Gå til innhold

Stor edderkopp i senga!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater når dette skjer, og om jeg ikke får kverka den med en gang så kan jeg ikke sove der. 
best tips for å holde krypene ute av soverommet

ja jeg bytter sengetøy ofte ✔️

soverommet er vaska ✔️

Anonymkode: 3c832...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold vinduet lukket 365 dager i året og 24h.

Anonymkode: 64515...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permetrin i alle åpninger inn i huset. Varer i 5 uker, før det må tas en ny runde.

Anonymkode: fcc23...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk permetrin hvis du har kjæledyr. 

Anonymkode: 93751...ff2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rom på bakkeplan er eller kjeller?

Anonymkode: 8d979...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i kjeller og aldri hatt noe problem men vært nøye med å ha insektsnetting foran vinduet hele tiden. For sover med vinduet åpent stort sett året rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

ikke bruk permetrin hvis du har kjæledyr. 

Anonymkode: 93751...ff2

Det går helt fint så lenge hunder og katter holdes borte til sprayen har tørket.

Jeg sprayer alltid når hundene er borte en stund og lufter godt etterpå.

Anonymkode: fcc23...1eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannblandet eddik som sprayes i alle kriker og kroker skal visstnok også være effektivt, og rimelige enn Permetrin, mer dyrevennlig også. Husk alle vinduskarmer, dørkarmer, alle lister både tak og gulv, alle hjørner i rommet, fra vegg til tak. Jeg ville også investert i insektsnett til vinduet. 

Ser du spindelsvev, så fjerner du det. Jeg har funnet masse spindelsvev der vinduet lukkes, det er mye kriker og kroker der. Edderkoppene gidder ikke bo et sted de ikke får fred og hele tida må spinne nytt vev.

Selv har jeg ikke prøvd eddik (enda), da jeg har funnet en gigaboks med Permetrin, og vi har mye problemer med edderkopper i utendørs oppholdssted også. Jeg vet ikke hvordan eddik fungerer ute, men ser for meg at det fordufter så fort litt regn treffer bakken.

Anonymkode: 4e4f2...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan edderkoppen kommer oppi senga, fra taket eller fra gulvet? Jeg har nemlig seng med fire bein, og rundt hvert bein har jeg teipet dobbeltsidig tape, for at edderkopper eller annet ikke skal krabbe fra gulvet og opp i senga. Fra taket måtte du rvt sovet med myggnetting over senga.

Anonymkode: 98a83...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet du hvordan edderkoppen kommer oppi senga, fra taket eller fra gulvet? Jeg har nemlig seng med fire bein, og rundt hvert bein har jeg teipet dobbeltsidig tape, for at edderkopper eller annet ikke skal krabbe fra gulvet og opp i senga. Fra taket måtte du rvt sovet med myggnetting over senga.

Anonymkode: 98a83...9d2

Senga di står vel i nærheten av en vegg? Edderkopper trenger ikke være inntil for å komme over, det klarer de fint med både 1 og 2 meter avstand. Er bare å sende ut en tynn snor med edderkoppspinn som fester seg der de vil.....og så krabber de etter.

Anonymkode: fcc23...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper er flotte nyttedyr som spiser småkryp vi ikke vil ha rundt oss, så selv om den skulle havne i sengen, er det ingen grunn til å drepe et helt uskyldig dyr; det er bare å jage den vekk.

Anonymkode: 3ac38...9fd

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for en edderkopp???

Anonymkode: c2785...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff katt, har ikke sett et eneste insekt inne siden katten kom i hus. 

Ellers hjelper det med hvit eddik rundt vinduene og insekt-netting, 

Anonymkode: cf331...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Edderkopper er flotte nyttedyr som spiser småkryp vi ikke vil ha rundt oss, så selv om den skulle havne i sengen, er det ingen grunn til å drepe et helt uskyldig dyr; det er bare å jage den vekk.

Anonymkode: 3ac38...9fd

Enig! Det er utrolig kjipt å drepe dem. Jeg har ei venninne som faktisk ble sur på meg, da jeg heller fanget den og slapp den ut fremfor å drepe den. Men det er tross alt helt uskyldige dyr, som ikke gjør oss noe galt. Innimellom blir jeg litt matt over folk som mener det er helt greit å drepe dyr, bare fordi de ikke er søte og/eller fordi de helt grunnløst er redd dem.

Anonymkode: 3d1ba...972

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Det er utrolig kjipt å drepe dem. Jeg har ei venninne som faktisk ble sur på meg, da jeg heller fanget den og slapp den ut fremfor å drepe den. Men det er tross alt helt uskyldige dyr, som ikke gjør oss noe galt. Innimellom blir jeg litt matt over folk som mener det er helt greit å drepe dyr, bare fordi de ikke er søte og/eller fordi de helt grunnløst er redd dem.

Anonymkode: 3d1ba...972

Ja, det er bare å tenke på hvordan menneskeheten hadde sett ut om man begynte å ta livet av noen som ikke "passet inn"; en viss Adolf gjorde dette i 1940-årene, uten at resultatet var noe å rope hurra for.

La edderkopper leve; de har nøyaktig like mye rett til å være til som vi selv.

Anonymkode: 3ac38...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Edderkopper er flotte nyttedyr som spiser småkryp vi ikke vil ha rundt oss, så selv om den skulle havne i sengen, er det ingen grunn til å drepe et helt uskyldig dyr; det er bare å jage den vekk.

Anonymkode: 3ac38...9fd

Du har helt rett i det men når man er redd for edderkopp så hjelper ikke det du skriver. Jeg er redd for edderkopper men jeg liker ikke å drepe dem, gjør så godt det lar seg gjøre å ikke drepe dem, men heller ta de ut, bruker papir eller en klut. Men noen ganger har jeg støvsugd dem, da det er det eneste jeg klarte der og da. Trist hver gang men…

Anonymkode: 64515...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har helt rett i det men når man er redd for edderkopp så hjelper ikke det du skriver. Jeg er redd for edderkopper men jeg liker ikke å drepe dem, gjør så godt det lar seg gjøre å ikke drepe dem, men heller ta de ut, bruker papir eller en klut. Men noen ganger har jeg støvsugd dem, da det er det eneste jeg klarte der og da. Trist hver gang men…

Anonymkode: 64515...99f

Jeg leste en artikkel om at edderkopper faktisk kan stortrives i støvsugerposen. Ikke så rart, jeg støvsuger døde fluer i vinduskarmen og sånt noe. Men jeg har nå slutta å støvsuge edderkopper... Vi har mange edderkopper med "eggpose" på rumpa. Hvem vet hva som kryr der inni...

Anonymkode: 4e4f2...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavendelspray i vindu, dør, sprekker :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Edderkopper er flotte nyttedyr som spiser småkryp vi ikke vil ha rundt oss, så selv om den skulle havne i sengen, er det ingen grunn til å drepe et helt uskyldig dyr; det er bare å jage den vekk.

Anonymkode: 3ac38...9fd

Jeg har edderkoppfobi, men er enig. Er oppvokst med mor som alltid tar dem med ut. Dessverre klarer jeg ikke det selv, fobien tar helt over for fornuften når en edderkopp er nærme nok. Jeg dreper dem ikke, men må få noen andre til å fjerne dem. Men jeg skjønner at hvis man virkelig er redd og ikke har noen til å hjelpe seg så dreper man dem for å bli kvitt dem fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper i huset er fint og nyttig. Det du skal tenke på neste gang du ser en er: Husedderkoppen er jeger, og lever ikke på luft og kjærlighet. Dermed er den blitt stor fordi …? 😉

Anonymkode: ddb4e...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...