Gå til innhold

Kjenne leie ut i fra spark?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som klarer å kjenne selv hvilket leie babyen ligger i med tanke på spark og bevegelse? 
 

kjenner at baby har snudd seg, for nå er alt av spark og bevegelser nede i bekkenet. Mens i går var det oppe i ribbeina. Har ingen aning hvilket leie det lå i før heller. 

Anonymkode: 0bd0a...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sikker på at han lå med hodet mellom navlen og hoftebeinet mitt, og bena opp mot høyre ribbein. For når han sparker kjenner og ser jeg føttene hans mot undersiden av ribbeina også kjenner jeg noe svakere som dunker i takt skrått ned mot venstre hoftebein.
 

Men jordmor sa at det var veldig lite sannsynlig og at han ligger med hodet ned i bekkenet. Så jeg vet ikke, men jeg skulle tro at man kjenner det lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: 26c7a...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de kan ligge ganske sammenkrøpet med bena ved hodet også. Jeg kjente få spark mot ribbeina, men mye mot blæra. Hun lå med hodet ned ganske lenge

Anonymkode: c0394...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente godt forskjell på leie på slutten. Da baby lå i seteleie, kjente jeg hodet som en hard kokosnøtt nedenfor ribbeina. Rumpa er mykere. 
Klemte jeg på rumpa da den lå øverst, så bevegde hele kroppen seg, altså baby flyttet seg. Dyttet jeg på hodet, så var det først og fremst hodet som bevegde seg litt, ikke så mye resten av kroppen.

Sparkene var ikke like lett å tolke det ut fra, da de bøyes og strekkes. Men i seteleie kjente jeg ingen spark mot ribbeina, det kom først etter baby snudde seg til hodeleie i uke 37.

Men hard kokosnøtt var altså beste kjennetegn for meg.

Anonymkode: f943d...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente godt forskjell på hode- og seteleie etter at jeg ble gjort oppmerksom på hvilket leie babyen lå i. Seteleiet besto av mye «trykking» mot ribbeina, mens hodeleie besto mer av «skarpere» bevegelser. Ved seteleie var det mye mer bevegelse ut mot siden også. Men, i alle fall da jeg var førstegangs med barn i seteleie, måtte jeg få opplyst at barnet lå med rompa ned for å skjønne hva som var hva. 

Anonymkode: dbc0e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mi lå i seteleie fra uke 26-39, hadde ekstra uktralyd hver måned av andre grunner, men kunne aldri kjenne det på sparkene. Når hun snudde merket jeg ikke forskjell. Arm og fot er nok ikke like lett å skille tror jeg

Anonymkode: 9c9c3...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...