Gå til innhold

Skallbukse til 3 åring, bør den ha seler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med skallbukser til barnehage til for en på 3,5 år, bør den ha seler eller fungerer det like fint uten?

Anonymkode: 91cbc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok hatt med seler hvis mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer best med seler, men det går fint uten også. Dersom den ikke har seler bør den ha gode muligheter for stramming i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bør ha seler. Barn som er så små legger seg ofte ned og sklir på mage/rygg. 

Anonymkode: 7af88...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, den bør ha seler. Barn som er så små legger seg ofte ned og sklir på mage/rygg. 

Anonymkode: 7af88...ac7

Så den bør egentlig ikke bare ha seler, men også at den går litt opp over magen/ryggen?

Anonymkode: 91cbc...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så den bør egentlig ikke bare ha seler, men også at den går litt opp over magen/ryggen?

Anonymkode: 91cbc...0cb

Sønnen her i huset er tett på voksen, og han foretrekker fremdeles seler på alpintbuksene sine når han står på snowboard nettopp fordi snø og dritt havner under jakka og inn på huden ;) Jeg ville ha gått for den varianten du sier, seler og med høy mage/rygg. Noe alla denne typen: https://www.fjellsport.no/merker/rab/rab-khroma-kinetic-bib-footprint-241189?channable=01384b6964003137372d3036343426&variantId=177-0644&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxTLrAEYcUkVl2d_4SxXdtt93MhHYPzP_-1mIo_oJDNFDXHZFYvfVHRoC-_sQAvD_BwE - Det finnes mange mye billigere enn den der altså, det var bare den første og beste jeg fant som er av den typen jeg ville kjøpt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granskudd skrev (15 minutter siden):

Sønnen her i huset er tett på voksen, og han foretrekker fremdeles seler på alpintbuksene sine når han står på snowboard nettopp fordi snø og dritt havner under jakka og inn på huden ;) Jeg ville ha gått for den varianten du sier, seler og med høy mage/rygg. Noe alla denne typen: https://www.fjellsport.no/merker/rab/rab-khroma-kinetic-bib-footprint-241189?channable=01384b6964003137372d3036343426&variantId=177-0644&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxTLrAEYcUkVl2d_4SxXdtt93MhHYPzP_-1mIo_oJDNFDXHZFYvfVHRoC-_sQAvD_BwE - Det finnes mange mye billigere enn den der altså, det var bare den første og beste jeg fant som er av den typen jeg ville kjøpt :)

Takk for tips!

Anonymkode: 91cbc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (16 minutter siden):

Sønnen her i huset er tett på voksen, og han foretrekker fremdeles seler på alpintbuksene sine når han står på snowboard nettopp fordi snø og dritt havner under jakka og inn på huden ;) Jeg ville ha gått for den varianten du sier, seler og med høy mage/rygg. Noe alla denne typen: https://www.fjellsport.no/merker/rab/rab-khroma-kinetic-bib-footprint-241189?channable=01384b6964003137372d3036343426&variantId=177-0644&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxTLrAEYcUkVl2d_4SxXdtt93MhHYPzP_-1mIo_oJDNFDXHZFYvfVHRoC-_sQAvD_BwE - Det finnes mange mye billigere enn den der altså, det var bare den første og beste jeg fant som er av den typen jeg ville kjøpt :)

Hehe finner nok en rimeligere en ja😅😄

Anonymkode: 91cbc...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe finner nok en rimeligere en ja😅😄

Anonymkode: 91cbc...0cb

Jeg kjøpte en til 800 kroner av et merke som het "Swedmount" eller noe slikt i vinter og det holdt i massevis til det bruket vi har :) De vokser ut av dem etter en sesong, så jeg ville ikke lagt all verdens penger i å investere i en kjempe dyr en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med bukser uten seler. F.eks Helly Hansen sine shelter-bukser (tror de som selges på Obs nå har et annet navn). Til vinteren ville jeg valgt en bukse med seler og «smekke» (aka bib) nettopp pga snø, f.eks HH sin rider-bukse. Eller, til en på snart fire hadde jeg nok bare gått for heldress - i alle fall til vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (1 time siden):

Det går fint med bukser uten seler. F.eks Helly Hansen sine shelter-bukser (tror de som selges på Obs nå har et annet navn). Til vinteren ville jeg valgt en bukse med seler og «smekke» (aka bib) nettopp pga snø, f.eks HH sin rider-bukse. Eller, til en på snart fire hadde jeg nok bare gått for heldress - i alle fall til vinteren. 

Skal bare ha heldress på vinteren, det er snakk om vår og høst😊

Takk for tips.

Anonymkode: 91cbc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt begge deler, og har vært veldig praktisk med en bukse uten seler. Den er enklere å trekke på ved behov.

Anonymkode: 74799...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri prøvd den, men den har gode spesifikasjoner. Strikk under beina, seler, strikk i livet og 10000 vannsøyle. Ser ut som en helt ok barnehagebukse! Og med tanke på prisen så blir du ikke ruinert om du må kjøpe en større størrelse i løpet av sesongen 😀

(Ikke det du har spurt om, men bare til ekstra info. Det finnes gorilla reperasjonstape som er transparent. Den pleier å koste +/- 149 kroner og er helt genial til å fikse små hull og rifter med, en rull rekker til et helt liv med fiksing av regntøy og skallklær: https://www.clasohlson.com/no/Gorilla-Clear-Repair-reparasjonsteip/p/40-4009?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxcbJ78ox8g2Z7IsNgZp17d08tXUKigEJi_KhgWkMt74Xq5Bs19oGRBoCVTwQAvD_BwE

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ha seler , hilsen ansatt i barnehage 

Anonymkode: ac3bd...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bør ha seler , hilsen ansatt i barnehage 

Anonymkode: ac3bd...995

Kan anbefale den herIMG_3165.thumb.png.1ee4ecd234ad5d8042b680ad47e977b6.png

Anonymkode: ac3bd...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svarte i den andre tråden din også men jeg slår et slag for at uten seler også funker fint 😄 Lett å dra på kjapt/kle på selv. Og sitter helt fint på. Synes det virker som det gir bedre bevegelsesfrihet også sammenliknet med den høye vi hadde før. Men det kommer sikkert litt an på bruk. Min unge åler seg på bakken og ruller og klatrer osv, men om det er snø har hun vinterdress og er det skikkelig vått har hun regnbukse med seler :) Og har ikke opplevd at skallbuksa med strikk i livet har sittet dårlig selv om hun er veldig aktiv. 

Anonymkode: c5902...e55

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten seler, enklere ved dobesøk. Og slipper seler som henger å slenger nedover armene. 

Anonymkode: c0d27...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Granskudd said:

Sønnen her i huset er tett på voksen, og han foretrekker fremdeles seler på alpintbuksene sine når han står på snowboard nettopp fordi snø og dritt havner under jakka og inn på huden ;) Jeg ville ha gått for den varianten du sier, seler og med høy mage/rygg. Noe alla denne typen: https://www.fjellsport.no/merker/rab/rab-khroma-kinetic-bib-footprint-241189?channable=01384b6964003137372d3036343426&variantId=177-0644&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxTLrAEYcUkVl2d_4SxXdtt93MhHYPzP_-1mIo_oJDNFDXHZFYvfVHRoC-_sQAvD_BwE - Det finnes mange mye billigere enn den der altså, det var bare den første og beste jeg fant som er av den typen jeg ville kjøpt :)

Jeg er voksen og bruker bukse med seler til alpint. Men det er jo helt annen bruk enn skallbukse til en 3-åring. Så jeg mener at det ikke kan sammenliknes. 

Skal buksen brukes på vinter i snø TS?

Anonymkode: c5902...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er voksen og bruker bukse med seler til alpint. Men det er jo helt annen bruk enn skallbukse til en 3-åring. Så jeg mener at det ikke kan sammenliknes. 

Skal buksen brukes på vinter i snø TS?

Anonymkode: c5902...e55

Nei, kun vår og høst.

Anonymkode: 91cbc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...