Gå til innhold

Farge på sofa som står mot grå vegg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet der veggene (dessverre) er malt grå. Hvilken farge bør jeg velge på sofaen for å få inn litt mer farge og varme i leiligheten? Hva blir fint mot grått?

Anonymkode: 5a74d...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta den du liker. 
Jeg synes grønn velur eller de brune i noe imitert skinn er fine. Selv har jeg en sennepsfarget. 
Du kan jo kjøpe en grå også, og hive oppi fargerike puter og pledd og noe bilder på veggen med farger på evt. 

Anonymkode: 521b0...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå kan være så mangt da.... Du må være mer spesifikk 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargen du synes er fin.

Anonymkode: bc692...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslafravest skrev (1 time siden):

Grå kan være så mangt da.... Du må være mer spesifikk 😏

Den er lysegrå :) 

Anonymkode: 5a74d...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyseblå sofa tidligere.

Anonymkode: 0d51e...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg leier en leilighet der veggene (dessverre) er malt grå. Hvilken farge bør jeg velge på sofaen for å få inn litt mer farge og varme i leiligheten? Hva blir fint mot grått?

Anonymkode: 5a74d...9af

Hvorfor? Jeg har lysegrå tapet og lysbeige sofa, passer fint da. Finnes masse grå farger som er fine da.

Anonymkode: fbe69...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt en klassisk og enkel sofa i dyp oransje farge mot grå vegg.   Dyp rød/burgunder/plomme er også fint mot grått.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å bli boende en stund kan du jo spørre om å få male veggene til en farge du liker bedre?

Anonymkode: 6813f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 3.13):

Den er lysegrå :) 

Anonymkode: 5a74d...9af

Ok - men dette er jo ikke noe negativt i mine øyne, for personlig ville jeg heller hatt grå vegger enn kjedelig kalde hvite vegger 🙃 Og de aller fleste farger passer til lys grå, men igjen kommer det an på f.eks. om det er en varm eller kald grå, matt ellere blank  osv... 😜 

Tenker en sofa i velour stoff kan bli bra, og jeg personlig ville faktisk gått for en mørk grå farge dersom du ønsker å stå fritt på fargevalg på ting som puter, pledd og annet interiør. Alternativt hadde jeg valgt blå som farge, om du vil at sofaen skal styre fargevalg på øvrig interiør - eller om du vil være litt mer "vågal"; oransje!! (evt rød) - for det vil bli en nydelig kontrast mot grå vegger 🤩 Nå ser jeg altså for meg velourstoff i alle valgene 🙃 Fordi dette vil gjøre stuen varmere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sort velour sofa, så varierer jeg med farge på pynteputer. Syns det blir koselig da når det er farge på putene og pledd. 

Anonymkode: 1460f...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer til grå. Det eneste jeg ville unngått var grå og svart. Svart sofa er tungt og blir møkkete av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oransje og gyllent.

Anonymkode: c9235...659

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags farger har du ellers i leiligheten? Liker du at ting matcher i kåken, eller skal det bare matche akkurat denne grå veggen? Tror jeg ville valgt en plommefarget sofa. 

Anonymkode: fe530...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...