Xmasclovn Skrevet 5. februar #1021 Del Skrevet 5. februar Minipilla skrev (8 minutter siden): Hun er hjemme med sykdom i huset men bruker kvelden på å jobbe for Foodora?? Hahaha hun må jo tjene inn de 1000kr hun brukte på utstyr. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 5. februar Forfatter #1022 Del Skrevet 5. februar Minipilla skrev (31 minutter siden): Hun er hjemme med sykdom i huset men bruker kvelden på å jobbe for Foodora?? Rimelig tett i pappen når du sitter på snapp å sier dette. I følge noen her så er det jo flere arbeidskolleger som følger henne. Og siden jobben var haff haff i går, er det jo lov å tenke sitt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 5. februar #1023 Del Skrevet 5. februar Xmasclovn skrev (1 time siden): Hahaha hun må jo tjene inn de 1000kr hun brukte på utstyr. 300 kr for 2 timer 😅😅 også kommer skatt på toppen og bensin omg pluss det kommer nok til å bli mye kjøp av fast food til ungen under det her også fy faen jeg gir opp! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 5. februar #1024 Del Skrevet 5. februar Kjører rundt med syk unge i flere timer for å levere mat for luselønn.... 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. februar #1025 Del Skrevet 6. februar Moongirl skrev (7 timer siden): Kjører rundt med syk unge i flere timer for å levere mat for luselønn.... Det er litt imponerende at noen som jobber innen helsevesenet tenker så lite på smittevern og hygiene som hun der. Men samtidig såg vi jo kunnskapsnivået under covid… 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. februar Forfatter #1026 Del Skrevet 6. februar Snublefot62 skrev (16 minutter siden): Det er litt imponerende at noen som jobber innen helsevesenet tenker så lite på smittevern og hygiene som hun der. Men samtidig såg vi jo kunnskapsnivået under covid… Så sitter hun etterpå og lurer på hvorfor folk her inne reagerer?? Altså 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 6. februar #1027 Del Skrevet 6. februar Kaneel skrev (12 timer siden): 300 kr for 2 timer 😅😅 også kommer skatt på toppen og bensin omg pluss det kommer nok til å bli mye kjøp av fast food til ungen under det her også fy faen jeg gir opp! Lurer på om dette er en ny versjon av girlmath? Mettemath? Lurer også på hva kundene hadde tenkt hvis de visste at foodorabudet kjørte rundt med er sykt barn i bilen. Det er ganske, hva skal en si, spesielt? 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 6. februar #1028 Del Skrevet 6. februar Anneisabell skrev (3 timer siden): Så sitter hun etterpå og lurer på hvorfor folk her inne reagerer?? Altså Hun elsker oppmerksomheten! Og lurer ingen. Eneste grunn til å følge med videre er underholdningen og kommende togkræsjet🤣 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 6. februar #1029 Del Skrevet 6. februar Xmasclovn skrev (54 minutter siden): Lurer på om dette er en ny versjon av girlmath? Mettemath? Lurer også på hva kundene hadde tenkt hvis de visste at foodorabudet kjørte rundt med er sykt barn i bilen. Det er ganske, hva skal en si, spesielt? Mettemath 🤣 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. februar #1030 Del Skrevet 6. februar Litt over 300kr for to timer (eller; 3 oppdrag siden man får betalt pr oppdrag og ikke timebetaling’) før skatt, i tillegg utgifter til drivstoff, evt bomstasjoner og ekstra slitasje på bil og økt kilometerstand (hvis hun fortsetter med Foodora etter at de 1000kr for utstyr for å jobbe som bud er tilbakebetalt) er ikke mye å juble over akkurat. Hun har endel oppdrag foran seg for å i det hele tatt dekke inn utgifter for arbeidsklær og de varmebeholderne (har aldri opplevd å måtte betale for arbeidsklær på noen av de arbeidsplassene jeg har jobbet på, bare betalt egne sko) Sekundærjobb så trekkes vel det også 50% skatt (dvs hvis du har ekstrajobb i tillegg til hovedjobben din) Nå kjører ikke jeg bil, men vi har bil. Er det ikke sånn at man estimerer antall kilometer man kjører ila året ift forsikring og kjører mere enn det man har estimert så får man lavere utbetaling ved skade/ulykke, og høyere forsikring å betale? Ang å jobbe i en annen jobb når man er hjemme fra hovedjobben sin med sykt barn så tar det seg ikke akkurat helt ut…men det er ikke sikkert at det er ulovlig. Har man f.eks. to arbeidsplasser og blir sykemeldt så får det an å bli sykemeldt fra den ene jobben men ikke den andre. Si hvis man blir sykemeldt pga ryggplager og jobber på sykehjem med mye tunge løft + man jobber som BPA for en bruker som er ganske selvhjulpen og man har ingen tunge løft så kan man bli sykemeldt fra jobben på sykehjem men likevel fortsette i jobben som BPA. Uansett så tar det seg ikke helt ut ovenfor arbeidsgiver å være hjemme med sykt barn + poste at hun tok oppdrag fra Foodora med det syke barnet i bilen. Hun fremstilte det som at hun måtte ut uansett for å handle inn noen nødvendigheter, men så fikk hun et innfall og logget seg på Foodora sin app for å se om det var noen ledige oppdrag; med bilde av seg selv i Foodora-klær. Vet ikke helt om jeg kjøper den med at det var et innfall.. Personlig så hadde jeg ikke latt en syk 4-åring være to timer i bilen unødvendig for at jeg skulle ha jobbet. En tur på butikk med et sykt barn i bilen har jeg ingen problemer med, det går kjapt. Men når et barn er så sykt at det må være hjemme fra bhg og man tar sykt-barn-dag så har syke barn det best hjemme. Barnet er som sagt bare 4; og å sitte alene i bilen på parkeringsplassen mens moren gikk inn på Lagunen (et ganske stort kjøpesenter) for å hente maten synes jeg heller ikke noe om. Det tar faktisk litt tid å gå inn og hente maten og ut igjen, og så små barn har ikke begrep om tid. Og når de små er syke så blir de ekstra sårbare mtp å være alene. Hva om noen kjører inni bilen mens barnet sitter der alene? Sånne parkeringsplasser er bulke-plass nr 1. Selv om det ikke er farlig at en annen bil rygger rett inni siden på den parkerte bilen (med et barn inni ) så kan det oppleves som en skremmende situasjon for en 4-åring. Gjør gjerne ubetenksomme handlinger, men man behøver ikke dokumentere det🤦🏼♀️ Mulig hun vet det blir ekstra skriverier her, men er det å få mere aktivitet i denne tråden verdt å sette seg i et dårlig lys hos kollegaer som fikk ekstra mye å gjøre pga hun var hjemme med sykt barn samtidig som hun tok med seg det syke barnet noen timer ut for å ta noen oppdrag for Foodora? Og igjen; litt over 300kr før skatt for 3 oppdrag er virkelig ikke bra betalt, mtp hvor fornøyd hun var da hun sa hva hun hadde tjent. Det er godt å se henne smile og le igjen; det lyser av Mette at hun har det bedre nå. Samtidig så forstår jeg ikke at hun ikke ser hvilken usikker økonomisk fremtid hun går i møte når oppsigelsestiden er over. Hun vil jo heller ikke ha krav på ledighetstrygd etter typ 12 (eller har det økt til 18?) uker siden det var hun som sa opp jobben sin. Jeg håper virkelig hun får den 50% faste stillingen hun har søkt på. Det vil ikke dekke utgiftene, men da har hun i det minste 50% fast og behøver ikke shoppe like mange vakter som om hun hadde jobbet som 100% ringevikar. 50% gir i allefall en liten økonomisk trygghet. 