Gå til innhold

Fin stil til oss voksne damene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er ute etter innspill til en kul og fin stil for oss som er voksne(50) men ikke vil se kjærring ut.

Trenger inspirasjon ikke typ svar gå i det som du vil...

Anonymkode: 6a268...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det fins jo ingen regler, du må finne ut hva du kler mtp kroppsform, farger og stil. «Kjerring» kan bety absolutt alt mulig, spørs hvem du spør. Mange kjerringer på 50+ er veldig flotte. Hjelper mye å ha velstelt hår og litt farge på klærne. 

Anonymkode: b1105...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du finne ut av hva som kler deg. Vi har alle ulik kroppsfasong, farger vi kler og hvor dype kontraster vi kler. Dette er fryktelig individuelt og er et utgangspunkt for å finne en kul stil.

Og når det kommer til stil hadde jeg sett om jeg fant noen kjendiser eller infuenser med lignende kroppsfasong og helst farger (hud, hår, øyne) og bli inspirert av viss de kler seg pent selvsagt.

Jeg har en timeglass figur 166 cm høy og etter farge analyse er jeg soft summer, middels kontrast. Dette hjelper meg og se hva som kler meg og hvilke stil grep jeg må ta viss jeg vil bryte litt med noe som ikke egentlig kler meg hundre prosent.

Jeg ville holdt meg unna veldig utdatert mote da det ofte får en til å se ut som mann henger igjen i et annet tiår.

Etter at mann har bygget seg opp en stil trenger man bare små gjevlige oppdateringer for å ikke se kjærring ut. Klassiske plagg går aldri av moten. Fokuser på stoff kvalitet og snitt.

Jeg bygger opp min garderobe av lin, bomull, silke, ull og Kashmir.

Denne sommeren har jeg brukt mest maxi skjørt i ulike mateialer, farger (mønster) og snitt. Og favoritt fargen i det siste har vært ulike grønn toner opp mot hvit. Gjerne t skjorter og topper i lin, bomul eller silke. Kombinert med crop genser /jakke genser viss kjølig.

Anonymkode: 2131c...afb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner mye inspirasjon på disse Instagram-kontoene:

@thesilverkat

@ladyofthemanor77

@unapizcadecaos

@rebelattitude

@cbstyled

@theturquoiseflamingo

@abovethelawstyle

Alle er 40+ og oppover i alder :) 

Andre IG-kontoer jeg også liker, er:

@useless_dk

@missy_elz

@molliecampsie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg nøytralt og klassisk, ikke kort og knæsjt.

 

Anonymkode: 00c95...7b1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 23.26):

Men det fins jo ingen regler, du må finne ut hva du kler mtp kroppsform, farger og stil. «Kjerring» kan bety absolutt alt mulig, spørs hvem du spør. Mange kjerringer på 50+ er veldig flotte. Hjelper mye å ha velstelt hår og litt farge på klærne. 

Anonymkode: b1105...9e5

Nettopp. Er du 50, ja så er du kjerring. Er ikke klærne som er kjerring

Anonymkode: 52c58...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nettopp. Er du 50, ja så er du kjerring. Er ikke klærne som er kjerring

Anonymkode: 52c58...306

Og er du dum så spiller ikke alderen noen rolle

Anonymkode: 17eb7...3ca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler en del på Companys og så synes jeg Part Two har mye fint. 

Anonymkode: fa492...b71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og er du dum så spiller ikke alderen noen rolle

Anonymkode: 17eb7...3ca

Forsiktig med å anklage noen for å være dumme! Det kan like godt være deg som er dum. Kjerring er definisjonen på ei som har kommet opp i det vi kaller ALDER. Er du passert 50 så er du kjerring. Klær har vel ikke noe med alder å gjøre.

Anonymkode: 52c58...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...