bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #41 Del Skrevet 25. juni (endret) 5 minutter siden, Mayer said: Vi skaper ikke syndebukker hvis vi kontinuerlig passer på å løfte frem at de fleste innvandrere IKKE lager utfordringer. Men det er summen på kassalappen som teller. Masseinnvandringen har ikke vært lønnsom, det er helt tydelig. Men løfter man egentlig frem de som bidrar positivt til det norske samfunnet? Men uansett så må vi spørre oss selv om vi gjør nok for inkludere dem. Sosialboliger på Grønnland og på Stovner legger ikke grunnlaget for en god fremtid. Endret 25. juni av bysummerfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #42 Del Skrevet 25. juni 3 minutter siden, Mayer said: Innvandringsstopp? Det har jo kommet tusenvis av innvandrere hvert år, i mange år. Hva som står på papiret stemmer ikke alltid overens med virkeligheten. Mente jeg leste en gang at det innvandringsstopp, men at de som kommer nå er flyktninger og asylsøkere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni #43 Del Skrevet 25. juni (endret) bysummerfall skrev (2 minutter siden): Men løfter man egentlig frem de som bidrar positivt til det norske samfunnet? Kanskje ikke i stor nok grad. Men vil tro de fleste nordmenn behandler dem bra i hverdagslivet. Sånn at de føler seg inkludert. Jeg har utenlandske kollegaer som blir behandlet likt som alle andre av oss etniske og de ser ut til å trives her. Endret 25. juni av Mayer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 25. juni #44 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (10 minutter siden): Jo, har fått meg med det, men jeg kjøper heller ikke forklaringen om at innvandrere nærmest er født kriminelle. Man må også ta sosiale forhold, utdanning osv i betraktning. Denne med å skylde på sosiale forhold er bare enda en måte å unngå å nevne problemet, hvorfor er enkelte grupper innvandrere trangbodde og har dårlig råd?. Jo det er nettopp på grunn av deres egen kultur og religion, kvinnene skal helst ikke jobbe men lage mange barn og være husmor. Da blir økonomien deretter og leiligheten blir overbefolket, guttene kan gjøre stort sett som de vil mens jentene blir holdt hjemme under streng kontroll. Sistnevnte er også på grunn av religion, kultur blandet med en liten dose rasisme mot etniske nordmenn og andre som ikke har samme religion eller kultur. bysummerfall skrev (5 minutter siden): Personlig har jeg ikke behov for å ha konservative muslimer (eller andre konservative) her i landet. Jeg mener at sekularistre samfunn fungerer bedre og mer likestillte, men jeg tror heller ikke at en retorikk som Islam Net i Groruddalen til å fremstå som en kul gjeng for unge med innvanderer er spesielt lurt. Jeg vet ikke hva slags nyhetessteder man bør oppsøke. Steder som documet osv har en helt tydelig agenda. Skal man få en bedre oppfatning av det stor bildet så bør man lese nettsider som f.eks. Document og andre, jeg leser Utrop selv om de har en tydelig agenda. Bare se på kommentarfeltene deres på FB, de sletter alle kommentarer som stiller kritiske spørsmål til artiklene de legger ut. bysummerfall skrev (4 minutter siden): Vet ikke helt, men synes ofte at innvandrere knyttes til kriminalitet. Hvor stor prosentandel det er i realiteten vet jeg ikke. SSB har tall på dette, man må bare våge å lese det selv men for å si det sånn så er tallene vanvittige i forhold til prosentandelen enkelte grupper utgjør av folketallet i Norge. Meget spesielt å se på prosentandelen som er i fengsel. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/artikler/1-av-3-i-varetekt-var-ikke-bosatt-i-norge 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 25. juni #45 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (19 minutter siden): Vet ikke helt, men synes ofte at innvandrere knyttes til kriminalitet. Hvor stor prosentandel det er i realiteten vet jeg ikke. Andelen innvandrere i fengsel er mye høyere enn andelen innvandrere i befolkningen, så noe er det i det. Betyr selvsagt ikke likhetstegn mellom innvandrer og kriminell, men som du sier så kan det også handle om sosiale forskjeller, traumer o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 25. juni #46 Del Skrevet 25. juni 2 minutter siden, Bromance said: Andelen innvandrere i fengsel er mye høyere enn andelen innvandrere i befolkningen, så noe er det i det. Betyr selvsagt ikke likhetstegn mellom innvandrer og kriminell, men som du sier så kan det også handle om sosiale forskjeller, traumer o.l. Hvorfor får "traumer" deg til å selge narkotika fremfor, for eksempel, mobiltelefoner og printere? 