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 6. februar #1031 Del Skrevet 6. februar skruf skrev (5 minutter siden): Litt over 300kr for to timer (eller; 3 oppdrag siden man får betalt pr oppdrag og ikke timebetaling’) før skatt, i tillegg utgifter til drivstoff, evt bomstasjoner og ekstra slitasje på bil og økt kilometerstand (hvis hun fortsetter med Foodora etter at de 1000kr for utstyr for å jobbe som bud er tilbakebetalt) er ikke mye å juble over akkurat. Hun har endel oppdrag foran seg for å i det hele tatt dekke inn utgifter for arbeidsklær og de varmebeholderne (har aldri opplevd å måtte betale for arbeidsklær på noen av de arbeidsplassene jeg har jobbet på, bare betalt egne sko) Sekundærjobb så trekkes vel det også 50% skatt (dvs hvis du har ekstrajobb i tillegg til hovedjobben din) Nå kjører ikke jeg bil, men vi har bil. Er det ikke sånn at man estimerer antall kilometer man kjører ila året ift forsikring og kjører mere enn det man har estimert så får man lavere utbetaling ved skade/ulykke, og høyere forsikring å betale? Ang å jobbe i en annen jobb når man er hjemme fra hovedjobben sin med sykt barn så tar det seg ikke akkurat helt ut…men det er ikke sikkert at det er ulovlig. Har man f.eks. to arbeidsplasser og blir sykemeldt så får det an å bli sykemeldt fra den ene jobben men ikke den andre. Si hvis man blir sykemeldt pga ryggplager og jobber på sykehjem med mye tunge løft + man jobber som BPA for en bruker som er ganske selvhjulpen og man har ingen tunge løft så kan man bli sykemeldt fra jobben på sykehjem men likevel fortsette i jobben som BPA. Uansett så tar det seg ikke helt ut ovenfor arbeidsgiver å være hjemme med sykt barn + poste at hun tok oppdrag fra Foodora med det syke barnet i bilen. Hun fremstilte det som at hun måtte ut uansett for å handle inn noen nødvendigheter, men så fikk hun et innfall og logget seg på Foodora sin app for å se om det var noen ledige oppdrag; med bilde av seg selv i Foodora-klær. Vet ikke helt om jeg kjøper den med at det var et innfall.. Personlig så hadde jeg ikke latt en syk 4-åring være to timer i bilen unødvendig for at jeg skulle ha jobbet. En tur på butikk med et sykt barn i bilen har jeg ingen problemer med, det går kjapt. Men når et barn er så sykt at det må være hjemme fra bhg og man tar sykt-barn-dag så har syke barn det best hjemme. Barnet er som sagt bare 4; og å sitte alene i bilen på parkeringsplassen mens moren gikk inn på Lagunen (et ganske stort kjøpesenter) for å hente maten synes jeg heller ikke noe om. Det tar faktisk litt tid å gå inn og hente maten og ut igjen, og så små barn har ikke begrep om tid. Og når de små er syke så blir de ekstra sårbare mtp å være alene. Hva om noen kjører inni bilen mens barnet sitter der alene? Sånne parkeringsplasser er bulke-plass nr 1. Selv om det ikke er farlig at en annen bil rygger rett inni siden på den parkerte bilen (med et barn inni ) så kan det oppleves som en skremmende situasjon for en 4-åring. Gjør gjerne ubetenksomme handlinger, men man behøver ikke dokumentere det🤦🏼♀️ Mulig hun vet det blir ekstra skriverier her, men er det å få mere aktivitet i denne tråden verdt å sette seg i et dårlig lys hos kollegaer som fikk ekstra mye å gjøre pga hun var hjemme med sykt barn samtidig som hun tok med seg det syke barnet noen timer ut for å ta noen oppdrag for Foodora? Og igjen; litt over 300kr før skatt for 3 oppdrag er virkelig ikke bra betalt, mtp hvor fornøyd hun var da hun sa hva hun hadde tjent. Det er godt å se henne smile og le igjen; det lyser av Mette at hun har det bedre nå. Samtidig så forstår jeg ikke at hun ikke ser hvilken usikker økonomisk fremtid hun går i møte når oppsigelsestiden er over. Hun vil jo heller ikke ha krav på ledighetstrygd etter typ 12 (eller har det økt til 18?) uker siden det var hun som sa opp jobben sin. Jeg håper virkelig hun får den 50% faste stillingen hun har søkt på. Det vil ikke dekke utgiftene, men da har hun i det minste 50% fast og behøver ikke shoppe like mange vakter som om hun hadde jobbet som 100% ringevikar. 50% gir i allefall en liten økonomisk trygghet. Ja, det er 18 ukers «karens» før evt dagpenger om man selv er skyld (iflg nav) i arbeidsløsheten. Enten ved å si opp selv, eller gjøre så dårlig jobb at man blir sparket. 