Gå til innhold

Barn i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke å invitere andres barn i mitt bryllup, jeg vil bare ha mine egne barn tilstede. Nå har vi ikke diskutert dette med familiene våre ennå, så det kan jo tenkes det ikke blir slik.

Vi har tre barn, de vil være 9,7 og 1 år på bryllupsdagen. Vi planlegger et lite bryllup med et moderat alkoholinntak etter middagen, og at selskapet skal avsluttes like over midnatt. Vi tror heller ikke vi skal ha sanger og taler osv, ønsker ikke et stivt selskap som følger tradisjoner og fastsatte regler.

Likevel ønsker ikke jeg å ha barn tilstede. Det er vanskelig å skrive hva jeg mener om hvorfor jeg vil ha det slik. Jeg vet at sammensetningen av de barna som eventuelt kunne blitt invitert ikke er heldig. De har en tendens til å spille hverandre opp, og lage mye ståk og støy. De er ikke noe problem hver for seg, eller i andre sammenhenger. Men: sammen er de dynamitt. Dette er hovedgrunnen. En annen er økonomi. En tredje grunn er barna selv. Få barn vil synes bryllup er gøy. Da vi ble invitert i bryllup nå i mai valgte jeg å ikke ta med mine barn. Dette mest fordi jeg ville ha fri til å kunne sitte i fred og ro og nyte maten og selskapet. Barna var kjempefornøyd, for de hadde nettopp vært i konfirmasjon og det fristet ikke til gjentakelse.

Men jeg støtter alle de som sier at man må gjøre som man selv føler for.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke invitert barn. Kanskje hadde saken vært annerledes om vi hadde hatt barn selv, men det har vi altså ikke.

Det kommer til å komme et par-tre babyer (fordi de ammes), men hørte også at en av mødrene ikke skulle ta med seg babyen (på ca. 1/2 år) fordi hun ville feire dagen med oss uten å bekymre seg for barnet hele tiden.

Tror mange foreldre setter pris på nettopp dette en gang iblant. Det er jo ikke så ofte at man er i bryllup.

Det frekkeste jeg hører er ihvertfall når slektninger forventer at deres barn eller barnebarn SKAL være tilstede, og kanskje itillegg være brudepiker/-svenner. Det er soleklart at det går under kontoen for bestemmelser tatt av brudeparet (uansett om foreldre eller andre betaler).

Vielsen er høydepukntet og den seremonien må hvert enkelt brudepar avgjøre gangen i.

Støtter også de som sier at dere skal bestemme dette selv. Vi skal ikke ha barna med på vår fest. Vi synes den er for voksne, andre er sikkert uenige.

Skrevet

Vi skal ha med barn i bryllupet.Den yngste er bare 15mnd da.har selv en gutt som er 16mnd da,og det kunne aldri falle meg inn å plassere han hos barnevakt den dagen.Det er tross alt mamma´n og pappa´n hans som skal gifte seg.Men nå skal vi heller ikke ha 3-retters middag og alkoholservering.Derimot en liten ettermiddagsfest med koldtbord.

Ser heller ikke problemet med at barna skal ta oppmerksomheten vekk fra bruden.Det tror jeg ikke er mulig azz.Litt teit å tenke sånn synes jeg.men men.

Skrevet

Nå er det fortsatt en stund til vårt bryllup, men dette med å ha barn tilstede eller ikke, har allerede kommet opp som tema. Min forlovede er minstemann i en stor søskenbarnflokk, noe som betyr at alle disse søskenbarna har fra to til fem unger hver. Vi har derfor bestemt at vi i prinsippet ikke vil ha barn tilstede, det blir altfor mange barn som skal aktiviseres og passes på. Lokalet er helle ikke av det største. Men nevøen hans som nå er tre år kommer til å være med så lenge han orker og fire barn som jeg har delvis passet,delvis vokst opp sammen med (alder 7-16) blir invitert. Dette er det som passer for oss, så får vi se hva det endelige resultatet blir.

ringblomst

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi skal kun ha vårt eget barn, som da er 10mnd, og hun kommer til å være med til hun skal legge seg til vanlig tid.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har bedt barna, og vi skal ha med våre egne på 4,3,1.5år. Folk har spurt meg om de skal være med og det er en selvfølge for meg.Som sagt det er jo mamma og pappa som gifter seg. Vi kommer til å få barnevakt til dem etter middag og leggetid.

Skrevet

Mange kommer tilreisende med barn til vårt bryllup, og har dermed ikke tilgang på barnevakt i området. Barna synes dessuten selv at det er spennende. Derfor er det ikke aktuelt for oss å nedlegge noe forbud mot barn, som jo er likeverdige familiemedlemmer.

I steden planlegger vi å ha betalte barnepassere under middagen, eventuellt med et leke/ tegnefilmrom i nærheten. Barna kan spise ved et eget bord med passerne tilstede, så får de bli kjent, de kan få egen barnevennlig meny, slik at alle blir fornøyde på hver sin måte.

Skrevet

Men jeg må innrømme at jeg ikke akkurat er thrilled over tanken på å bruke dem som brudepiker/ svenner... Kommer ikke til å legge opp til det.

Skrevet

Vi har valgt å ha barn i bryllupet vårt.

Har to nieser på 8 og 10 år og sønnen vår på 5 år.

De er så store at de faktisk forstår hva som foregår og kan ikke tenke meg annet enn å innkludere dem i dagen vår.

Dessuten tenker jeg at det er faktisk sønnen vår sin dag også, han snakker masse om at mamma og pappa skal gifte seg og få samme navn.

Når middagen er over er det kaker brudevals og fest.

Vi har lagt det opp i denne rekkefølgen sånn at barna kan få med seg kakene og noe dans før de forlater selskapet med samme barnevakt...

"gifter oss i mai 2002"1212[ Dette Innlegg er endret av: Mary den 2002-03-16 16:17 ]

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Om man skal ha barn i bryllupet...hva kan man gjöre for at de ikke skal begynne å kjede seg, lage oppstyr- og på det viset " ödelegge" litt av stemningen? Ett barn skal väre tilstede på vårt bryllup, og hun er seks år, trenger masse oppmerksomhet og snakker ikke norsk... hva kan man gjöre for at hun skal trives? Vi planlegger en lang middag ute i det fri.

Skrevet

jeg skjønner godt dere som ikke ville ha barna med på mid./festen.

Når jeg giftet med hadde jeg 2 brudepiker, 1 brudesvenn, alderen på dei var 1,5 på dei minste og 2,5 på ho eldste.

Jeg hadde dei med til fotograf og det var det. Jeg ville ikke ha dem med under middagen for jeg var stresset noksom det var at jeg ikke skulle bli mer stres.Jeg forventer mikke at andre skal stille opp og ta seg av ungene mine i mitt eget bryllup visst jeg hadde villet hat dem med. Jeg vil jo at foreldrene på begge sider skulle slappe av og kose seg og ikke tenke på at dei måtte springe etter ungene. Jeg syntes det var en grei ordning.

Men som sakt tidligere, det er opp til kvar enkelte åssen en vil ha det.

Lykke til12

Skrevet

Vi skal ha med barna! Våre egne er 1 og 5 år, i tillegg blir det flere andre barn fra 2 til 6 år. For at ikke middagen skal bli kjedelig dekker vi barne-picnic på gulvet med det barn liker å spise; fingermat! Til dessert får de "is ala brudeparet"; assortert is, nonstop, banan og gode søte sauser! De utstyres selvfølgelig med barnevakt, leker, spill og video. Ok, så blir det kanskje ikke så veldig dannet og mye likt en barnebursdag - MEN vi har nå engang fått barna før vi ble gift. Det ville for oss være utenkelig å feire uten våre barn, og når de først er med kan jo forholdene legges tilrette for at de og vi skal ha en minnerik dag! Og; de må gjerne få mye oppmerksomhet - vi gifter oss også for barna og det er ikke bare oss to sin dag, men også dems!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...