Gå til innhold

Kan jeg kjøre bilen med gul lampe som lyser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anjatapinjata skrev (2 timer siden):

Om det er tilfellet så går motoren tilslutt. Den bør byttes årlig.

Ja, den er nok skikkelig på overtid nå og jeg burde være glad for at den har funket helt fram til nå egentlig. 
Dumt at det er sommerferie og lange ventelister på verkstedtime akkurat nå da. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, den er nok skikkelig på overtid nå og jeg burde være glad for at den har funket helt fram til nå egentlig. 
Dumt at det er sommerferie og lange ventelister på verkstedtime akkurat nå da. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Ganske mange som ikke vet hvor viktig det er med oljeskift og som står der som et spørsmålstegn når motoren skjærer seg og det egentlig bare er å vrake bilen. 

Bør gå ann å få det fikset relativt fort, tar ikke lang tid å bytte olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (1 time siden):

Ganske mange som ikke vet hvor viktig det er med oljeskift og som står der som et spørsmålstegn når motoren skjærer seg og det egentlig bare er å vrake bilen. 

Bør gå ann å få det fikset relativt fort, tar ikke lang tid å bytte olje.

Jeg kan ikke sånne ting selv, så jeg må få noen til å gjøre det for meg og siden jeg ikke har noen andre handyfolk til å hjelpe meg så må jeg på verksted. Og det virker som det er vanskelig å få tak i om dagen. Skal ringe litt mer rundt i dag. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke sånne ting selv, så jeg må få noen til å gjøre det for meg og siden jeg ikke har noen andre handyfolk til å hjelpe meg så må jeg på verksted. Og det virker som det er vanskelig å få tak i om dagen. Skal ringe litt mer rundt i dag. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Du trenger ikke et komplett bilverksted. Søk på oljeskift i ditt distrikt og finn et sted som gjør drop-in eller lar deg booke på nettet. Det tar 10 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte dekkverksted tar oljeskift. 

Anonymkode: 8ff2a...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ordnet det i dag, og deg var et type dekkverksted faktisk. 

Eneste problemet er at etter olje og filterskift så fusker bilen når jeg kjører. Akkurat som om den skal til stoppe men så tar sats og fortsetter å kjøre. 

Håper det er noe som er enkelt å fikse igjen. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er pga dyse du får drivstoff i oljen vil den lugge og fuske. 

Anonymkode: 8ff2a...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis det er pga dyse du får drivstoff i oljen vil den lugge og fuske. 

Anonymkode: 8ff2a...f6c

Tror det bare var litt "hikke" fra bilen i går, da jeg kjørte tidligere i dag så gikk den helt fint.

Jeg var også redd for at det kom til å koste skjorta å fikse AC, men de fylte bare opp gass så funket det også.  Den ville ikke funke i går, men i dag funket den. Virket nesten som bilen bare måtte "tenke" seg om litt. Det lukter vondt av AC en stund, men håper det også går over. Ellers får jeg nevne det på verkstedet jeg skal i juli for å fikse andre ting. 

De sa at de hadde byttet olje og filter og fylt opp gass på AC, men de sa ingenting om pollenfilter - for det er noe annet, ikke sant? Så det kan hende det er det gamle filteret som er der? Er det forresten noe jeg kan fikse selv? Hmmm... må sjekke. 

Anonymkode: 3f6de...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...