18 uker er ganske lenge…. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 6. februar #1032 Del Skrevet 6. februar (endret) Andrea59 skrev (1 time siden): Ja, det er 18 ukers «karens» før evt dagpenger om man selv er skyld (iflg nav) i arbeidsløsheten. Enten ved å si opp selv, eller gjøre så dårlig jobb at man blir sparket. 18 uker er ganske lenge…. Og i de 18 ukene kan man heller ikke jobbe mer enn 50% av opprinnelig arbeidstid!!For henne blir det vel 40%. Gjør man det, så forlenges bare karenstiden!! Må sende meldekort! Så det er en føkka situasjon...så her må hun bare få inn nok vakter...hun sier selv det blir null problem da.. Endret 6. februar av Moongirl 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 6. februar #1033 Del Skrevet 6. februar Hahahahhah ja men det her har hu klart å fucke til heeeelt selv!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 6. februar #1034 Del Skrevet 6. februar Kaneel skrev (1 minutt siden): Hahahahhah ja men det her har hu klart å fucke til heeeelt selv!!! Hu bare sier opp og håper det beste..#mettemath 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 6. februar #1035 Del Skrevet 6. februar Moongirl skrev (4 timer siden): Mettemath 🤣 😆 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 6. februar #1036 Del Skrevet 6. februar Altså - Tar med seg sykt barn for å gjøre/ kjøre oppdrag for foodora, og lar en fireåring sitte igjen i bilen. Fy flate så hensynsløst gjort, faktisk så ille at jeg blir kvalm. Og ja, vet at hun gjerne vil ha mange følgere, og komme seg frem til å tjene penger på snap. Men det skjer ikke - for så hinsides tullete innhold hun viser til er tragisk. I tillegg kommer hun inn her å prøver desperat å forsvare seg selv. Trodde hun hadde lært hva det vil så å kommentere i egen tråd. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 6. februar #1037 Del Skrevet 6. februar skruf skrev (3 timer siden): Litt over 300kr for to timer (eller; 3 oppdrag siden man får betalt pr oppdrag og ikke timebetaling’) før skatt, i tillegg utgifter til drivstoff, evt bomstasjoner og ekstra slitasje på bil og økt kilometerstand (hvis hun fortsetter med Foodora etter at de 1000kr for utstyr for å jobbe som bud er tilbakebetalt) er ikke mye å juble over akkurat. Hun har endel oppdrag foran seg for å i det hele tatt dekke inn utgifter for arbeidsklær og de varmebeholderne (har aldri opplevd å måtte betale for arbeidsklær på noen av de arbeidsplassene jeg har jobbet på, bare betalt egne sko) Sekundærjobb så trekkes vel det også 50% skatt (dvs hvis du har ekstrajobb i tillegg til hovedjobben din) Nå kjører ikke jeg bil, men vi har bil. Er det ikke sånn at man estimerer antall kilometer man kjører ila året ift forsikring og kjører mere enn det man har estimert så får man lavere utbetaling ved skade/ulykke, og høyere forsikring å betale? Ang å jobbe i en annen jobb når man er hjemme fra hovedjobben sin med sykt barn så tar det seg ikke akkurat helt ut…men det er ikke sikkert at det er ulovlig. Har man f.eks. to arbeidsplasser og blir sykemeldt så får det an å bli sykemeldt fra den ene jobben men ikke den andre. Si hvis man blir sykemeldt pga ryggplager og jobber på sykehjem med mye tunge løft + man jobber som BPA for en bruker som er ganske selvhjulpen og man har ingen tunge løft så kan man bli sykemeldt fra jobben på sykehjem men likevel fortsette i jobben som BPA. Uansett så tar det seg ikke helt ut ovenfor arbeidsgiver å være hjemme med sykt barn + poste at hun tok oppdrag fra Foodora med det syke barnet i bilen. Hun fremstilte det som at hun måtte ut uansett for å handle inn noen nødvendigheter, men så fikk hun et innfall og logget seg på Foodora sin app for å se om det var noen ledige oppdrag; med bilde av seg selv i Foodora-klær. Vet ikke helt om jeg kjøper den med at det var et innfall.. Personlig så hadde jeg ikke latt en syk 4-åring være to timer i bilen unødvendig for at jeg skulle ha jobbet. En tur på butikk med et sykt barn i bilen har jeg ingen problemer med, det går kjapt. Men når et barn er så sykt at det må være hjemme fra bhg og man tar sykt-barn-dag så har syke barn det best hjemme. Barnet er som sagt bare 4; og å sitte alene i bilen på parkeringsplassen mens moren gikk inn på Lagunen (et ganske stort kjøpesenter) for å hente maten synes jeg heller ikke noe om. Det tar faktisk litt tid å gå inn og hente maten og ut igjen, og så små barn har ikke begrep om tid. Og når de små er syke så blir de ekstra sårbare mtp å være alene. Hva om noen kjører inni bilen mens barnet sitter der alene? Sånne parkeringsplasser er bulke-plass nr 1. Selv om det ikke er farlig at en annen bil rygger rett inni siden på den parkerte bilen (med et barn inni ) så kan det oppleves som en skremmende situasjon for en 4-åring. Gjør gjerne ubetenksomme handlinger, men man behøver ikke dokumentere det🤦🏼♀️ Mulig hun vet det blir ekstra skriverier her, men er det å få mere aktivitet i denne tråden verdt å sette seg i et dårlig lys hos kollegaer som fikk ekstra mye å gjøre pga hun var hjemme med sykt barn samtidig som hun tok med seg det syke barnet noen timer ut for å ta noen oppdrag for Foodora? Og igjen; litt over 300kr før skatt for 3 oppdrag er virkelig ikke bra betalt, mtp hvor fornøyd hun var da hun sa hva hun hadde tjent. Det er godt å se henne smile og le igjen; det lyser av Mette at hun har det bedre nå. Samtidig så forstår jeg ikke at hun ikke ser hvilken usikker økonomisk fremtid hun går i møte når oppsigelsestiden er over. Hun vil jo heller ikke ha krav på ledighetstrygd etter typ 12 (eller har det økt til 18?) uker siden det var hun som sa opp jobben sin. Jeg håper virkelig hun får den 50% faste stillingen hun har søkt på. Det vil ikke dekke utgiftene, men da har hun i det minste 50% fast og behøver ikke shoppe like mange vakter som om hun hadde jobbet som 100% ringevikar. 50% gir i allefall en liten økonomisk trygghet. Det er bare å ringe forsikringsselskapet å øke km da , det er null stress.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 6. februar #1038 Del Skrevet 6. februar Xmasclovn skrev (20 timer siden): Hahaha hun må jo tjene inn de 1000kr hun brukte på utstyr. Kjempemorsomt 🍿👏👏🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 6. februar #1039 Del Skrevet 6. februar Alisha* skrev (36 minutter siden): Altså - Tar med seg sykt barn for å gjøre/ kjøre oppdrag for foodora, og lar en fireåring sitte igjen i bilen. Fy flate så hensynsløst gjort, faktisk så ille at jeg blir kvalm. Og ja, vet at hun gjerne vil ha mange følgere, og komme seg frem til å tjene penger på snap. Men det skjer ikke - for så hinsides tullete innhold hun viser til er tragisk. I tillegg kommer hun inn her å prøver desperat å forsvare seg selv. Trodde hun hadde lært hva det vil så å kommentere i egen tråd. Hvem er hun her på tråden ? Hun er åpen om at hun er her, men du vet hvilket navn hun skjuler seg bak ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 6. februar #1040 Del Skrevet 6. februar Nor skrev (1 time siden): Kjempemorsomt 🍿👏👏🙈 Ikke sant! Hysterisk god pauseunderholdning. Nor skrev (1 time siden): Da er hun nok ekstra takknemlig mot deg, som bruker så mye tid på henne, både på snap og KG.💐 Håper på en ekte blomst på døra jeg. Såpass fortjener jeg når jeg ånder og lever for Mettes snapper og det er det første jeg ser før jeg står opp og legger meg. Lurer på om det går å sette på varsel sånn at jeg får det opp med en gang hun oppdaterer? 🤔 Er ikke så teknisk anlagt… Vurderer å bestille masse foodora fremover i håp om at sjølvsaste Mette leverer den😍 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå