Gå til innhold

Kan noen drømmetyde? 🙏Drøm om barndomssted


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke si hvor lenge det har pågått mtp om det har startet det siste året eller vært slik i mange år, men jeg har det siste året blitt obs på at MANGE av mine drømmer er innenfor eller utenfor mine besteforeldres hus. Det huset var som et andre hjem for meg, bare gode minner derfra. 

Det kan være både gode og dårlige drømmer, og det kan være ulike folk involvert, og ulike handlinger. Likevel; det samme huset! 

Noen drømmer er slik at handlingen skjer i eller utenfor huset. Mens andre ganger kan drømmene handle om situasjoner eller steder som ikke har noe med huset å gjøre, men det skjer liksom innenfor denne konteksten likevel - om dere skjønner. Feks at jeg går på en vei i en by eller lignende, men i drømmene tar det form som dette huset/barndomsstedet. 

Noen ganger har jeg også drømt om mon avdøde bestemor, og i drømmene vet jeg at hun er død. (Besteforeldrene mine døde for mange mange år siden)

 

Jeg begynner jo å lure om dette kan bety noe, og evt hva.. og hvorfor drømmer jeg så mye om akkurat dette huset fra barndommen, og ikke det huset jeg faktisk bodde i og hvor jeg også har gode minner fra? 

Anonymkode: d09b4...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan ikke si hvor lenge det har pågått mtp om det har startet det siste året eller vært slik i mange år, men jeg har det siste året blitt obs på at MANGE av mine drømmer er innenfor eller utenfor mine besteforeldres hus. Det huset var som et andre hjem for meg, bare gode minner derfra. 

Det kan være både gode og dårlige drømmer, og det kan være ulike folk involvert, og ulike handlinger. Likevel; det samme huset! 

Noen drømmer er slik at handlingen skjer i eller utenfor huset. Mens andre ganger kan drømmene handle om situasjoner eller steder som ikke har noe med huset å gjøre, men det skjer liksom innenfor denne konteksten likevel - om dere skjønner. Feks at jeg går på en vei i en by eller lignende, men i drømmene tar det form som dette huset/barndomsstedet. 

Noen ganger har jeg også drømt om mon avdøde bestemor, og i drømmene vet jeg at hun er død. (Besteforeldrene mine døde for mange mange år siden)

 

Jeg begynner jo å lure om dette kan bety noe, og evt hva.. og hvorfor drømmer jeg så mye om akkurat dette huset fra barndommen, og ikke det huset jeg faktisk bodde i og hvor jeg også har gode minner fra? 

Anonymkode: d09b4...9f7

For å svare på overskriften, nei, ingen kan drømmetyde.

Anonymkode: dca0f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen? Trodde det skulle være noen alternative her🙊

Anonymkode: d09b4...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også, veldig mange av drømmene mine foregår i en slags versjon av huset til mormor eller huset til bestemor og bestefar. I drømmetyding snakker man ofte om at hjemmet ditt er et symbol på deg selv, for eksempel om du oppdaget et nytt rom i hjemmet ditt så vil du oppdage en ny side ved deg selv. Jeg følte meg aldri særlig hjemme eller velkommen i huset til foreldrene mine (der jeg bodde da jeg vokste opp), men følte meg hjemme og velkommen hjemme hos besteforeldrene mine. Jeg har tenkt at disse stedene dukker opp i mine drømmer igjen og igjen fordi det er det hjemmet som ligger mitt hjerte nærmest.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer betyr ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kan ikke si hvor lenge det har pågått mtp om det har startet det siste året eller vært slik i mange år, men jeg har det siste året blitt obs på at MANGE av mine drømmer er innenfor eller utenfor mine besteforeldres hus. Det huset var som et andre hjem for meg, bare gode minner derfra. 

Det kan være både gode og dårlige drømmer, og det kan være ulike folk involvert, og ulike handlinger. Likevel; det samme huset! 

Noen drømmer er slik at handlingen skjer i eller utenfor huset. Mens andre ganger kan drømmene handle om situasjoner eller steder som ikke har noe med huset å gjøre, men det skjer liksom innenfor denne konteksten likevel - om dere skjønner. Feks at jeg går på en vei i en by eller lignende, men i drømmene tar det form som dette huset/barndomsstedet. 

Noen ganger har jeg også drømt om mon avdøde bestemor, og i drømmene vet jeg at hun er død. (Besteforeldrene mine døde for mange mange år siden)

 

Jeg begynner jo å lure om dette kan bety noe, og evt hva.. og hvorfor drømmer jeg så mye om akkurat dette huset fra barndommen, og ikke det huset jeg faktisk bodde i og hvor jeg også har gode minner fra? 

Anonymkode: d09b4...9f7

Kan være huset representerer noe trygt blant det som er ukjent? Noe som er familiært og kjent. 

Skjer det feks noen store omveltninger i livet ditt, eller har hendt nylig? Trenger ikke å ha betydning. Er bare mine tanker i forhold til det du skriver. Er ingen drømmetyder bare så det er sagt. Skriver bare de assosiasjonene jeg får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 1.54):

Jeg begynner jo å lure om dette kan bety noe, og evt hva.. og hvorfor drømmer jeg så mye om akkurat dette huset fra barndommen, og ikke det huset jeg faktisk bodde i og hvor jeg også har gode minner fra? 

Huset er ditt barndomshjem og er symbol på selvet ditt. Rommene i huset er forskjellig betydning. Feks kjøkken er livsnæring, soverom fred og ro. Dette er drømmer som lærer deg om noe ved deg. Altså lærdommer som direkte omhandler akkurat deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 11.44):

For å svare på overskriften, nei, ingen kan drømmetyde.

Anonymkode: dca0f...f92

Jeg kan 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I drøm representerer et hus DEG. Tilfeldig hvilket hus, men det er veldig vanlig at sinnet ditt bruker samme hus for drømmene.  I ditt tilfelle et det bestemors hus. Som representerer noe trygt og godt for deg. Som også kan betyr at du føler deg rimelig trygg på deg selv.

Når du vet at huset du drømmer om er deg, blir det også lettere å tolke dine egne drømmer. Drømmer du f.eks at fulle folk inntar huset og roter det ned..: Har du dårlige venner i livet ditt som ikke gjør deg godt?

Anonymkode: 01380...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...