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 25. juni #47 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (10 minutter siden): Mente jeg leste en gang at det innvandringsstopp, men at de som kommer nå er flyktninger og asylsøkere. Det er mindre innvandring men man må ha i bakhodet antallet som kommer til Norge er mye større enn antallet asylsøkere. De som har kommet skal jo ha familiegjennforening, de som kommer på familiegjennforening har også familie som kan ha kav på å komme inn. Så har du de som har bodd her i 2-3 generasjoner der deres barn og barnebarn henter ektefeller fra familiens hjemland, det baller fort på seg når det er snakk om store familier med mange barn. Pluss alt dette så kommer problemene med integrering siden disse menneskene ofte bosetter seg i samme området, livet går videre men de lever stort sett på samme måte med de samme verdiene fra hjemlandet. 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 26. juni #48 Del Skrevet 26. juni On 6/24/2024 at 9:13 PM, bysummerfall said: Norge har vært et gangske greit sted å leve Helt enig, vi har hatt det svært godt her på berget. On 6/24/2024 at 9:13 PM, bysummerfall said: Knapt to etter at folk ble skutt etter så synes ikke KRF det var riktig å beskytte skeive mot konverteringsterapi Skeive må beskyttes mot å bli skutt på. Vil vil ikke ha noe flere sånne terrorangrep! Det helt uten sammenheng til verken konverteringsterapi eller helsehjelp. On 6/24/2024 at 9:13 PM, bysummerfall said: KRF går mot sperregrensen og folk er på veg ut av stortingsgruppa hvor det åpnes for konservative krefter som skal sikre fremtiden blant annet gjennom nullvisjon mot abort. KrF er vel de sterkeste abortmotstanderne vi har? Akkurat hvem er det du er redd for skal komme inn på Stortinget, og jobbe for 0 abort? Abortlovgivningen fungerer relativt bra her i landet. Av alle våre utfordringer, er det ikke den vi bør henge oss mest opp i å endre? On 6/24/2024 at 9:13 PM, bysummerfall said: toleransen for annerledeshet og mangfold fryser på nullpunktet. Kan være enig i at det er litt lite toleranse for mangfold, men ikke pga manglende forbud mot konverteringsterapi, og hva som diskuteres i Drammen vet jeg lite om….. men jeg har nettopp kommentert på et innlegg om en debatt i Aftenposten, hvor kvinner som ønsker å være hjemme med barna sine har noe med nynazisme å gjøre. De som velger å være hjemme stikker seg jo litt ut, men man kan jo ikke assosiere dem med nynazisme av den grunn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 26. juni #49 Del Skrevet 26. juni (endret) Jeg er mer bekymret for at de lave fødselstallene våre vil føre til at Norge blir en muslimsk nasjon. Håper på FRP i 2025 det er virkelig på tide at Norge blir reddet. Woke er veldig farlig for den vestlige verden. Woke bevegelsen er antisemittisk med sin ekstreme Palestina støtte og støtter politisk vold gjennom f.eks antifa. Det mest utrolige er at woke folket støtter muslimer og deres innvandring til våre land selv om muslimer hater homofile og resten av lgbtq. Wokeismen er det 21. århundrets kommunisme. Tiden renner ut vi i vesten må stemme på ytre høyre(FRP, SD, RN, Reform UK osv) for å redde våre nasjoner fra undergang. Endret 26. juni av Sommer2464 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. juni #50 Del Skrevet 26. juni illebefinnende skrev (På 25.6.2024 den 10.16): De fleste som stemmer på ytre høyre gjør det ikke fordi de har noen mening om skeive eller kvinner. De gjør det for å stoppe venstresidens åpne innvandringspolitikk som har ødelagt samfunn både nasjonalt og lokalt rundt om i Europa. Hadde venstresiden sluttet med dette, hadde de tatt svært mange velgere fra ytre høyre. For mange som stemmer ytre høyre er helt enig i den sosiale politikken. Men innvandring er blitt så viktig at de er villig til å ofre alt dette ved å stemme på partier som ikke er for åpne grenser. Det er et mysterium at venstrsiden står så hardnakket på sin innvandringspolitikk at de ikke er villig til å rikke seg en cm på dette ene poltikkområdet, selv om det betyr at folk strømmer til ytre høyre. Dette. Den voksende kriminaliteten blant innvandrerbarn eller 2- eller 3-generasjon gjør folk redde. Vi vet at mennesker med utenlandsk opprinnelse bruker 50% av trygdeytelsene i Norge men de utgjør bare 10% av befolkningen osv. Innvandrere får mer enn nordmenn i støtte, bl.a. til førerkort og gratis kollektiv. I fengslene vet vi hvor mange prosent som er av utenlandsk opprinnelse, gjengene i Oslo består utelukkende av denne gruppen. Kjenner mange utlendinger som er mer hatefulle mot egne folk enn hvite nordmenn, alle ser at dette er et problem. Politikerne lukker øynene i frykt for å kalles rasister. Folk føler at de har blitt annenrangs i eget land og de er redde for at det fine frie og trygge landet vil ødelegges av krefter utenfra. Da stemmer de deretter. Synd politikerne ikke gjør noe med dette men legger ned bl.a. ungdomsklubber på østkanten og ikke har like stort fokus på å bygge og holde fotballbaner ved like på østkanten. Forebyggende arbeid er visst ikke så viktig, da får vi det vi får... Dette handler i svært liten grad om Pride. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 26. juni Forfatter #51 Del Skrevet 26. juni 8 hours ago, Madame Butterfly said: Helt enig, vi har hatt det svært godt her på berget. Skeive må beskyttes mot å bli skutt på. Vil vil ikke ha noe flere sånne terrorangrep! Det helt uten sammenheng til verken konverteringsterapi eller helsehjelp. KrF er vel de sterkeste abortmotstanderne vi har? Akkurat hvem er det du er redd for skal komme inn på Stortinget, og jobbe for 0 abort? Abortlovgivningen fungerer relativt bra her i landet. Av alle våre utfordringer, er det ikke den vi bør henge oss mest opp i å endre? Kan være enig i at det er litt lite toleranse for mangfold, men ikke pga manglende forbud mot konverteringsterapi, og hva som diskuteres i Drammen vet jeg lite om….. men jeg har nettopp kommentert på et innlegg om en debatt i Aftenposten, hvor kvinner som ønsker å være hjemme med barna sine har noe med nynazisme å gjøre. De som velger å være hjemme stikker seg jo litt ut, men man kan jo ikke assosiere dem med nynazisme av den grunn. Det er ikke helt uten sammenheng fordi retorikken deres bidrar til å dehumanisere skeive mennesker og spesielt transer. Når de ikke støtter denne lovgivningen er de en aktiv bidragsyter til å redusere skeive mennesker sin menneskeverdi. Det er mørke krefter i KRF og nettverket der strekker seg langt inn i svært konservative miljøer. Vi bør absolutt henge oss opp i en retorikk som samlet sett forverrer kvinner og skeive sine liv. Som jeg skrev over tenderer KRF sin retorikk i en del saker i svært høyreorientert retning. De gjemmer seg bak skinnhellighet og Gud. Konservative og høyreekstreme har alltid forsøkt å kontrollere kvinner og kvinner sine kropper. Jeg vil ikke kalle tradwifes for nazister, men tradwife-trender et fenomen som gagner menn først og fremst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 26. juni #52 Del Skrevet 26. juni 5 minutter siden, bysummerfall said: Det er ikke helt uten sammenheng fordi retorikken deres bidrar til å dehumanisere skeive mennesker og spesielt transer. Har ikke fått med meg dette jeg, har du noen eksempler? 6 minutter siden, bysummerfall said: Det er mørke krefter i KRF og nettverket der strekker seg langt inn i svært konservative miljøer. Eksempler på dette også? Nettverk av mørke krefter som strekker seg inn i hvilke miljøer? Som vedkommende pekte på KrF er på vei under sperregrensen, de har vel heller minimal innflytelse. 8 minutter siden, bysummerfall said: Jeg vil ikke kalle tradwifes for nazister, men tradwife-trender et fenomen som gagner menn først og fremst. Foreldre som tilbringer mye tid med barna sine gagner vel først og fremst barna? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 26. juni #53 Del Skrevet 26. juni Hvis kanskje dagens regjering kunne vært litt flinkere til å ta tak i reelle problemer i samfunnet, enn å vise puppene på scenen, eller ønske "nordmenn fra Gaza", som aldri har vært i Norge før, velkommen, så tror jeg vi kan unngå en dreining mot ytre høyre. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 26. juni #54 Del Skrevet 26. juni Callisto83 skrev (6 minutter siden): Hvis kanskje dagens regjering kunne vært litt flinkere til å ta tak i reelle problemer i samfunnet, enn å vise puppene på scenen, eller ønske "nordmenn fra Gaza", som aldri har vært i Norge før, velkommen, så tror jeg vi kan unngå en dreining mot ytre høyre. Det er mange andre ting også....folket har fått nok, det ser vi rundt i europa ellers. Brexit..se til tyskland også. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 26. juni #55 Del Skrevet 26. juni Sermina skrev (På 24.6.2024 den 21.18): Jeg er egentlig mye mer bekymret for det store woke bevegelsen som vokser frem... Samme her. Er verdikonservativ, og håper på et samarbeid mellom SP FRP og KRF illebefinnende skrev (På 25.6.2024 den 10.16): Det er et mysterium at venstrsiden står så hardnakket på sin innvandringspolitikk at de ikke er villig til å rikke seg en cm på dette ene poltikkområdet, selv om det betyr at folk strømmer til ytre høyre Og der er du inne på noe veldig vesentlig , ekstremisme føder ekstremisme i motsatt retning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 27. juni #56 Del Skrevet 27. juni bysummerfall skrev (På 25.6.2024 den 19.17): Mente jeg leste en gang at det innvandringsstopp, men at de som kommer nå er flyktninger og asylsøkere. 2021 tall: (avrundet) Flyktninger 4300 Utdanning 4400 Arbeid 17000 Familiegjenforening 12000 Ukjent årsak 1200 Andre 250 Totalt ca: 40.000 Samtidig ble det født 56.000 barn og 42.000 døde 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. juni #57 Del Skrevet 27. juni (endret) 6 hours ago, Commander said: 2021 tall: (avrundet) Flyktninger 4300 Utdanning 4400 Arbeid 17000 Familiegjenforening 12000 Ukjent årsak 1200 Andre 250 Totalt ca: 40.000 Samtidig ble det født 56.000 barn og 42.000 døde Den første store gruppen er arbeidsinnvsndring, den er jo hovedsakelig fra EØS, og folk bryr seg katten. Inntektene som følger med er høyere enn utgiftene har jeg hørt. Integreringen er relativt uproblematisk, de som kommer er fornøyde, om ikke stikker de, og det er arbeidskraft vi behøver. Så har vi gruppen flyktninger som er relativt liten, den får enormt med oppmerksomhet og debatt. Så har vi den den andre store gruppen, med svært lite fokus. Her burde det være en stor politisk debatt. Det var en fin oversikt. Sto dog ingenting om utvandring. Endret 27. juni av Madame Butterfly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 27. juni #58 Del Skrevet 27. juni bysummerfall skrev (På 24.6.2024 den 21.13): Norge har vært et gangske greit sted å leve, men jeg merker at jeg har en bekymring for at Norge, i likhet med andre land i Europa skal gå i en høyreorientert retning hvor kvinnerettigheter går sakte, men sikkert i revers og reversering av rettigheter for skeive folk. Man ser allerede tendenser i retorikken til blant annet KRF. Knapt to etter at folk ble skutt etter så synes ikke KRF det var riktig å beskytte skeive mot konverteringsterapi og de går svært langt i nekte transer helsehjelp. KRF går mot sperregrensen og folk er på veg ut av stortingsgruppa hvor det åpnes for konservative krefter som skal sikre fremtiden blant annet gjennom nullvisjon mot abort. Sammen med FRP kan KRF sørge for en svært mørk fremtid og toleransen for annerledeshet og mangfold fryser på nullpunktet. Vedtaket i Drammen, loven mot konverteringsterapi, anti-pride og den generelle retorikken deres burde skremme de fleste. Ønsker virkelig folk å leve i et slikt samfunn? Nekter de transer til helsehjelp? Hvordan kan de det? Tror jeg ikke noe på 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 27. juni #59 Del Skrevet 27. juni Krokenguri skrev (3 timer siden): Nekter de transer til helsehjelp? Hvordan kan de det? Tror jeg ikke noe på Det er nok en svært spesifikk type "helsehjelp" det er snakk om. Som i praksis består i å kastrere / sterilisere mindreårige. Der er jeg helt enig med KrF, i at dette er en uting. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 28. juni #60 Del Skrevet 28. juni Sermina skrev (På 24.6.2024 den 21.18): Jeg er egentlig mye mer bekymret for det store woke bevegelsen som vokser frem... Jeg er mye mer bekymret for islam sin fremtreden og økende organisert kriminalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå