Nor Skrevet onsdag kl 18:49 #641 Del Skrevet onsdag kl 18:49 Fotballfluen skrev (5 timer siden): Man er ikke automatisk et vondt menneske selv om man ikke er godt likt av alle. Ingen er godt likt av alle i alle miljøer, bare så det er sagt. Hva vet den ene personen om feks Mettes kollegaer og arbeidsgiver liker henne godt? Kanskje de ikke synes det er innafor å være sykemeldt samtidig som hun legger ut på snap alle prosjektene sine og at hun er våken til langt på natt istedenfor å hvile for å komme seg fortest mulig tilbake på jobb? Det er heller ikke sikkert at foreldrene til vennene til barna synes det er helt innafor å sove i timesvis på sofaen mens en 4-åring går på selvstyr i huset? Eksen kan selvsagt glede seg til å feire jul med Mette og barna uavhengig av hvor godt han liker henne. At han har noe som helst tålmodighet med henne nå etter at hun igjen ønsket å være sammen for så å avslutte noen uker etterpå er rett og slett imponerende. Regner med det ikke har vært spørreundersøkelse på hver av kollegaer, naboer og foreldre til barnas omgangskrets. Men gjengs over skjønner en fort hvem som er kjent som en surpomp og hvem som er hyggelig, smilende og hjelpsom. Og hvordan Nette og H takler sitt forhold har ingen noe med. Det er uendelig mange eksempler på flere som prøver om og om igjen å få et forhold til å fungere. Det viktigste er vel at de klarer være venner ❣️ 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet onsdag kl 18:58 #642 Del Skrevet onsdag kl 18:58 Når det er sagt, etter alle mine forsvar av Mette, siden jeg følger henne med en positiv innstilling til tross for hun er alt for omstendelig til min personlighet. Nå tror jeg hun provoserer en del medlemmer i denne gruppen med vilje med all den dyre ferdigmaten hun kjøper. Hun er en god mamma på mange måter, men økonomi håpet jeg barna lærer hos fedrene om de er ryddigere ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet onsdag kl 19:14 Forfatter #643 Del Skrevet onsdag kl 19:14 Nor skrev (14 minutter siden): Når det er sagt, etter alle mine forsvar av Mette, siden jeg følger henne med en positiv innstilling til tross for hun er alt for omstendelig til min personlighet. Nå tror jeg hun provoserer en del medlemmer i denne gruppen med vilje med all den dyre ferdigmaten hun kjøper. Hun er en god mamma på mange måter, men økonomi håpet jeg barna lærer hos fedrene om de er ryddigere ☺️ Det er jobben dems å provosere for å få flere følgere...at mor og datter ikke kan dele en pizza sier jo litt om sløsing. Jente på 4 år orker ikke spise gammel pizza i flere dager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet onsdag kl 20:13 #644 Del Skrevet onsdag kl 20:13 Man må jo bare le..kjøpe så mye dyr mat for å provosere ..men, det må jo være grunnen 🙄 Og man gidder virkelig å lage noe mat..steike egg, omelett, ostesmørbrød feks...hadde vært sunnere og bedre. Ikke imponert over kostholdet til ungene... 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet onsdag kl 20:21 #645 Del Skrevet onsdag kl 20:21 Nå vet eg ikke helt hva den overskuddsmaten hun hentet var for noe? Har hun betalt for det? Eller er det gratis mat for folk som sliter med å få mat på bordet? Hun er i hvertfall ikke kvalifisert for det, for her brukes det jo tusenvis av penger på akkurat mat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet onsdag kl 20:31 #646 Del Skrevet onsdag kl 20:31 Moongirl skrev (10 minutter siden): Nå vet eg ikke helt hva den overskuddsmaten hun hentet var for noe? Har hun betalt for det? Eller er det gratis mat for folk som sliter med å få mat på bordet? Hun er i hvertfall ikke kvalifisert for det, for her brukes det jo tusenvis av penger på akkurat mat. Hu deler jo ut den maten! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet onsdag kl 20:43 #647 Del Skrevet onsdag kl 20:43 Hun er dummere enn først anntatt dersom hun kjøper ferdigmat og ellers et økonomisk overforbruk fordi hun vil provosere. Det slår kun tilbake på henne selv. Og enda dummere er de som evt lar seg provosere av slikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet onsdag kl 20:52 Forfatter #648 Del Skrevet onsdag kl 20:52 Kaneel skrev (20 minutter siden): Hu deler jo ut den maten! Og tar selv hva hun trenger eller har lyst på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet onsdag kl 21:25 #649 Del Skrevet onsdag kl 21:25 Moongirl skrev (1 time siden): Man må jo bare le..kjøpe så mye dyr mat for å provosere ..men, det må jo være grunnen 🙄 Og man gidder virkelig å lage noe mat..steike egg, omelett, ostesmørbrød feks...hadde vært sunnere og bedre. Ikke imponert over kostholdet til ungene... De spiste jo pommes frites mens de ventet på pizzaen, fordi de ble så sultne…. Det et så utrolig korttenkt økonomisk alt av det hun holder på med - så jeg blir helt matt. 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet onsdag kl 21:57 #650 Del Skrevet onsdag kl 21:57 Anneisabell skrev (1 time siden): Og tar selv hva hun trenger eller har lyst på Ja..hun hadde jo tatt myyye mat! Derfor eg lurer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet onsdag kl 23:23 #651 Del Skrevet onsdag kl 23:23 Moongirl skrev (1 time siden): Ja..hun hadde jo tatt myyye mat! Derfor eg lurer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet onsdag kl 23:24 #652 Del Skrevet onsdag kl 23:24 Hun forklarte dette tidligere. De henter mat og det som folk vil ha blir delt ut og personen som henter på butikken får beholde de matvarene ingen ville ha. Sånn ca sånn jafall 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16 timer siden #653 Del Skrevet 16 timer siden Illusen skrev (15 timer siden): De spiste jo pommes frites mens de ventet på pizzaen, fordi de ble så sultne…. Det et så utrolig korttenkt økonomisk alt av det hun holder på med - så jeg blir helt matt. Den med pizzaene var fullstendig sløsing….for det første; en stor pizza til en 4-åring og en stor pizza til henne selv pga barnet liker bare skinke? Vi har bestilt pizza flere steder, og de fleste stedene har ulike størrelser på pizzaene. Enkelte også egne barnepizzaer. Man kan også velge halvt om halvt på en stor pizza; f.eks. halve med skinke og halve med biff. Eller to små/medium. To store brus på sånne pizzasjapper er i allefall dobbelt så dyrt som på butikk. Hun nevnte at det ble gratis frakt med den ordren der, men hvor mye koster frakt sammenlignet med summen for to store pizza, to store cola og rundstykker? Jeg tror nok frakt for utkjøring er billigere. Det er som om du handler for 450kr i en nettbutikk og de reklamerer med å handle for 600kr så får du gratis frakt. Gratis frakt høres bra ut, så da kjøper man litt til sånn at summen blir 600kr og frakten gratis. Hadde man holdt seg til 450kr og betalt frakt så koster frakten 69kr. Ergo har man tapt penger på å kjøpe noe man egentlig ikke skulle ha, Men er fornøyd med gratis frakt. Hun orket ikke lage middag, og den er grei. Det er det ikke alltid jeg orker heller. Men vi steker ikke opp pommes frites og spiser oss mett på det mens vi venter på pizzaen vi har bestilt og er for mett til å spise pizza og rundstykker når den kommer…..kunne heller bare tatt pommes frites til middag og spart seg de hundrelappene for to store pizza, to store cola og rundstykker, Eller bare ventet til pizzaen kom. En 4-åring som evt maser om at hun/han er sulten mens man venter på at maten man har bestilt skal komme er gammel nok til å forstå at maten kommer snart, hun/han må vente litt til. En 4-åring spiser heller ikke så mange biter med pizza at det forsvarer å kjøpe en stor en alene. Hun skulle fryse ned og ha pizza resten av uka sa hun, men det tror jeg lite på. Her i huset er det ingen som liker oppvarmet take-away pizza. Hjemmelaget pizza er godt å varme opp, men take-away smaker ikke like godt oppvarmet; soggete og Ikke like god på smak To store pizza+rundstykker er mye mat til en voksen og en 4-åring. Vi bestilte en stor pizza til 3 voksne for noen dager siden, samme størrelse som de Mette kjøpte, og da var det noen biter igjen. I tillegg synes jeg 1,5 liter cola er mye cola til et lite barn mtp koffeinet, Forstår at hun ikke drakk hele flasken i en smell, men jeg synes små barn ikke skal ha så mye koffein og ikke drikke cola over flere dager, Cola/Pepsi er en veldig avighetsskapende brus, ikke noe man behøver å introdusere til barn fra tidlig alder. Det er mange andre typer brus å velge mellom, Jeg er fullstendig klar over at impulsive handlinger henger sammen med ADHD, har samme diagnose selv, men kan aldri huske, ei heller før jeg fikk diagnosen i voksen alder og startet behandling, at jeg gjorde sånne ting som å bestille mat og mens vi ventet på maten så lagde jeg noe annet som vi spiste og var stappmett da maten ble levert. Selv om man har ADHD så kan man ikke henge alt på den knaggen; mye er også personlighet og valg man tar Er dog imponert over hvor kreativ hun er og hvor fort hun tilegner seg kunnskap! De kjolene ble kjempefine, og hun strikker for frihånd og uten mønster, og har aldri strikket før. Likedan dukkehuset blir kjempefint; og igjen; et sånt solid bygget dukkehus får man ikke for 1500kr på lekebutikker. Det jeg skrev med Lundebyhus var ikke for å sammenligne med det Mette bygger, men for å vise at det er forskjell på plastikk og kvalitet, at kvalitet er dyrere, og noe som kan gå i arv, Og at man behøver ikke et fiks ferdig innredet hus, men barna kan ønske seg inventar til jul/bursdag, 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 13 timer siden Forfatter #654 Del Skrevet 13 timer siden skruf skrev (3 timer siden): Den med pizzaene var fullstendig sløsing….for det første; en stor pizza til en 4-åring og en stor pizza til henne selv pga barnet liker bare skinke? Vi har bestilt pizza flere steder, og de fleste stedene har ulike størrelser på pizzaene. Enkelte også egne barnepizzaer. Man kan også velge halvt om halvt på en stor pizza; f.eks. halve med skinke og halve med biff. Eller to små/medium. To store brus på sånne pizzasjapper er i allefall dobbelt så dyrt som på butikk. Hun nevnte at det ble gratis frakt med den ordren der, men hvor mye koster frakt sammenlignet med summen for to store pizza, to store cola og rundstykker? Jeg tror nok frakt for utkjøring er billigere. Det er som om du handler for 450kr i en nettbutikk og de reklamerer med å handle for 600kr så får du gratis frakt. Gratis frakt høres bra ut, så da kjøper man litt til sånn at summen blir 600kr og frakten gratis. Hadde man holdt seg til 450kr og betalt frakt så koster frakten 69kr. Ergo har man tapt penger på å kjøpe noe man egentlig ikke skulle ha, Men er fornøyd med gratis frakt. Hun orket ikke lage middag, og den er grei. Det er det ikke alltid jeg orker heller. Men vi steker ikke opp pommes frites og spiser oss mett på det mens vi venter på pizzaen vi har bestilt og er for mett til å spise pizza og rundstykker når den kommer…..kunne heller bare tatt pommes frites til middag og spart seg de hundrelappene for to store pizza, to store cola og rundstykker, Eller bare ventet til pizzaen kom. En 4-åring som evt maser om at hun/han er sulten mens man venter på at maten man har bestilt skal komme er gammel nok til å forstå at maten kommer snart, hun/han må vente litt til. En 4-åring spiser heller ikke så mange biter med pizza at det forsvarer å kjøpe en stor en alene. Hun skulle fryse ned og ha pizza resten av uka sa hun, men det tror jeg lite på. Her i huset er det ingen som liker oppvarmet take-away pizza. Hjemmelaget pizza er godt å varme opp, men take-away smaker ikke like godt oppvarmet; soggete og Ikke like god på smak To store pizza+rundstykker er mye mat til en voksen