Anneisabell Skrevet 22. januar Forfatter #881 Del Skrevet 22. januar Ble det litt for mye igjen tru? Stakkars mette🫶 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 22. januar #882 Del Skrevet 22. januar Ja gjorde nok det gitt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassya Skrevet 22. januar #883 Del Skrevet 22. januar Eller er hun i gang med oppussing/ødelegging av gangen. Gleder meg til hun skal bytte flisene. Og ikke minst fjerne deler av gelenderet. Skjønner ikke hvorfor hun har fjernet alle listene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 22. januar #884 Del Skrevet 22. januar Jeg har fulgt Mette fra sidelinjen fra hun møtte Huseyin. Akkurat hele det opplegget gjorde meg skeptisk, og det var for så vidt ikke overraskende at det ikke fungerte optimalt. Men det virker det jo som Huseyin fungerer bra i Norge, og jeg tror ikke dette var bare hans plan om å forbedre livet sitt. Han virker som en helt grei fyr, selv Mette er (har vært?) åpen for at det kunne fungere igjen. Hva gjelder Mette og prosjektene hennes må jeg si at som snekker er jeg ganske imponert over hvor flink hun er mtp at hun er selvlært. Ja, hun tenner raskt på nye ideer og har problemer med å fullføre, men det er det mange av oss som har. Jeg er selv neurospicy, og holder fremdeles på å lære meg å fullføre prosjekter. Jeg kan gjenkjenne "gnisten" når man får en idé, og går inn i et modus der dette er det eneste du tenker på, helt til det dukker opp en ny idé. Det er utrolig vanskelig å løsrive seg når man først er igang, og enda vanskeligere å fullføre når man har skiftet fokus til et annet prosjekt. Noe av det beste med å eie sin egen bolig er akkurat det at man kan "ødelegge" den etter eget ønske. Om Mette har råd og lyst til å beholde huset så er det jo helt greit at hun driver med forskjellige prosjekter. At det ser litt uferdig ut har jo ingen betydning så lenge de som bor der er fornøyde. Og jeg har inntrykk av at Mette er en riktig god mor og mormor. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 22. januar #885 Del Skrevet 22. januar Sassya skrev (1 time siden): Eller er hun i gang med oppussing/ødelegging av gangen. Gleder meg til hun skal bytte flisene. Og ikke minst fjerne deler av gelenderet. Skjønner ikke hvorfor hun har fjernet alle listene. Gleder du deg ? Du kan ikke ha mange gleder i livet 😳 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassya Skrevet 22. januar #886 Del Skrevet 22. januar (endret) Nor skrev (26 minutter siden): Gleder du deg ? Du kan ikke ha mange gleder i livet 😳 Det har du helt rett i 🤣 Endret 22. januar av Sassya 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 23. januar #887 Del Skrevet 23. januar Sassya skrev (4 timer siden): Det har du helt rett i 🤣 Godt Mette gir oss noen gleder, si! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 24. januar #888 Del Skrevet 24. januar Hva skjer med den dårlige snappingen om dagen? Jeg har så Mette-abstinenser at jeg lot meg inspirere av matlagingen hennes, så det blir First Price pastapose til lunsj😂 Og et ekstra spesielt hei til @Norsom jeg vet kommer raskt med en kommentar til dette innlegget😎 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 24. januar #889 Del Skrevet 24. januar Xmasclovn skrev (1 time siden): Hva skjer med den dårlige snappingen om dagen? Jeg har så Mette-abstinenser at jeg lot meg inspirere av matlagingen hennes, så det blir First Price pastapose til lunsj😂 Og et ekstra spesielt hei til @Norsom jeg vet kommer raskt med en kommentar til dette innlegget😎 Takk for hilsen 😂 Jeg har faktisk testet selv pasta kokt i melk ( !) vannblanong etter MA oppskrift. Overraskende mye bedre enn i bare vann 🤩 Og god helg til både deg og MA. MA, håper du fullfører dine prosjekter denne helgen. Vi som heier på deg synes det er deilig da du du satte kverulantene her på plass med flott dukkehus som er til stor glede, og flott gutterom som sikkert er like stor glede. Mens kverulantene sitter her og tror du har fått sammenbrudd for de ikke har sett deg på en stund, steller du med barn og prosjekter. 🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 24. januar #890 Del Skrevet 24. januar Hvorfor venter hun ikke med å si opp jobben til hun har startet behandlingen, sortert tankene og sannsynligvis få satt ting i perspektiv. Jeg blir helt matt 🥲 Det er hennes valg, men hvorfor gjøre så mye tilsynelatende ulogisk. Mette, ro ned litt! ❤️ 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 24. januar Forfatter #891 Del Skrevet 24. januar Lalus skrev (12 minutter siden): Hvorfor venter hun ikke med å si opp jobben til hun har startet behandlingen, sortert tankene og sannsynligvis få satt ting i perspektiv. Jeg blir helt matt 🥲 Det er hennes valg, men hvorfor gjøre så mye tilsynelatende ulogisk. Mette, ro ned litt! ❤️ Fordi vi snakker om mette og hun tar ulike valg i vilden sky...snakker om trang økonomi bla...blir jammen spennende å se hvor mange vakter hun klarer å stå i.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 24. januar #892 Del Skrevet 24. januar Anneisabell skrev (4 minutter siden): Fordi vi snakker om mette og hun tar ulike valg i vilden sky...snakker om trang økonomi bla...blir jammen spennende å se hvor mange vakter hun klarer å stå i.. Og da håper du på at det går bra eller ? Å slutte i fast jobb med stabil inntekt er galskap anyway om det er snakk om. Har ikke fått med meg de siste snap, da underholdningen her er første prioritet 🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 24. januar Forfatter #893 Del Skrevet 24. januar Nor skrev (3 minutter siden): Og da håper du på at det går bra eller ? Å slutte i fast jobb med stabil inntekt er galskap anyway om det er snakk om. Har ikke fått med meg de siste snap, da underholdningen her er første prioritet 🤗 Ja, jeg håper det beste for alle jeg, gjør ikke du? I dagens samfunn sier man sjelden opp en fast jobb , da ikke noe nytt fast står å venter..stabilitet for de man skal forsørge må da være det første man tenker på skulle jeg tro. Men up to you.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 24. januar #894 Del Skrevet 24. januar Si opp en jobb som man trives i, liker sjefen, kollegaene, arbeidsoppgavene, god lønn osv for å ta ekstravakter i helsesektoren når hun har så dårlig råd at hun ikke kan ferdigstille huset sitt rett i forkant av en ADHD utredning som kunne hjulpet henne med å kontrollere kaoset i hodet er jo kjempelurt! Eller kanskje ikke... Mange kunne drept for en jobb med god lønn som de trivdes i. Som aleneforelder med singeløkonomi er det galskap å si opp en fast stilling uten noe annet fast å gå til. Om hun blir så sliten av jobben sin, hvorfor ikke ta delvis permisjon en periode så hun beholder stillingen men kan feks jobbe 40/60% og jobbe ekstravakter i helse i tillegg? Da har hun tryggheten samtidig som hun kan hente seg inn igjen på ekstravaktjobben sin? Dette er konsekvensen av at hun ikke har venner, hun har heller ingen som kan korrigere henne når hun er på villspor og ikke ser sitt eget beste. Uten korrigering lever hun kun alene i sitt eget hode med alle tankene sine. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 24. januar #895 Del Skrevet 24. januar (endret) Lalus skrev (1 time siden): Hvorfor venter hun ikke med å si opp jobben til hun har startet behandlingen, sortert tankene og sannsynligvis få satt ting i perspektiv. Jeg blir helt matt 🥲 Det er hennes valg, men hvorfor gjøre så mye tilsynelatende ulogisk. Mette, ro ned litt! ❤️ Har hun sagt opp jobben??!! Det er helt sykt. Utredningen er rett rundt hjørnet, hvor hun kunne fått hjelp med strevet hun føler om jobb og evt sondert terrenget på hva hun bør gjøre videre. På en annen side, er det kanskje like greit at behandler ser henne på «sitt mest sprø», og har et ordentlig utgangspunkt for hvor dårlig hun egentlig fungerer. Det er nok ikke bare adhd som er problemet. Mette er en dame på over 40 som har levd greit med alle sine sprø planer og mildt sagt uvanlige løsninger, så for all del kanskje denne jobbsituasjonen vil funke for henne. Bare dumt hun ikke har tatt hensyn til to barn hun må forsørge… Endret 24. januar av Xmasclovn 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar #896 Del Skrevet 24. januar Ikke vært på snap i dag, men har hun seriøst sagt opp jobben og skal basere inntekten sin ved å jobbe freelance hjelpepleier😲 der er beint ut galskap når du er alene med to barn, eget hus og økonomiske forpliktelser ( og hun har det trangt økonomisk nå, med en fast jobb i 80% stilling…) Hun var jo sykemeldt i vinter pga hun møtte veggen og det ble for mye for henne, men hun var ikke så lenge sykemeldt, og man kan være sykemeldt i et år før andre tiltak trer inn, som AAP eller tilbake i jobb. Sånn som Mette har hatt det ei stund så tror jeg ikke akkurat at legen hennes hadde nektet henne videre sykemelding. Det ville vært 100% smartere å gå ut i sykemelding til etter at utredning og evt medisinering er over. Ikke bare brenne broa og ikke ha ei fast stilling pga hun sliter med kaos i hodet og utmattelse Jeg valgte selv å si opp min faste 50% stilling (men jobbet opp mot 100% pga ekstravakter) da yngste var ca 2 år ( hadde ca 1 år mammaperm med lønn, deretter 1 år permisjon uten lønn) der jeg tok vakter ved to ulike avdelinger pga mannen min også jobber turnus med lange arbeidsdager og har døgnvakt midt i uken og fredag-mandag sammenhengende på helg. Men; det hadde jeg ALDRI gjort hvis jeg hadde vært enslig alenemor med eget hus og alle utgifter det medfører, barnehageplass, mat og klær….osv; samme utgiftene som i fast jobb og stabil lønn, for deretter å ikke vite hva man får i inntekt fra måned til måned. Når hun bor alene så avhenger hele hennes økonomi på hvor mange vakter hun får. Og det er flere om beinet for å ta ekstravakter, da det er typisk i helsevesenet med lave prosent stillinger, og de som er faste ansatte i lav stilling blir prioritert. Særlig helligdager er attraktive pga man får 133% tillegg i lønn. Og typ november/desember så er det mindre ledige vakter pga ansatte har brukt opp sykt barn-dager og egenmelding. For Mette sin del så blir det nok også vanskelig å jobbe på dager som i jula pga hun er alene og har ikke nettverk, mtp barna. Hvis dette virkelig er tilfelle så fatter jeg virkelig ikke hva hun tenker med, Å gå fra en fast jobb der hun allerede har det trangt økonomisk til å si opp jobben rett før utredning og skal forsørge seg selv og barna og betale alle faste utgifter ved å være Foodora-bud+freelance hjelpepleier der hun ikke kommer til å vite fra måned til måned hvor mye hun kommer til å tjene?? Hvis hun har det trangt økonomisk nå så blir det i allefall ikke bedre ved å shoppe vakter fra måned til måned. Hadde hun ikke hatt barn så hadde det vært en annen sak, men hun har faktisk ansvar for to barn under 18 som behøver økonomisk trygghet. Som sagt; jeg hadde aldri jobbet «freelance» i noen år hadde jeg ikke vært gift og hadde mannen sin faste inntekt i bunnen ( årsaken til at vi valgte det sånn var pga det ble vanskelig de gangene vi begge hadde vakt samtidig på ettermiddag/natt/helg/høytider da barna var små) Ja; det er sikkert kjekkere å ha fri til å pusse opp og få unna alle prosjektene hun har sett for seg, men det gir ikke mat på bordet eller betaler ned huslånet, Å gjøre det man synes er kjekt som å pusse opp og å strikke kommer i andre rekke; fast inntekt som er høy nok til å dekke alle utgifter er første bud. Jeg håper virkelig dette er kødd fra Mette for å få opp engasjementet blant folk, helst seriøst. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 24. januar #897 Del Skrevet 24. januar (endret) Galskap..rett og slett galskap..bye, bye masse rettigheter og trygghet!! Og nå rett før utredning...gud bedre... Endret 24. januar av Moongirl 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 24. januar #898 Del Skrevet 24. januar Tenk at ei voksen dame utsetter seg selv og familien for denne galskapen. Eller familie ~ er jo en grunn til at hun ikke har kontakt med andre enn barn/barnebarn. For ett stusselig liv hun lever. Med to barn boende hjemme, ett hus som trenger vedlikehold, både inne og ute ~ og ingen relasjoner. Hjelpes altså. Ellers er det jo fascinerende å se at Mette følger opp tråden her. Forundrer meg ikke om hun tror det genererer til flere følgere. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 24. januar #899 Del Skrevet 24. januar Hvordan er det ved en eventuell sykemelding? Si hun faller og brekker foten etter å ha jobbe freelance en uke eller en dag? Hvordan fungerer sykemelding som innringerjobb? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 24. januar #900 Del Skrevet 24. januar Alisha* skrev (44 minutter siden): Tenk at ei voksen dame utsetter seg selv og familien for denne galskapen. Eller familie ~ er jo en grunn til at hun ikke har kontakt med andre enn barn/barnebarn. For ett stusselig liv hun lever. Med to barn boende hjemme, ett hus som trenger vedlikehold, både inne og ute ~ og ingen relasjoner. Hjelpes altså. Ellers er det jo fascinerende å se at Mette følger opp tråden her. Forundrer meg ikke om hun tror det genererer til flere følgere. Jeg lurer på om hun synes det er en form for sosialisering og dialog å følge opp det hun leser her? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå