Nor Skrevet 29. november 2024 #561 Del Skrevet 29. november 2024 QueenQ skrev (11 timer siden): Enig. Som det dukkehuset. Hadde vært tidsmessig og økonomisk bedre, samt energibesparende å kjøpe et pent brukt på Finn. Man får sånne store dukkehus, ofte inkl møbler, til 4-500kr. Noen steder gis de bort gratis. Men noen synes kanskje det er koseligere og mer verdifullt om noen år, å ha et dukkehus mor/ bestemor/ oldemor, har laget av sin tid og omtanke. Om hun klarer fullføre det tror jeg det blir et unikt og flott dukkehus. Mye lettere og billigere mange ganger og kjøpe ja, men det ligger mer vak å gidde å lage et selv til noen en vil glede 6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 29. november 2024 #562 Del Skrevet 29. november 2024 Nor skrev (1 time siden): Men noen synes kanskje det er koseligere og mer verdifullt om noen år, å ha et dukkehus mor/ bestemor/ oldemor, har laget av sin tid og omtanke. Om hun klarer fullføre det tror jeg det blir et unikt og flott dukkehus. Mye lettere og billigere mange ganger og kjøpe ja, men det ligger mer vak å gidde å lage et selv til noen en vil glede Spørs om hun klarer å fullføre det mens datteren fortsatt vil ha glede av det. Det har jeg mine store tvil om, dessverre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenQ Skrevet 29. november 2024 #563 Del Skrevet 29. november 2024 Nor skrev (8 timer siden): Men noen synes kanskje det er koseligere og mer verdifullt om noen år, å ha et dukkehus mor/ bestemor/ oldemor, har laget av sin tid og omtanke. Om hun klarer fullføre det tror jeg det blir et unikt og flott dukkehus. Mye lettere og billigere mange ganger og kjøpe ja, men det ligger mer vak å gidde å lage et selv til noen en vil glede Det er sikkert koselig, særlig for en som Mette som liker å lage, pusse opp osv. Men i den situasjonen hun befinner seg i nå, fremstår det på ingen måte som er klokt valg. Og så får man håpe hun rekker å gjøre seg ferdig, for jula er rett rundt hjørnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 29. november 2024 Forfatter #564 Del Skrevet 29. november 2024 QueenQ skrev (25 minutter siden): Det er sikkert koselig, særlig for en som Mette som liker å lage, pusse opp osv. Men i den situasjonen hun befinner seg i nå, fremstår det på ingen måte som er klokt valg. Og så får man håpe hun rekker å gjøre seg ferdig, for jula er rett rundt hjørnet. Det må være utrolig tungt og vanskelig å ikke komme videre..blir ikke lett å få snudd over 40 år med inngrodde dårlige vaner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #565 Del Skrevet 1. desember 2024 Det Barbie huset det krever sin mann, skjønner godt det er vanskelig å fullføre sånne typer prosjekter. Jeg hadde angret og kasta alt i peisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. desember 2024 #566 Del Skrevet 1. desember 2024 Sassya skrev (På 11.11.2024 den 19.25): Men man må da dra til fastlegen først for å få henvisning til Dps eller psykolog, så det er fastlegemat. Man drar ikke rett til Dps. Tenker at når noen kløner og piller på huden som hun gjør oppsøker man fastlegen og får henvisning for videre hjelp. Hun trenger jo hjelp for disse tvangshandlingene. Uansett om man jobber på tannlegekontor eller andre plasser. Hun bruker også arbeids t skjorten hjemme. Det er vel ikke innafor. Det er høye krav til renhold og hygiene på et tannlegekontor. Om du tror hun kommer til dps for noe så lite så er du evig optimist. For å komme til i Bergen skal det veldig mye til er laaaange ventelister 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 5. desember 2024 #567 Del Skrevet 5. desember 2024 Hu går inn i nye forhold og prosjekt med liv og lyst, men blir fort lei.. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 5. desember 2024 #568 Del Skrevet 5. desember 2024 Moongirl skrev (46 minutter siden): Hu går inn i nye forhold og prosjekt med liv og lyst, men blir fort lei.. Mange som er slik, og imponerende alt hun får til og alle ideene hun kommer på! Håper bare hun lærer å fullføre ting før hun starter på nye ting. Må være travelt for barna å bo oppi alt uferdige prosjekter og nye ideer hele tiden😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 5. desember 2024 Forfatter #569 Del Skrevet 5. desember 2024 Visla skrev (10 minutter siden): Mange som er slik, og imponerende alt hun får til og alle ideene hun kommer på! Håper bare hun lærer å fullføre ting før hun starter på nye ting. Må være travelt for barna å bo oppi alt uferdige prosjekter og nye ideer hele tiden😅 Tror hun må heies frem til å få fullført. Alt det stresse med så mye uferdig må jo få en hver person til å bli syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 5. desember 2024 #570 Del Skrevet 5. desember 2024 Anneisabell skrev (28 minutter siden): Tror hun må heies frem til å få fullført. Alt det stresse med så mye uferdig må jo få en hver person til å bli syk. Og hun vil ikke ha hjelp fra noen heller. Spør aldri om hjelp. Vel, det er lurt innimellom for å få ting ferdig sånn at hun får det bedre med seg selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 5. desember 2024 #571 Del Skrevet 5. desember 2024 Kjole ferdig , gutterommet gjort mye på, dukkehuset nærmer seg, stjernene ferdig og mye av oppryddingen. Hun og Hussein skal feire jul sammen , så det er ikke noe drama. All respekt for at de prøver å finne sammen. De kommer fra to forskjellige verdener, aldersforskjell, Mettes utfordringer som hun sliter med og søker hjelp for. Jeg heier på henne ❣️ 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. desember 2024 #572 Del Skrevet 5. desember 2024 Er Mette aka Trude tilbake i rampelyset? Endelig!🥳 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. desember 2024 #573 Del Skrevet 5. desember 2024 Er det vanlig for foreldre å sove på sofa i flere timer mens 3(?) åringer surrer rundt alene? Er hun syk? Hvor er Huseyn og kan ikke barnet være hos ham hvis hun må sove mange timer om dagen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 5. desember 2024 #574 Del Skrevet 5. desember 2024 Tråden er ryddet for krenkelser og brukerdebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 5. desember 2024 #575 Del Skrevet 5. desember 2024 Xmasclovn skrev (1 time siden): Er Mette aka Trude tilbake i rampelyset? Endelig!🥳 Skjønner ikke behovet for å utlevere seg så mye som hun gjør, uten å tjene noe på det en gang......ja...for de fleste gjør jo det..på godt og vondt 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 5. desember 2024 #576 Del Skrevet 5. desember 2024 Moongirl skrev (35 minutter siden): Skjønner ikke behovet for å utlevere seg så mye som hun gjør, uten å tjene noe på det en gang......ja...for de fleste gjør jo det..på godt og vondt 🙄 Hun håper kanskje at hun på sikt kan tjene penger på det, og vil fange mest mulig følgere? På en annen side har hun alltid vært ufiltrert, nesten uten sperrer, og da hun var aktiv med blogg var det ikke måte på hva hun delte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 5. desember 2024 #577 Del Skrevet 5. desember 2024 Nor skrev (11 timer siden): Kjole ferdig , gutterommet gjort mye på, dukkehuset nærmer seg, stjernene ferdig og mye av oppryddingen. Hun og Hussein skal feire jul sammen , så det er ikke noe drama. All respekt for at de prøver å finne sammen. De kommer fra to forskjellige verdener, aldersforskjell, Mettes utfordringer som hun sliter med og søker hjelp for. Jeg heier på henne ❣️ Men hun har jo begynt på enda en ting til gutterommet, før dukkehuset er ferdig. Hun er sykemeldt, og sov i flere timer på dagtid mens yngste var hjemme fra barnehagen. jeg kan selv ta en powernap på sofaen. Det er ikke noe galt i det. Men mange timer? Jeg skjønner ikke hvorfor hun deler så mye 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. desember 2024 Forfatter #578 Del Skrevet 6. desember 2024 Xmasclovn skrev (7 timer siden): Hun håper kanskje at hun på sikt kan tjene penger på det, og vil fange mest mulig følgere? På en annen side har hun alltid vært ufiltrert, nesten uten sperrer, og da hun var aktiv med blogg var det ikke måte på hva hun delte. Hun sier gang på gang det er så viktig å dele for å ikke føle seg alene. Tenker når en person sliter så mye som hun gjør så er ikke det rette stedet og brette det ut på snap. Noen ganger Trenger man kanskje familie eller venner vet hva hun sier om akkurat det. Eller helse personer. I påvente av dps er det ikke uvanlig åha litt ekstra samtaler med legen. Hun har sagt hun kunne tenkt seg å tjene penger på snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 6. desember 2024 #579 Del Skrevet 6. desember 2024 Det er mye her jeg ikke forstår. Og ja - hun er herlig og jeg digger å følge henne men merker jeg blir litt oppgitt. Hun er sykmeldt fordi det er for mye å være på jobb. Det byttes på dager og det er sykt barn dager og vet ikke hva. Hun skal være glad hun har en grei arbeidsgiver for fra et arbeidsgivers ståsted er dette nok ganske frustrerende. Hun sier hun sliter med å få ferdig ting og alt raser rundt henne. Likevel gyver hun på med nye prosjekter. Hvorfor ikke prøve å ta seg sammen og ferdigstille noe påbegynt heller? Det må da gi mer ro på innsiden. Jeg ser når hun filmer rundt i huset - det mangler lister over alt, skapdører på halv åtte om de ikke allerede er revet av, det er rot og kaos. Peisen på rommet til tenåringen har hun brukt mange mange uker på…likevel begynner hun på et enormt prosjekt med dukkehus og før det er ferdig mater hun på med stjerner til huset ute og nå et eller annet tre hun skal lage. Og med disse prosjektene kommer det innkjøp, og kjøring rundt for å finne ting å bruke. Dette kommer da mens man er sykmeldt for å komme ovenpå? Dette skjønner ikke jeg. Hvorfor ikke prøve å få huset på stell istedenfor 6473 andre unødvendige prosjekter? Hun henger enormt mye på den kommende ADHD diagnosen hun er veldig opphengt i. Ja, jeg kan skjønne at det frister å ha en knagg å henge alt på men fallhøyden blir rimelig stor om hun ikke får denne diagnosen. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. desember 2024 Forfatter #580 Del Skrevet 6. desember 2024 Minipilla skrev (1 time siden): Det er mye her jeg ikke forstår. Og ja - hun er herlig og jeg digger å følge henne men merker jeg blir litt oppgitt. Hun er sykmeldt fordi det er for mye å være på jobb. Det byttes på dager og det er sykt barn dager og vet ikke hva. Hun skal være glad hun har en grei arbeidsgiver for fra et arbeidsgivers ståsted er dette nok ganske frustrerende. Hun sier hun sliter med å få ferdig ting og alt raser rundt henne. Likevel gyver hun på med nye prosjekter. Hvorfor ikke prøve å ta seg sammen og ferdigstille noe påbegynt heller? Det må da gi mer ro på innsiden. Jeg ser når hun filmer rundt i huset - det mangler lister over alt, skapdører på halv åtte om de ikke allerede er revet av, det er rot og kaos. Peisen på rommet til tenåringen har hun brukt mange mange uker på…likevel begynner hun på et enormt prosjekt med dukkehus og før det er ferdig mater hun på med stjerner til huset ute og nå et eller annet tre hun skal lage. Og med disse prosjektene kommer det innkjøp, og kjøring rundt for å finne ting å bruke. Dette kommer da mens man er sykmeldt for å komme ovenpå? Dette skjønner ikke jeg. Hvorfor ikke prøve å få huset på stell istedenfor 6473 andre unødvendige prosjekter? Hun henger enormt mye på den kommende ADHD diagnosen hun er veldig opphengt i. Ja, jeg kan skjønne at det frister å ha en knagg å henge alt på men fallhøyden blir rimelig stor om hun ikke får denne diagnosen. Enig i alt du sier. Men minst like mye undrende over alt hun utleverer både om seg selv Men også mange tidligere partnere og familie. Tviler på de synes det er greit å bli brettet ut. Hun nevner ikke navn Men tidsperiode og da er det lett for noen som kjenner henne og legge sammen 1+1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå