Gå til innhold

Bekymring for en dreining mot ytre høyre i Norge

bysummerfall

Anbefalte innlegg

bysummerfall skrev (På 24.6.2024 den 21.13):

Norge har vært et gangske greit sted å leve, men jeg merker at jeg har en bekymring for at Norge, i likhet med andre land i Europa skal gå i en høyreorientert retning hvor kvinnerettigheter går sakte, men sikkert i revers og reversering av rettigheter for skeive folk.

Man ser allerede tendenser i retorikken til blant annet KRF. Knapt to etter at folk ble skutt etter så synes ikke KRF det var riktig å beskytte skeive mot konverteringsterapi og de går svært langt i nekte transer helsehjelp. KRF går mot sperregrensen og folk er på veg ut av stortingsgruppa hvor det åpnes for konservative krefter som skal sikre fremtiden blant annet gjennom nullvisjon mot abort.

Sammen med FRP kan KRF sørge for en svært mørk fremtid og toleransen for annerledeshet og mangfold fryser på nullpunktet. Vedtaket i Drammen, loven mot konverteringsterapi, anti-pride og den generelle retorikken deres burde skremme de fleste.

Ønsker virkelig folk å leve i et slikt samfunn?

KRF er ikke ytre høyre…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest In absentia
bysummerfall skrev (På 25.6.2024 den 19.07):

Vet ikke helt, men synes ofte at innvandrere knyttes til kriminalitet. Hvor stor prosentandel det er i realiteten vet jeg ikke.

Hadde du visst ville du vært mye mer redd for mena-innvandringen enn for høyrepartiene i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Sommer2464 skrev (På 26.6.2024 den 18.20):

Jeg er mer bekymret for at de lave fødselstallene våre vil føre til at Norge blir en muslimsk nasjon. Håper på FRP i 2025 det er virkelig på tide at Norge blir reddet. Woke er veldig farlig for den vestlige verden. Woke bevegelsen er antisemittisk med sin ekstreme Palestina støtte og støtter politisk vold gjennom f.eks antifa. Det mest utrolige er at woke folket støtter muslimer og deres innvandring til våre land selv om muslimer hater homofile og resten av lgbtq. Wokeismen er det 21. århundrets kommunisme. Tiden renner ut vi i vesten må stemme på ytre høyre(FRP, SD, RN, Reform UK osv) for å redde våre nasjoner fra undergang.

Hva slags fremtid er det egentlig man lager barn for? En fremtid der barna skal ranes, slås og voldtas av kriminelle utlenninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (45 minutter siden):

Hva slags fremtid er det egentlig man lager barn for? En fremtid der barna skal ranes, slås og voldtas av kriminelle utlenninger?

Om man stemmer på partier som ikke ønsker en streng innvandringspolitikk ja.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2024 at 6:35 PM, bysummerfall said:

KRF snakker i retning av ytre høyre for eksempel når det kommer til abort. https://www.nrk.no/vestland/krf-vil-ha-nullvisjon-mot-abort-i-bergen_-1.16518558

Jeg er for at man bør ha mer forskning, men det hjelper ikke å fjerne hjelpetibudet til de dette gjelder. Merk at Wæhre ikke mener noe om tilbudet i det du lenker til. Hun uttaler seg om forskningen.

For ordens skyld så stemmer ikke jeg KrF. Men det ser ut som dette blåses opp til noe det ikke er? Det er snakk om et ønske om å redusere antall uønskede graviditeter selv om nullvisjonen til KrF Bergen er urealistisk. Abort er en kostnad for samfunnet, og kan være en psykisk belastning for de som går gjennom det. Mange uønskede graviditeter kunne vært unngått ved bruk eller riktig bruk av prevensjon som jo må være det beste både for samfunnet og for kvinnen. 

Spesielt antall jenter som vil skifte kjønn har økt dramatisk siste årene uten at man vet hvorfor. Mange har dog også psykiske lidelser. Feilbehandles disse jentene, så kan de være skadet for livet. Konsekvensene av å angre er så store at behandlingen må være restriktiv. 
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal igjen ta Frankrike eks...FN, eller ytre høyre fikk 1,32% av stemmene på parlement valget i 1973

i 2024, de er de største. Hva skjedde ? hvorfor ?

Jeg levde i 1973 og jeg husker ytre høyre som en bitte liten marginal parti alle lo av. Til tidlig 80 årene. Når politisk Islam starta for godt.

Det er rart at så mange journalister skriver om faren med ytre høyre men ALDRI spør hvorfor ? hvorfor stemmer så mange Ytre Høyre ? Det snakkes aldri om...

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia
bysummerfall skrev (På 24.6.2024 den 21.13):

Norge har vært et gangske greit sted å leve, men jeg merker at jeg har en bekymring for at Norge, i likhet med andre land i Europa skal gå i en høyreorientert retning hvor kvinnerettigheter går sakte, men sikkert i revers og reversering av rettigheter for skeive folk.

Man ser allerede tendenser i retorikken til blant annet KRF. Knapt to etter at folk ble skutt etter så synes ikke KRF det var riktig å beskytte skeive mot konverteringsterapi og de går svært langt i nekte transer helsehjelp. KRF går mot sperregrensen og folk er på veg ut av stortingsgruppa hvor det åpnes for konservative krefter som skal sikre fremtiden blant annet gjennom nullvisjon mot abort.

Sammen med FRP kan KRF sørge for en svært mørk fremtid og toleransen for annerledeshet og mangfold fryser på nullpunktet. Vedtaket i Drammen, loven mot konverteringsterapi, anti-pride og den generelle retorikken deres burde skremme de fleste.

Ønsker virkelig folk å leve i et slikt samfunn?

Hilsen? FrP vokser kun fordi Jonas kjører uten syn og hørsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
bysummerfall skrev (På 25.6.2024 den 19.17):

Mente jeg leste en gang at det innvandringsstopp, men at de som kommer nå er flyktninger og asylsøkere.

Det har vært innvandringstopp siden 1975 ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh
Luksusbia skrev (23 timer siden):

Det har vært innvandringstopp siden 1975 ja

Den gjaldt arbeidsinnvandrere og ble opphevet på 90-tallet da en ny lov erstattet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (På 24.6.2024 den 21.59):

Woke-bevegelsen har gått for langt fordi den ofte sensurerer ytringsfrihet og undertrykker ulike meninger. Overdreven politisk korrekthet i woke-kulturen hindrer åpen og ærlig diskusjon om viktige samfunnsspørsmål.

Det er ingen som blir sensurert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håpløse med denne utviklingen er at liberalisme uten grenser, sager over grenen den sitter på. Hvis forskjellene blir for store. går samholdet (og inntjeningsmulighetene) i oppløsning. I de første tiårene etter WW2  forsto politkerne i den vestlige verden at veien til et stabilt samfunn, og et samfunn hvor det er mulig å tjene penger, forutsetter at forskjellene ikke blir for store. Og som Keynes sa:: vi må redde kapitalismen fra kapitalistene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem samler de polariserende mest ? Det viktige ved å like andres meninger er at du kan finne dine egne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2024 at 4:14 PM, Memorangen said:

Det er ingen som blir sensurert. 

Sett bortifra noen tvilsomme hatpratparagrafer er det sant at det ikke er direkte sensur, men like sterkt som janteloven er det en uskreven regel her om at bør en holde seg godt innafor når det kommer til politiske meninger. Skulle en ha sympati med noe til høyre for Høyre blir en gjerne ansett som en person med skumle meninger som helst skal ties vekk, i både offentlig diskurs eller sosiale lag. Kritiserer en Islam litt i overkant er det ikke så farlig om en blir forsøkt drept, prøver en å ytre avvikende meninger rundt Trump, Ukraina, Palestina, Pride, Innvandring, osv så er det definitivt mannen som skal tas fremfor ballen. Således er det om ikke sensur et heller stramt og klamt debattklima.

Dette er verre i andre europeiske land, i Tyskland for eks fikk en ung kvinne strengere straff enn en gjeng med voldteksmenn, fordi hun omtalte disse noe ala 'ekle griser'.  

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...