Xmasclovn Skrevet 25. februar #1141 Del Skrevet 25. februar Kakafoni skrev (13 minutter siden): Hva er det som gjør at du er så aktiv i tråden om MA? Det virker som at du har ekstremt mye mot henne. Jeg har ikke et liv og er besatt av henne🤡 1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kakafoni Skrevet 25. februar #1142 Del Skrevet 25. februar Xmasclovn skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke et liv og er besatt av henne🤡 Da fikk jeg bekreftet det jeg tenkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 25. februar #1143 Del Skrevet 25. februar Selvtilliten er på topp, men derifra til inntekt er det dårlig. Først var det foodora, så enkle vakter i bofellesskap, 50% natt ble plutselig til å være helseskadelig. Nå er det plutselig hjemmekontor med fin telefonstemme. Herregud som den dama vingler - adhd eller ei, hun kommer til å gå på en real smell. Ding dong, er det noen hjemme!?🫣 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1144 Del Skrevet 25. februar loffen skrev (18 timer siden): Jo… adhd kan gjøre at man kan glemme å f.eks. drikke vann ( for du plutselig føler du skal tørste i hjel), spise på hele dagen fordi du er oppslukt av noe du holder på med og ikke merker at du er sulten. At hun kan glemme å spise, og så sovner på sofaen før hun får pusset tenner er ikke så rart? Det er jo ikke noe som behøver å skje fast hver dag fordi om det er pga adhd. Har du adhd selv, og vet veldig mye om hvordan det faktisk arter seg? His ikke så kan jeg anbefale boka som Mette har bestilt. Eller titte innom instagramkontoen til Alex Partrtidge. (Grunnleggeren av LadBible og UniLad) Også uten adhd kan man «glemme» slike ting i blandt når man er helt oppslukt i noe man holder med. Så det er ikke eksepsjonelt. Men hos noen legges alt på (den ønskede) diagnosen. Rart hun klarer alle disse tingene når barna er der, men ikke når hun er alene. Eller er det fordi barna minner henne på det… 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1145 Del Skrevet 25. februar Kakafoni skrev (41 minutter siden): Da fikk jeg bekreftet det jeg tenkte. Glad på dine vegne!🤭 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1146 Del Skrevet 25. februar Moongirl skrev (7 timer siden): Flott med selvtillit da..hvor hun mener at hun er den perfekte kandidaten av de alle! Men, ehh..nå er plutselig en dagtidsjobb blitt drømmejobben? Hva skjedde med nattevakter og det å jobbe med mennesker? Altså..hun med hjemmekontor...med liten struktur på livet sitt? Det kan vel ikke gå bra. .. Og det er vel ikke så positivt at hun har sagt opp jobben sin i kjeden der hun nå skal søke? Hjemmekontor for henne? Ikke få meg til å le. Til og med de mest strukturerte kan ha vansker med å fokusere på jobb hjemmefra. Fordi man ser ting man bare skal, sette på oppvaskmaskinen og lignende. Så skal allovertheplace-hundreballerilufta-Mette jobbe hjemmefra😂 Og det i tillegg fra et hjem som omtrent er falleferdig og fullt av must-does som roper på deg. Aldri i livet om hun hadde klart å motstå fristelsen å jobbe med hus i arbeidstiden. 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 25. februar Forfatter #1147 Del Skrevet 25. februar Xmasclovn skrev (18 minutter siden): Hjemmekontor for henne? Ikke få meg til å le. Til og med de mest strukturerte kan ha vansker med å fokusere på jobb hjemmefra. Fordi man ser ting man bare skal, sette på oppvaskmaskinen og lignende. Så skal allovertheplace-hundreballerilufta-Mette jobbe hjemmefra😂 Og det i tillegg fra et hjem som omtrent er falleferdig og fullt av must-does som roper på deg. Aldri i livet om hun hadde klart å motstå fristelsen å jobbe med hus i arbeidstiden. Egentlig usikker på hvilke jobb hun passer i jeg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 25. februar #1148 Del Skrevet 25. februar Anneisabell skrev (27 minutter siden): Egentlig usikker på hvilke jobb hun passer i jeg... Den jobben hvor man ikke jobber. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1149 Del Skrevet 25. februar Minipilla skrev (4 minutter siden): Den jobben hvor man ikke jobber. Signerer denne. Det kan godt være hun var et arbeidsjern før, og elsket den derre bofellesskap/nattevakt jobben. I det siste derimot lyser det lav arbeidsmoral, som forsøkes dempes med ulike årsaker til at hun ikke kan jobbe med ditt og datt. Blandet med desperate forsøk på noe nytt, som «Fondora». Nesten som om hun prøver å overbevise seg selv om at hun elsker å jobbe, og det er alt hun vil bare hun finner den «riktige» jobben. Sannheten er nok nærmere det du skrev. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 25. februar Forfatter #1150 Del Skrevet 25. februar (endret) Når du hele tiden må inn på snap for å forklare og forsvare deg selv. Da tror jeg faktisk det er noe med formidlingen. Det er ikke første gang og jeg tror faktisk ikke folk misforstår så ofte, for å ha noe å "ta" mette på Endret 25. februar av Anneisabell 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1151 Del Skrevet 25. februar Anneisabell skrev (1 time siden): Når du hele tiden må inn på snap for å forklare og forsvare deg selv. Da tror jeg faktisk det er noe med formidlingen. Det er ikke første gang og jeg tror faktisk ikke folk misforstår så ofte, for å ha noe å "ta" mette på Hun gjør ting vanskelig for seg selv. Surrer litt naturlig, lyver litt, pynter på sannheten, over/underdriver og da blir det vanskelig å holde styr på hva som faktisk er sant. Påpekes bristene her, er vi bare hatere som er ute etter å ta stakkars Mette, som ikke engang er en stor influenser og bare «er seg selv»… 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 25. februar #1152 Del Skrevet 25. februar (endret) Xmasclovn skrev (4 timer siden): Også uten adhd kan man «glemme» slike ting i blandt når man er helt oppslukt i noe man holder med. Så det er ikke eksepsjonelt. Men hos noen legges alt på (den ønskede) diagnosen. Rart hun klarer alle disse tingene når barna er der, men ikke når hun er alene. Eller er det fordi barna minner henne på det… Det er også helt normalt å urinere. Men ikke når du gjør det 40 ganger om dagen, da er det ett problem. Ingen ØNSKER å ha en diagnose. Er du helt blåst. Jeg lurte forresten på om du har adhd selv siden du tror du vet alt om adhd...?! Hvis ikke kan du lese boka til Kristin Leer som Mette har kjøpt. Er du nevrospykolog kanskje? Endret 25. februar av loffen 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar #1153 Del Skrevet 25. februar loffen skrev (6 minutter siden): Det er også helt normalt å urinere. Men ikke når du gjør det 40 ganger om dagen, da er det ett problem. Ingen ØNSKER å ha en diagnose. Er du helt blåst. Jeg lurte forresten på om du har adhd selv siden du tror du vet alt om adhd...?! Hvis ikke kan du lese boka til Kristin Leer som Mette har kjøpt. Er du nevrospykolog kanskje? Det er ikke lov å presentere seg som helsepersonell her, så det kan jeg ikke svare på. Vi kan heller si at jeg er en helt blåst klovn i stedet ja🤡 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet onsdag kl 14:15 #1154 Del Skrevet onsdag kl 14:15 Ja ja Mette, hvis du hadde hatt litt is i magen og ikke vært så sta som vanlig hadde du sluppet en god del bekymringer og stress nå. Du kunne vært delvis sykemeldt, og brukt tid og energi på utredning og veien videre i arbeidslivet. Som sykemeldt ville du hatt rett til tilrettelegging for å komme tilbake i jobb, noe denne «drømmestillingen» kunne vært en del av. Du kunne nesten ha fått den gratis. I stedet må du nå konkurrere med X andre ansatte i Oris, samtidig som du egentlig straks har begge føtter utenfor arbeidsstedet, fordi du 1. Har sagt opp og er halvveis i oppsigelsestiden og 2. Har nedsnakket arbeidsplassen. Hvorfor skal de gi den til noen som egentlig har sluttet hvis de har like kvalifiserte, men mer trofaste ansatte? Du må og jakte nye jobber, der du får hard konkurranse fra de som allerede jobber der i lavere eller andre stillinger. Det er mange om beinet. I stedet for å lytte til andre, går du på trass dine egne veier selv om de egentlig ikke er de beste. Derfor må du nå jobbe lavlønnet for Foodora og privat hos folk med «andre hensikter», med frykt for livet, for å få endene til å møtes. Et trist skue… 7 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet onsdag kl 14:52 Forfatter #1155 Del Skrevet onsdag kl 14:52 Xmasclovn skrev (37 minutter siden): Ja ja Mette, hvis du hadde hatt litt is i magen og ikke vært så sta som vanlig hadde du sluppet en god del bekymringer og stress nå. Du kunne vært delvis sykemeldt, og brukt tid og energi på utredning og veien videre i arbeidslivet. Som sykemeldt ville du hatt rett til tilrettelegging for å komme tilbake i jobb, noe denne «drømmestillingen» kunne vært en del av. Du kunne nesten ha fått den gratis. I stedet må du nå konkurrere med X andre ansatte i Oris, samtidig som du egentlig straks har begge føtter utenfor arbeidsstedet, fordi du 1. Har sagt opp og er halvveis i oppsigelsestiden og 2. Har nedsnakket arbeidsplassen. Hvorfor skal de gi den til noen som egentlig har sluttet hvis de har like kvalifiserte, men mer trofaste ansatte? Du må og jakte nye jobber, der du får hard konkurranse fra de som allerede jobber der i lavere eller andre stillinger. Det er mange om beinet. I stedet for å lytte til andre, går du på trass dine egne veier selv om de egentlig ikke er de beste. Derfor må du nå jobbe lavlønnet for Foodora og privat hos folk med «andre hensikter», med frykt for livet, for å få endene til å møtes. Et trist skue… Men kloke valg tar hun. Hun er tross alt voksen og har full kontroll, for det ordner seg jo alltid 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet onsdag kl 15:15 #1156 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Hei, Mette Ask her. Nå synes jeg det er alt for mye spekulasjoner og løgn her til at jeg kan sitte stille. Jeg fungerer utmerket i jobb og gjør en veldig god jobb både på tannlegekontoret og i bofellesskap. Min evt adhd har ingen betyding på jobb, bortsett fra at jeg bruker energien min feil slik at jeg i perioder hvor det er veldig hektisk, bruker opp energien min og gar ingenting igjen til barna og husarbeid. Derfor sier jeg opp, fordi jeg synes det er viktigere å fungere hjemme. Har aldri sagt et eneste stygt ord om noen av arbeidsplassene mine, kollegaer eller arbeidsgivere. Har kun snakket positivt, da det kun er positive ting å fortelle. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet onsdag kl 15:16 #1157 Del Skrevet onsdag kl 15:16 Og for å ha sagt det, det er jo mye bedre at jeg finner en jobb jeg kan fungere i både på jobb og hjemme, en å fortsette og evt ta sykemeldinger. Jeg ønsker å jobbe, ikke være sykemeldt. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet onsdag kl 15:18 #1158 Del Skrevet onsdag kl 15:18 Anneisabell skrev (20 minutter siden): Men kloke valg tar hun. Hun er tross alt voksen og har full kontroll, for det ordner seg jo alltid Det ordner seg alltid på en eller annen måte, og det er ikke unikt eller noe Mette skal ha en speisell ære for. Særlig i et land som Norge der du i verste fall må gå på sosialen, med man får alltid nok til tak over hodet og mat på bordet. Og kanskje det alltid har ordnet seg for Mette bedre enn et «minimum», men en dag tar flaksen slutt. For ja det er mye ren flaks for at ting alltid har ordnet seg når man holder på slik som det der. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet onsdag kl 15:54 #1159 Del Skrevet onsdag kl 15:54 Xmasclovn skrev (1 time siden): Ja ja Mette, hvis du hadde hatt litt is i magen og ikke vært så sta som vanlig hadde du sluppet en god del bekymringer og stress nå. Du kunne vært delvis sykemeldt, og brukt tid og energi på utredning og veien videre i arbeidslivet. Som sykemeldt ville du hatt rett til tilrettelegging for å komme tilbake i jobb, noe denne «drømmestillingen» kunne vært en del av. Du kunne nesten ha fått den gratis. I stedet må du nå konkurrere med X andre ansatte i Oris, samtidig som du egentlig straks har begge føtter utenfor arbeidsstedet, fordi du 1. Har sagt opp og er halvveis i oppsigelsestiden og 2. Har nedsnakket arbeidsplassen. Hvorfor skal de gi den til noen som egentlig har sluttet hvis de har like kvalifiserte, men mer trofaste ansatte? Du må og jakte nye jobber, der du får hard konkurranse fra de som allerede jobber der i lavere eller andre stillinger. Det er mange om beinet. I stedet for å lytte til andre, går du på trass dine egne veier selv om de egentlig ikke er de beste. Derfor må du nå jobbe lavlønnet for Foodora og privat hos folk med «andre hensikter», med frykt for livet, for å få endene til å møtes. Et trist skue… Dette! Ekstremt lite gjennomtenkt å si opp uten å alt ha en jobb å gå til. Ansvarsfulle personer med omsorgs ansvar for egne barn biter i seg stoltheten og beholder jobben men sykmelder seg og evnt aap om man sliter så myr som M gjør. Klarer du ikke hjemme opg etter jobb er sannheten at du egentlig ikke klarer jobben din også, man ska ha nok energi igjen til å klare en normalt Nøkterent liv etter jobb er ferdig, det er nettop dette vi har sykmelding, aap og nav til! Men neida, bedre å være sta og steil… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet onsdag kl 16:30 #1160 Del Skrevet onsdag kl 16:30 Hm. Det er jo normalt å være sliten etter jobb, men også normalt å få til noe husarbeid osv. etterpå. Kanskje MA har altfor mye som "roper" etter å bli gjort hjemme. Altfor mange prosjekter. Hadde vel vært betydelig bedre , særlig økonomisk, å roe ned disse, og beholde jobben? Veldig merkelig prioritering. Eller er det bare for å få oppmerksomhet og innhold i et håp om å tjene bra på snap? 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå