Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

skruf skrev (På 17.11.2024 den 23.23):

Hvordan vet du hvor mye andre her i tråden gjør og ikke gjør i løpet av en dag?

Forøvrig: Imponert over hvor raskt hun har strikket kjole til datteren, og hvor fint hun strikker, i tillegg uten oppskrift/mønster, i tillegg har hun ikke strikket før. Hun sier hun finner indre ro når hun strikker, noe som er veldig bra mtp ADHD. Strikking går under betegnelsen mindfullness, så er bra hun har funnet ro og glede i det :) 

Barbiehuset tror jeg blir kjempefint! Bra med hjemmelaget gave, og en gave datteren kommer til å bruke i flere år, og som også kan gå i arv.

Det at det står igjen litt plukk på sønnen sitt rom ser jeg ikke hvorfor skal være en stor greie med at hun ikke er ferdig med enda. Hun har pyntet til jul, og ang peisen så forsto jeg det sånn at det skal julepynt på den og derfor gjør hun den ferdig etter jul

Hun kjørte flere lass med søppel, men med det siste så var hun helt gåen og klarte ikke mere. Noe jeg har full forståelse for. Hun er tross alt sykemeldt for helsa sin del, ikke for at hun skal ha fritid til å rydde, sjaue og ferdigstille rom, men for å komme seg til hektene igjen

Hun er i allefall utrolig kreativ, nevenyttig og selvstendig 

Gisse skrev (På 18.11.2024 den 9.22):

Er det virkelig sånn at så mange av dere her inne gjør alt så bra hele tiden? Det er nok vanligere enn vi tror at man ikke fullfører prosjekter, bare se når det hus skal legges ut for salg, det er gjerne da man fullfører alle kan så lenge skulle gjort. 

Jeg synes det er kult at Mette etter så mange år med utfordringer innser at hun trenger hjelp, hun ønsker å endre på ting, og  jobber hardt for det.

Og Barbie huset, julestjerne,strikkingen; jeg blir imponert over kreativiteten og hvordan hun kaster seg ut i ting med en tro på at det løser seg. Får lyst til å prøve strikking selv jeg 😅

Skjønner likevel at det det "provoserende" å se at hun klager på økonomien men stadig handler unødvendige ting... Men igjen, hun er klar over det og  jobber med det, det er mer enn hva mange gjør. 

Og at hun er en fantastisk mamma tviler jeg ikke på! 

Nor skrev (På 18.11.2024 den 12.35):

Mette er tydeligvis spennende eller Fasinerende for mange siden hun har så mange følgere. Noen sitter med lykt og lupe for å finne noe å ta henne for eller kritisere, og bruker tid av livet sitt til det. Andre gleder deg med henne på oppturer, og heier på henne på nedturer . Snappene hennes er fra livet hennes, og det må hun få leve som hun vil. Og så kan de som vil følge henne gjøre det. Men en bør være bedre selv, enn den en kritiserer.  Synd KG er til tider et anonmym mobbeforum

Enig med dere alle. Hun ser ut til å kose seg med diy-prosjektene sine. Om det går tregt etter andres skala er helt ok. Dette med å lage og fikse selv er hobbyen hennes. 

At hun i blant tar merkelige økonomiske valg er jeg enig i, men det er hennes perogative. 

Syns hun er flink og kreativ jeg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (På 18.11.2024 den 12.47):

Jeg syns hun er fin å følge. Men jeg stusser litt på denne enorme higen etter å få en ADHD diagnose. Skjønner at det er greit å henge alt på en knagg men selve diagnosen løser ikke noe. 

I tillegg må jeg si jeg reagerer på at hun er sykmeldt for å hente seg inn igjen for alle prosjektene tar knekken på henne. Og da fyrer hun på med total opprydding utenfor, Danmarkstur, mekking av julestjerner, strikke kjole uten oppskrift og et enormt dukkehus som skal snekres. Hvorfor ikke heller fokusere på å gjøre ferdig det som er påbegynt?

Så klart hun vil ha utredning. Hun har jo alle symptomer. Da kan man jo få hjelp og tilrettelegging og medisiner! 

Ingen VIL HA adhd, men om man har det så hjelper det å vite det om man har det. 

Som om man ikke skal få lov til å bruke briller om man ser dårlig.  

Jeg synes hun er både koselig og inspirerende å følge med på. Det var det jeg skulle skrive. :laugh: 

Endret av loffen
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (19 timer siden):

Enig med dere alle. Hun ser ut til å kose seg med diy-prosjektene sine. Om det går tregt etter andres skala er helt ok. Dette med å lage og fikse selv er hobbyen hennes. 

At hun i blant tar merkelige økonomiske valg er jeg enig i, men det er hennes perogative. 

Hun koser seg med å sette i gang, men sliter med å fullføre alle prosjektene. Når hun ikke klarer å fullføre så blir prosjektene noe som ligger og gnager i tankene og skaper uro og støy. Dette har hun selv gitt uttrykk for. Derfor blir alle prosjektene startet med entusiasme men ender opp som stress. De blir også dyre, noe som ikke er bra for en anstrengt og presset økonomi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (23 timer siden):

De fleste (?) med ADHD opplever en intens lykkefølelse over å bli oppslukt av nye ting. Å få lov å gå all in- det er det vi er best på her i verden.

Hva som derimot skjer etter hyperfokuset får lagt seg og dopaminrushet ved å drive med den aktiviteten ikke overstyrer hele den uka, det er heller litt usikkert.
Da handler det om hvilke teknikker man har lært seg og hvor mye erfaring man har med å bruke disse.

Men det handler IKKE om viljestyrke, for det har vi allerede litt vel mye av.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis at hun er sykemeldt for noe psykisk...at hun skal få hodet over vannet med huset osv..noe hun sa selv, for da vil hun føle seg bedre. Hvorfor da styre med nye prosjekter i sykemeldingsperioden?🙄 Burde holdt seg til å fullføre gamle prosjekter, holde generell orden og hvile....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tangogtare skrev (På 20.11.2024 den 9.56):

Det ser ut som om M og H har slått opp. De har ikke vært sammen på lenge, har de?

Hun og yngstedatteren var da lenge i Tyrkia i høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (47 minutter siden):

Hun og yngstedatteren var da lenge i Tyrkia i høst?

Ja, de har ikke møtt hverandre siden de kom tilbake til Norge.”

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (15 minutter siden):

Seriøst?

Hva vet du om hvor mye og ofte M og H møtes? De var jo i Danmark sammen for noen uker siden? Han passet på M når hun var syk med korona, de møtes uansett også ifm henting og levering av mini osv. Det er nok mye i M sitt liv vi ikke vet noe om, og det er nok ikke bare lett å skulle prøve igjen med kjærligheten midt oppi alt annet, men håper de bruker  god tid og jeg håper de finner ut av det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (45 minutter siden):

Hvordan vet du det? Kjenner du M eller H ? Eller bare lyver du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette jeg vet du leser her. Et velment råd. Rydd i huset ditt. Begynn på vaskerommet. Med noen ruller med boss sekker. Tøm og vask og kast det du ikke bruker. Lag system i kurvene dine. Lover deg du føler deg bedre etterpå. Har du det ryddig rundt deg, blir du ryddigere i hodet Har du ADHD blir livet lettere med system. Finn pod kast eller lyd bok og høre på☺️ ❣️

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (17 timer siden):

Hvordan vet du det? Kjenner du M eller H ? Eller bare lyver du?

Jeg synes dette  virker litt merkelig.  M har selv sagt at hun tar seg av alt det tunge arbeidet alene fordi det ikke er noen mann i huset. Dessuten har M verken møtt H eller nevnt ham i løpet av de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte Mette for noen år siden, også var jeg inne og kikket litt igjen nå. Og på de årene siden sist, så er det egentlig ikke noe som har forandret seg. Hun står på stedet hvil. Det kan sammenlignes med Hotell Cæsar, der kunne man også hoppe over et år eller to uten å gå glipp av noe  😅. Det er akkurat det samme kaoset nå som for noen år siden. Økonomiske problemer, halvferdige prosjekter, rot og kaos, problemer med bilen, huset osv. Hvordan orker hun? 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (5 timer siden):

Jeg synes dette  virker litt merkelig.  M har selv sagt at hun tar seg av alt det tunge arbeidet alene fordi det ikke er noen mann i huset. Dessuten har M verken møtt H eller nevnt ham i løpet av de siste ukene.

Jepp, for Mette filmer jo absolutt alt som skjer minutt for minutt. Hun har nok ikke sovet eller dusjet på en stund heller, eller gått på do... Og hun har ikke fylt drivstoff eller drukket vann... Skjønner du ikke at du er helt ute om du tror at alt er så svart hvitt som du påstår?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gisse skrev (2 timer siden):

Jepp, for Mette filmer jo absolutt alt som skjer minutt for minutt. Hun har nok ikke sovet eller dusjet på en stund heller, eller gått på do... Og hun har ikke fylt drivstoff eller drukket vann... Skjønner du ikke at du er helt ute om du tror at alt er så svart hvitt som du påstår?

Konklusjonen din er at de fortsatt er sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lunabelle skrev (8 timer siden):

Jeg fulgte Mette for noen år siden, også var jeg inne og kikket litt igjen nå. Og på de årene siden sist, så er det egentlig ikke noe som har forandret seg. Hun står på stedet hvil. Det kan sammenlignes med Hotell Cæsar, der kunne man også hoppe over et år eller to uten å gå glipp av noe  😅. Det er akkurat det samme kaoset nå som for noen år siden. Økonomiske problemer, halvferdige prosjekter, rot og kaos, problemer med bilen, huset osv. Hvordan orker hun? 

🤣🤣 Er så rart og morsomt, og sant!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (1 time siden):

Det vet vi vel ikke, og vi har strengt tatt ikke noe med det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (12 timer siden):

Til motsetning fra deg så har jeg ikke behov for å lage en konklusjon utfra andres liv. Men jeg ønsker dem alt godt mtp at de har et barn sammen. Og jeg vet at det er krevende i seg selv å finne tilbake til hverandre, og det blir ikke lettere av at man sliter psykisk i tillegg. Jeg ser ikke at spekulering og sladder rundt det fører noe godt med seg, og jeg tenker at selvom man utleverer store deler av livet sitt på sosiale medier så betyr ikke det at vi ikke kan være gode mennesker og holde kjeft om man ikke har noe positivt å bidra med... 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (På 19.11.2024 den 13.47):

Jeg vet jeg er kjip og et kjedelig menneske som sier dette, men det må bare sies:

Det er ikke ALLTID det blir finere og billigere å lage og snekre alt selv. En del ting er mye billigere å kjøpe, om man regner samlede utgifter til utstyr osv i tillegg. Også slipper man å få livskrise på hvert prosjekt man ikke greier å fullføre😅

Enig. Som det dukkehuset. Hadde vært tidsmessig og økonomisk bedre, samt energibesparende å kjøpe et pent brukt på Finn. Man får sånne store dukkehus, ofte inkl møbler, til 4-500kr. Noen steder gis de bort gratis.

Endret av QueenQ
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...