Gå til innhold

Hotel ved Oslo S, skummelt område?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette et skummelt/ farlig område å bo i? Jeg hører mye skrekkhistorier om ulike plasser i Oslo der man bør holde seg unna. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: edc3e...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at Oslo er helt ufarlig så lenge man ikke er med i en gjeng. Har aldri vært redd noe sted i Oslo selv om jeg har gått alene og spesielt ikke et sted det er så mye folk som rundt Oslo S.

Anonymkode: c8813...82f

  • Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Min erfaring er at Oslo er helt ufarlig så lenge man ikke er med i en gjeng. Har aldri vært redd noe sted i Oslo selv om jeg har gått alene og spesielt ikke et sted det er så mye folk som rundt Oslo S.

Anonymkode: c8813...82f

Det er mye vektere på Oslo S området og. Det er en trygghet hvis noe skulle skje. Men det er vel sjelden noen blir angrepet eller ranet ved Oslo S pga at det er bevoktet område pluss mye folk. 

Anonymkode: edc3e...0ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i oslo hver sommer siden 2010, og bodd på ulike hotell hver gang. Sist scandic oslo city og comfort hotel central station. Aldri opplevd at det ikke føltes trygt. Hva er du redd for?

Anonymkode: 1a55d...3e2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok litt snuskete før operaen ble bygd. Syns nå det er verre i Storgata og deler av Grønland.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, makkapakka said:

Var nok litt snuskete før operaen ble bygd. Syns nå det er verre i Storgata og deler av Grønland.

Har sett på noe som heter Fonenom apartment på Grønland,  men hørt mye dårlig om Grønland. Scandic,  og Comfort ved Oslo S er veldig sentralt beliggende med tanke på transport osv. 

Anonymkode: edc3e...0ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spankulert rundt i Oslos gater på kveldstid som ung kvinne uttallige ganger uten å føle meg et snev av utrygg. Eneste unntaket var den ene gangen jeg bestemte meg for å gå ned mot Brugata og forbi Gunerius istedenfor for rundt fordi det var kortere etter midnatt. Gikk forbi tre-fire åpenlyse salg. Man ser en del skjebner rundt ved Grønland, Vaterland og Brugata, speilet samlet utenfor Gunerius. Er jeg alene på kvelden går jeg heller litt omveier, men ellers har jeg ingen motsigelser mot å gå gjennom områdene.

Utenfor Bymisjon i Skippergata er det ett fascinerende klientell, uten at det gir en utrygg følelse. Satt med en kopp kaffe og observerte en som ble så sinna at han kastet en glassflaske og veltet søppelbøtter. Men følte meg ikke redd, omhandler liksom ikke meg. Politiet kom etter kort stund. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (13 minutter siden):

Jeg har spankulert rundt i Oslos gater på kveldstid som ung kvinne uttallige ganger uten å føle meg et snev av utrygg. Eneste unntaket var den ene gangen jeg bestemte meg for å gå ned mot Brugata og forbi Gunerius istedenfor for rundt fordi det var kortere etter midnatt. Gikk forbi tre-fire åpenlyse salg. Man ser en del skjebner rundt ved Grønland, Vaterland og Brugata, speilet samlet utenfor Gunerius. Er jeg alene på kvelden går jeg heller litt omveier, men ellers har jeg ingen motsigelser mot å gå gjennom områdene.

Utenfor Bymisjon i Skippergata er det ett fascinerende klientell, uten at det gir en utrygg følelse. Satt med en kopp kaffe og observerte en som ble så sinna at han kastet en glassflaske og veltet søppelbøtter. Men følte meg ikke redd, omhandler liksom ikke meg. Politiet kom etter kort stund. 

Hvorfor skulle du føle deg utrygg av å gå forbi noen som kjøper hasj?

Anonymkode: 70b53...214

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna ting du ser åpentlyst så går det greit, men ikke vær sent ute :) I seng kl 23 senest!

Anonymkode: e2d93...d21

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle du føle deg utrygg av å gå forbi noen som kjøper hasj?

Anonymkode: 70b53...214

De gatene på natterstid har en ubehaglig stemning. At det skjer mange, åpenlyse salg tenker jeg er litt beskrivende uten å skrive en hel skildring. Jeg er ikke redd hasjrøykere nei 😂

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ganske folksomt sted. Har aldri følt meg utrygg der. Pleier å bo på hotell i området i forbindelse med jobb. 

Endret av 17.11
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (16 timer siden):

Jeg har spankulert rundt i Oslos gater på kveldstid som ung kvinne uttallige ganger uten å føle meg et snev av utrygg. Eneste unntaket var den ene gangen jeg bestemte meg for å gå ned mot Brugata og forbi Gunerius istedenfor for rundt fordi det var kortere etter midnatt. Gikk forbi tre-fire åpenlyse salg. Man ser en del skjebner rundt ved Grønland, Vaterland og Brugata, speilet samlet utenfor Gunerius. Er jeg alene på kvelden går jeg heller litt omveier, men ellers har jeg ingen motsigelser mot å gå gjennom områdene.

Utenfor Bymisjon i Skippergata er det ett fascinerende klientell, uten at det gir en utrygg følelse. Satt med en kopp kaffe og observerte en som ble så sinna at han kastet en glassflaske og veltet søppelbøtter. Men følte meg ikke redd, omhandler liksom ikke meg. Politiet kom etter kort stund. 


Så det var uttrykt å gå forbi noen som overhodet ikke brydde seg om deg med tanke på at de hadde andre ting å fokusere på?

Anonymkode: 931a9...144

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri følt meg utrygg der nei. Er ikke noen områder jeg unngår. Ved gunerius er det mye salg, men de bryr seg overhodet ikke om deg så er ikke mer utrygt der. 

Anonymkode: aa953...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat Oslo s liker jeg dårlig. Tar ikke med meg barnet mott dit ned og går ikke der etter mørkets frembrudd. Helt seriøst.

Anonymkode: cd4d8...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var ganske skummelt rundt storgata, egentlig fra oslo s, men ingenting skjedde og jeg så folk gå tur med barnevogn på kvelden. 

Men det var ekkelt, en god del rus og noen folk som virker utilregnelige og litt aggresive. Hadde heller ikke ønsket å sove på oslo s om jeg hadde tatt valget idag, det er hyggeligere steder. 

Anonymkode: 6dfd8...47c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er narkotikasalg som foregår der, men det er lite ran og annen kriminalitet grunnet vektere og politi som stort sett er i området. 

Anonymkode: 534e3...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):


Så det var uttrykt å gå forbi noen som overhodet ikke brydde seg om deg med tanke på at de hadde andre ting å fokusere på?

Anonymkode: 931a9...144

De som henger rundt Storgata og Gunerius sent på kvelden føler jeg meg faktisk ikke helt trygg på å gå forbi helt alene nei. Stor sett er et jo ikke faktisk utrygt, men det kan bli det. Åpne salg er bare en detalje som jeg føler beskriver miljøet i strøket der. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

De som henger rundt Storgata og Gunerius sent på kvelden føler jeg meg faktisk ikke helt trygg på å gå forbi helt alene nei. Stor sett er et jo ikke faktisk utrygt, men det kan bli det. Åpne salg er bare en detalje som jeg føler beskriver miljøet i strøket der. 

Jeg er enig. Det føltes hele tiden ut som det kan skje noe og har ikke ønsket at noen jeg er glad i skal gå der alene idag. Eller andre selvsagt, bryr meg om dere også. 

Anonymkode: 6dfd8...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Det føltes hele tiden ut som det kan skje noe og har ikke ønsket at noen jeg er glad i skal gå der alene idag. Eller andre selvsagt, bryr meg om dere også. 

Anonymkode: 6dfd8...47c

Jepp. Et par som henger seg opp i at dopsalg i seg selv ikke er farlig, men det er sjeldent de mest pertenlige områder i en by sånt foregår for å si det slik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (10 minutter siden):

De som henger rundt Storgata og Gunerius sent på kvelden føler jeg meg faktisk ikke helt trygg på å gå forbi helt alene nei. Stor sett er et jo ikke faktisk utrygt, men det kan bli det. Åpne salg er bare en detalje som jeg føler beskriver miljøet i strøket der. 

Uttrykt kan det bli overalt.

Anonymkode: 931a9...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...