og en 4-åring. Vi bestilte en stor pizza til 3 voksne for noen dager siden, samme størrelse som de Mette kjøpte, og da var det noen biter igjen. I tillegg synes jeg 1,5 liter cola er mye cola til et lite barn mtp koffeinet, Forstår at hun ikke drakk hele flasken i en smell, men jeg synes små barn ikke skal ha så mye koffein og ikke drikke cola over flere dager, Cola/Pepsi er en veldig avighetsskapende brus, ikke noe man behøver å introdusere til barn fra tidlig alder. Det er mange andre typer brus å velge mellom, Jeg er fullstendig klar over at impulsive handlinger henger sammen med ADHD, har samme diagnose selv, men kan aldri huske, ei heller før jeg fikk diagnosen i voksen alder og startet behandling, at jeg gjorde sånne ting som å bestille mat og mens vi ventet på maten så lagde jeg noe annet som vi spiste og var stappmett da maten ble levert. Selv om man har ADHD så kan man ikke henge alt på den knaggen; mye er også personlighet og valg man tar Er dog imponert over hvor kreativ hun er og hvor fort hun tilegner seg kunnskap! De kjolene ble kjempefine, og hun strikker for frihånd og uten mønster, og har aldri strikket før. Likedan dukkehuset blir kjempefint; og igjen; et sånt solid bygget dukkehus får man ikke for 1500kr på lekebutikker. Det jeg skrev med Lundebyhus var ikke for å sammenligne med det Mette bygger, men for å vise at det er forskjell på plastikk og kvalitet, at kvalitet er dyrere, og noe som kan gå i arv, Og at man behøver ikke et fiks ferdig innredet hus, men barna kan ønske seg inventar til jul/bursdag, Da vet vi det, pizzaen hun har kjøpt blir ikke shoggy. Da er det bare å fortsette å bestille store pizzaer så det blir gratis frakt👏👏 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 12 timer siden #655 Del Skrevet 12 timer siden Anneisabell skrev (31 minutter siden): Da vet vi det, pizzaen hun har kjøpt blir ikke shoggy. Da er det bare å fortsette å bestille store pizzaer så det blir gratis frakt👏👏 Gjenstår bare å se hvilket brukernavn Mette går under denne gang. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 11 timer siden #656 Del Skrevet 11 timer siden Hun elsker å lese her inne! 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 10 timer siden #657 Del Skrevet 10 timer siden Mette er vel ganske åpen om at hun er i inne her og kikker siden hun korrigerer en del oppdiktede påstander her. Hadde det vært en tråd her om meg, hadde jeg nok snoket jeg og. 😂 Ingen grunn til at hun skal avsløre hvem hun er om ingen andre her står frem med sitt rette navn. Og NEI , jeg er ikke Mette ☺️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 10 timer siden #658 Del Skrevet 10 timer siden Nor skrev (35 minutter siden): Mette er vel ganske åpen om at hun er i inne her og kikker siden hun korrigerer en del oppdiktede påstander her. Hadde det vært en tråd her om meg, hadde jeg nok snoket jeg og. 😂 Ingen grunn til at hun skal avsløre hvem hun er om ingen andre her står frem med sitt rette navn. Og NEI , jeg er ikke Mette ☺️ Sist gjorde hun ganske så mye mer enn «å kikke» så hva skal få oss til å tro noe annet denne gang? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 9 timer siden Forfatter #659 Del Skrevet 9 timer siden Xmasclovn skrev (53 minutter siden): Sist gjorde hun ganske så mye mer enn «å kikke» så hva skal få oss til å tro noe annet denne gang? Nei det er hvertfall et par navn som skiller seg litt ut..impulsiv som hun er og enda ikke viser mye til å ha lært av sine feil så tror jeg gjerne hun deltar 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 9 timer siden #660 Del Skrevet 9 timer siden Anneisabell skrev (8 minutter siden): Nei det er hvertfall et par navn som skiller seg litt ut..impulsiv som hun er og enda ikke viser mye til å ha lært av sine feil så tror jeg gjerne hun deltar Det skal vi ikke se bort fra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå