og jeg gjentar ALDRI gått ut på offentlig snap og sagt dette. Ikke spesielt kjekt for kollegaene hennes å høre at hun blir så sliten av at de er vekke at hun må si opp (for å dra det litt langt). Ufint! Sa hun det?! Og ser man det i sammenheng med at hun hele tiden sier at hun ikke vil være sykemeldt, som om et er noe galt i å være det, så virker det som at hun kommer med stikk til kollegene. Ser ned på de som er syk(meldte). Og så er vi tilbake til den at det er «alle andre» sin feil for at hun ikke fungerer i hverdagen. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1248 Del Skrevet 28. februar Vintermåne skrev (3 minutter siden): - og vernepleier er da ikke dårlig betalt? Det er jo en utrolig allsidig utdannelse som du kan bruke i mange virksomheter - og det er vel 3 årig bachleor- og dermed betalt greit? Veldig mye bedre enn fagarbeider vil jeg tro Kan signere at det ikke er dårlig betalt! Bedre enn helsefagarbeider og det gir uendelig flere alternativer når det kommer til jobbmuligheter enn hun har nå. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 28. februar #1249 Del Skrevet 28. februar (endret) Vintermåne skrev (6 minutter siden): - og vernepleier er da ikke dårlig betalt? Det er jo en utrolig allsidig utdannelse som du kan bruke i mange virksomheter - og det er vel 3 årig bachleor- og dermed betalt greit? Veldig mye bedre enn fagarbeider vil jeg tro Vil ikke si det, nei 😂 Millionlønning? Nei. Men jeg jobber som miljøterapeut på en institusjon som jobber tett med vernepleiere. Jeg har årslønn på 591 000 med 10 års ansiennitet. Så kommer tillegg oppå der pga kveld og helg, så bikker vel 650 000 i 2025 Endret 28. februar av Mrs Robinson 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 28. februar #1250 Del Skrevet 28. februar (endret) Vintermåne skrev (29 minutter siden): - og vernepleier er da ikke dårlig betalt? Det er jo en utrolig allsidig utdannelse som du kan bruke i mange virksomheter - og det er vel 3 årig bachleor- og dermed betalt greit? Veldig mye bedre enn fagarbeider vil jeg tro Ikke dårlig, nei! Er jo helsevesenet, men kan bli over 700 000 kr med tillegg.Spesielt for de som ikke liker dagtidjobb. Men, for å bli vernepleier må man først få studiekompetanse hvis man ikke har det og så 3 tøffe år på høyskole. Det er ikke mulig å få til i hennes situasjon. Tannhelsesekretær er ikke godt betalt! Lavlønnsyrke, dessverre. Hun er vel heller ikke faglært og har autorisert innen det heller. Endret 28. februar av Moongirl 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1251 Del Skrevet 28. februar (endret) Mrs Robinson skrev (3 timer siden): Vil ikke si det, nei 😂 Millionlønning? Nei. Men jeg jobber som miljøterapeut på en institusjon som jobber tett med vernepleiere. Jeg har årslønn på 591 000 med 10 års ansiennitet. Så kommer tillegg oppå der pga kveld og helg, så bikker vel 650 000 i 2025 Jeg jobber som saksbehandler på tildelingskontor, og tjener rett i underkant av 800 000. Dagtid og fleksitid, med mulighet for hjemmekontor. Jeg er på Mettes alder. Men ja, det er sikkert mer lønnsomt å kjøre Fondora og jobbe privat (svart?) hos fremmede i helgene. Endret 28. februar av Xmasclovn 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1252 Del Skrevet 28. februar Vintermåne skrev (1 time siden): - og hvordan vet du at det ikke er farlig med (sentralstimulerende) medisiner? Tenker du at forskningen på dette er veldig god? Mener du at alle som har hodepine bør få medisiner på respt? At alle som er deprimerte bør får respetbelagte medisiner før annet er prøvd? At alle med angst bør starte på sterke angstfempende medisiner, at alle med vondt i ryggen bør starte på sterke smertestillende? men- nå drar vi temaet langt ut på viddene her 😂😂 og denne diskusjonen passer sikkert bedre i et annet underforum enn rampelys 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 28. februar #1253 Del Skrevet 28. februar loffen skrev (7 minutter siden): Javel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 28. februar #1254 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (1 time siden): Sa hun det?! Og ser man det i sammenheng med at hun hele tiden sier at hun ikke vil være sykemeldt, som om et er noe galt i å være det, så virker det som at hun kommer med stikk til kollegene. Ser ned på de som er syk(meldte). Og så er vi tilbake til den at det er «alle andre» sin feil for at hun ikke fungerer i hverdagen. Ja hun har dessverre sagt det. Og gjentatt det flere ganger. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1255 Del Skrevet 28. februar Lunabelle skrev (17 minutter siden): Ja hun har dessverre sagt det. Og gjentatt det flere ganger. 🤦♀️ Og så er det bare vi som finner på, lyver, overtolker ++ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 28. februar #1256 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (31 minutter siden): 🤦♀️ Og så er det bare vi som finner på, lyver, overtolker ++ Jaja, så synd for Mette at det flere bevis både skriftlig fra henne selv og alle oss som husker hennes snap da… ingen hadde snakket om Mette om ikke Mette selv snakket om seg selv så mye som hu gjør.. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1257 Del Skrevet 28. februar Kaneel skrev (23 minutter siden): Jaja, så synd for Mette at det flere bevis både skriftlig fra henne selv og alle oss som husker hennes snap da… ingen hadde snakket om Mette om ikke Mette selv snakket om seg selv så mye som hu gjør.. Nettopp! Derfor skal det tas mange opptak og bilder av det hun sier og gjør fremover, som kan legges inn her. For ærlige og rett fra levra Mette er ikke så ærlig som hun liker å fremstille seg. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 28. februar #1258 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (23 minutter siden): Nettopp! Derfor skal det tas mange opptak og bilder av det hun sier og gjør fremover, som kan legges inn her. For ærlige og rett fra levra Mette er ikke så ærlig som hun liker å fremstille seg. Nei hun er langt i fra så ærlig og så snill og god som hun stadig hevder at hun er. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1259 Del Skrevet 28. februar Lunabelle skrev (4 minutter siden): Nei hun er langt i fra så ærlig og så snill og god som hun stadig hevder at hun er. Det merkes, blant annet av hvordan hun opptrer her inne. Retter pekefinger mot alle, men evner ikke å se seg selv. 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. mars #1260 Del Skrevet 1. mars Hvor er han tyrkeren som Mette giftet seg med? Er de skilt? Er han i Tyrkia eller i Norge? Hvor bor han? Er de ikke sammen lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå