Gjest Bromance Skrevet 25. juni #21 Del Skrevet 25. juni Svava skrev (7 timer siden): Jeg kan for øvrig ikke se at verken FrP eller KrF ønsker begrensede rettigheter for kvinner eller homofile. Kanskje ikke begrensede rettigheter. Men disse partiene prioriterer virkelig ikke disse gruppene på en god måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. juni #22 Del Skrevet 25. juni illebefinnende skrev (8 timer siden): De fleste som stemmer på ytre høyre gjør det ikke fordi de har noen mening om skeive eller kvinner. De gjør det for å stoppe venstresidens åpne innvandringspolitikk som har ødelagt samfunn både nasjonalt og lokalt rundt om i Europa. Hadde venstresiden sluttet med dette, hadde de tatt svært mange velgere fra ytre høyre. For mange som stemmer ytre høyre er helt enig i den sosiale politikken. Men innvandring er blitt så viktig at de er villig til å ofre alt dette ved å stemme på partier som ikke er for åpne grenser. Det er et mysterium at venstrsiden står så hardnakket på sin innvandringspolitikk at de ikke er villig til å rikke seg en cm på dette ene poltikkområdet, selv om det betyr at folk strømmer til ytre høyre. Det er ikke så veldig mystisk. Bla handler det om at den tradisjonelle arbeiderklassen ikke er en greie mer, bla takket være en høyst betimelig kamp fex Arbeiderpartiet førte i begynnelsen av 1900-tallet. De nyankomne er på et vis det nye stemmekveget til venstresiden, og da holder man seg for nesen og aksepterer både det ene og det andre av religiøse greier som går ut over kvinner og skeive. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #23 Del Skrevet 25. juni 1 minutt siden, Mayer said: Utenforskapet og ghettofiseringen er et resultat av masseinnvandring over mange år til et lite land som Norge. FrP sin retorikk har svært lite med denne utviklingen å gjøre. Det er flere faktorer. Fremmedfiendtlig rettorikk er en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #24 Del Skrevet 25. juni Just now, Bromance said: Kanskje ikke begrensede rettigheter. Men disse partiene prioriterer virkelig ikke disse gruppene på en god måte. Blir omtrent som å påstå at Sian jobber for inkludering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni #25 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (Akkurat nå): Det er flere faktorer. Fremmedfiendtlig rettorikk er en av dem. Vi hadde ikke hatt disse utfordringene om masseinnvandringen ble stoppet for en del år siden. Alt som skjer nå har røtter tilbake til dette. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #26 Del Skrevet 25. juni 5 hours ago, Sermina said: Mange forsøker å stigmatisere de som mener at det kun finnes to kjønn og at kjønnsbekreftende behandling til unge under 18 år ikke er hensiktsmessig. Å uttrykke slike synspunkter fører ofte til anklager om intoleranse og påstander om at dette ikke er en "gyldig" mening. Denne dynamikken er svært skadelig for en åpen og konstruktiv samfunnsdebatt. Du påstår at det ikke er hensiktsmessig, men du viser heller ikke til noen forskning som underbygger den påstanden så det forblir bare en påstand. Det er heller ikke konstruktivt når man avviser kjønnsidentitet som en del av det å være menneske. Å forstå mennesker kun ut fra xx og xy vil jeg si er reduksjonistisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #27 Del Skrevet 25. juni 3 minutter siden, Mayer said: Vi hadde ikke hatt disse utfordringene om masseinnvandringen ble stoppet for en del år siden. Alt som skjer nå har røtter tilbake til dette. Hvilke utfordringer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #28 Del Skrevet 25. juni 11 minutter siden, Jdjdkdudjbs said: Abort har med religiøsitet å gjøre, ikke kapitalisme. Det er nok en annen akse enn høyre-venstre. Du kan ikke sammenligne USA og Polen, der de religiøse og konservative er mye sterkere enn her. KRF er et sentrumsparti på aksen kommunisme/kapitalisme, og så har de religiøse tema som sine hovedformål. De minner mer om AP enn FRP. Det er det jeg mener at KRF går i retning av ytre høyre når det gjelder tema de forstår som religøse. Kvinnerettigheter. Pride osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 25. juni #29 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (1 minutt siden): Hvilke utfordringer? Du har ikke fått med deg hva som skjer i Sverige, og hva som også har begynt å skje i Norge? I hovedsak i Oslo / det sentrale østlandet sånn foreløpig. Det kommer til å bre om seg til resten av landet etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 25. juni #30 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (1 minutt siden): Det er det jeg mener at KRF går i retning av ytre høyre når det gjelder tema de forstår som religøse. Kvinnerettigheter. Pride osv. Enig i at KRF hører til langt ut på høyresiden pga det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #31 Del Skrevet 25. juni Just now, Bromance said: Du har ikke fått med deg hva som skjer i Sverige, og hva som også har begynt å skje i Norge? I hovedsak i Oslo / det sentrale østlandet sånn foreløpig. Det kommer til å bre om seg til resten av landet etter hvert. Jo, har fått meg med det, men jeg kjøper heller ikke forklaringen om at innvandrere nærmest er født kriminelle. Man må også ta sosiale forhold, utdanning osv i betraktning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 25. juni #32 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (3 minutter siden): Det er flere faktorer. Fremmedfiendtlig rettorikk er en av dem. Hvis innvandringen fra visse områder i verden hadde vært så positivt som enkelte hevder så hadde det ikke vært så mye fremmedfiendtlig retorikk, problemene går igjen i absolutt alle land i Europa som har tatt inn store mengder med innvandrere fra Afrika og Midt-Østen. Men det er klart at man må løfte nesen fra de tradisjonelle nyhetsformidlerne for å få med seg disse nyhetene, ønsker man bare koselige nyheter som ikke nevner de negative sidene med innvandring så er jo Utrop, VG, Dagbladet og NRK ypperlige formidlere. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni #33 Del Skrevet 25. juni (endret) bysummerfall skrev (8 minutter siden): Hvilke utfordringer? Knivstikkinger på åpen gate, økning av narkotikamisbruk, vold og overgrepssaker blant ungdom i Oslo og andre storbyer, skoleklasser med 90% fremmedkulturelle, mobbing av hvite som går i disse skoleklassene fordi de spiser salami og har blondt hår, kjønnsdelt svømming, økning av partnerdrap og æresdrap. Vi er ikke som Sverige enda, men vi har en lang grense mot Søta bror, og det går den samme veien her også. Jeg vil ikke bli gammel i Norge. Jeg har ingenting mot innvandrere som enkeltpersoner- mange er flotte mennesker- men man kan ikke stikke under en stol alle utfordringene som følger av masseinnvandring. Det blir kulturell krasj og motsetninger. Endret 25. juni av Mayer 4 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 25. juni #34 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (Akkurat nå): Jo, har fått meg med det, men jeg kjøper heller ikke forklaringen om at innvandrere nærmest er født kriminelle. Man må også ta sosiale forhold, utdanning osv i betraktning. Er det noen som forklarer innvandrere på den måten? Innvandrere er vel like forskjellige som nordmenn. For de som for oss, så er det de få som ødelegger for de mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #35 Del Skrevet 25. juni Just now, FryNor said: Hvis innvandringen fra visse områder i verden hadde vært så positivt som enkelte hevder så hadde det ikke vært så mye fremmedfiendtlig retorikk, problemene går igjen i absolutt alle land i Europa som har tatt inn store mengder med innvandrere fra Afrika og Midt-Østen. Men det er klart at man må løfte nesen fra de tradisjonelle nyhetsformidlerne for å få med seg disse nyhetene, ønsker man bare koselige nyheter som ikke nevner de negative sidene med innvandring så er jo Utrop, VG, Dagbladet og NRK ypperlige formidlere. Personlig har jeg ikke behov for å ha konservative muslimer (eller andre konservative) her i landet. Jeg mener at sekularistre samfunn fungerer bedre og mer likestillte, men jeg tror heller ikke at en retorikk som Islam Net i Groruddalen til å fremstå som en kul gjeng for unge med innvanderer er spesielt lurt. Jeg vet ikke hva slags nyhetessteder man bør oppsøke. Steder som documet osv har en helt tydelig agenda. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #36 Del Skrevet 25. juni 3 minutter siden, Bromance said: Er det noen som forklarer innvandrere på den måten? Innvandrere er vel like forskjellige som nordmenn. For de som for oss, så er det de få som ødelegger for de mange. Vet ikke helt, men synes ofte at innvandrere knyttes til kriminalitet. Hvor stor prosentandel det er i realiteten vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #37 Del Skrevet 25. juni 6 minutter siden, Mayer said: Knivstikkinger på åpen gate, økning av narkotikamisbruk, vold og overgrepssaker blant ungdom i Oslo og andre storbyer, skoleklasser med 90% fremmedkulturelle, mobbing av hvite som går i disse skoleklassene fordi de spiser salami og har blondt hår, kjønnsdelt svømming, økning av partnerdrap og æresdrap. Vi er ikke som Sverige enda, men vi har en lang grense mot Søta bror, og det går den samme veien her også. Jeg vil ikke bli gammel i Norge. Jeg har ingenting mot innvandrere som enkeltpersoner- mange er flotte mennesker- men man kan ikke stikke under en stol alle utfordringene som følger av masseinnvandring. Det blir kulturell krasj og motsetninger. At det er sider ved innvandringen som er problematisk nekter jeg ikke for, men jeg er redd for at vi skaper syndebukker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 25. juni Forfatter #38 Del Skrevet 25. juni 18 minutter siden, Mayer said: Vi hadde ikke hatt disse utfordringene om masseinnvandringen ble stoppet for en del år siden. Alt som skjer nå har røtter tilbake til dette. Men har det ikke vært innvandringsstopp siden 1970-tallet? Er det flyktninger som kommer nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni #39 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (Akkurat nå): At det er sider ved innvandringen som er problematisk nekter jeg ikke for, men jeg er redd for at vi skaper syndebukker. Vi skaper ikke syndebukker hvis vi kontinuerlig passer på å løfte frem at de fleste innvandrere IKKE lager utfordringer. Men det er summen på kassalappen som teller. Masseinnvandringen har ikke vært lønnsom, det er helt tydelig. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni #40 Del Skrevet 25. juni bysummerfall skrev (Akkurat nå): Men har det ikke vært innvandringsstopp siden 1970-tallet? Er det flyktninger som kommer nå? Innvandringsstopp? Det har jo kommet tusenvis av innvandrere hvert år, i mange år. Hva som står på papiret stemmer ikke alltid overens med virkeligheten. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå