AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #1 Del Skrevet 24. juni 2024 I Norge er det tradisjon og aksept for at man skal kunne bo der man vil. Det er tjenestene den enkelte trenger som skal komme nært der de tjenestetrengende bor. Har du dårlig helse og trenger ukentlig oppfølging på sykehus. Så kan du kreve at det etableres et sykehus nær deg. Ingen vil kreve at du flytter nært et sykehus. Men dette prinsippet gjelder åpenbart ikke når det kommer til jobb. Har du f.eks dagpenger er det forventet at du flytter hvor som helst i landet hvis det finnes en ledig jobb til deg. Hvorfor kan ikke jeg forvente at jobben kommer hit jeg bor? Anonymkode: 38044...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #2 Del Skrevet 24. juni 2024 Er veldig interessert i hvordan det funker å kreve at sykehuset skal komme til mitt hjemsted? Anonymkode: 95ec0...c81 21 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #3 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du dårlig helse og trenger ukentlig oppfølging på sykehus. Så kan du kreve at det etableres et sykehus nær deg. Dette er 100% feil. Anonymkode: b4ebb...8c4 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #4 Del Skrevet 24. juni 2024 Mange må da bo på andre steder i måneder på grunn av helse, og hvilke tjenester som er tilgjengelige. Selvfølgelig flytter jeg for jobb. Det gjorde jeg mye da jeg var nyutdannet, for å bygge kompetanse. Og var det plutselig ikke behov for min kompetanse her jeg bor nå så ville jeg selvfølgelig flyttet. Det samme gjelder om jeg trenger særskilte tjenester når jeg blir eldre. Anonymkode: 8fb5b...74b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #5 Del Skrevet 24. juni 2024 Det skal mye til å forlange at man skal flytte for jobb. Da må man være singel , barnløs og ikke ha forpliktelser. Jeg har aldri vært i en posisjon at jeg kunne flytte for jobb etter at jeg var fyllt 20 år. Anonymkode: 0536e...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #6 Del Skrevet 24. juni 2024 Du må ikke flytte for jobb dersom du forsørger deg selv på annen måte. Med rettigheter kommer plikter. Det skulle bare mangle at det stilles krav for å komme i jobb igjen om man blir arbeidsledig, enten ved bytte av yrke eller geografisk mobilitet. Anonymkode: 1349f...b94 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #7 Del Skrevet 24. juni 2024 Men kjære vene. Hvem er det som får etablert et sykehus der de bor? 🤣 Faktisk er det ganske vanlig å flytte nær et sykehus hvis man har en alvorlig, kronisk lidelse. Det forventes at du flytter dit det er jobb fordi du ikke er et tre. Du er flyttbar. Ingen skal kunne flytte langt inn i gokk og deretter bare leve på offentlige stønader resten av livet «fordi det ikke er mulig å finne jobb». Anonymkode: 11b2f...033 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #8 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det skal mye til å forlange at man skal flytte for jobb. Da må man være singel , barnløs og ikke ha forpliktelser. Jeg har aldri vært i en posisjon at jeg kunne flytte for jobb etter at jeg var fyllt 20 år. Anonymkode: 0536e...122 Det er fullt mulig å flytte selv om man har barn, og partner kan også bytte jobb. Mange tusen familier gjør dette hvert eneste år. Anonymkode: 11b2f...033 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 24. juni 2024 #9 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): I Norge er det tradisjon og aksept for at man skal kunne bo der man vil. Det er tjenestene den enkelte trenger som skal komme nært der de tjenestetrengende bor. Har du dårlig helse og trenger ukentlig oppfølging på sykehus. Så kan du kreve at det etableres et sykehus nær deg. Ingen vil kreve at du flytter nært et sykehus. Men dette prinsippet gjelder åpenbart ikke når det kommer til jobb. Har du f.eks dagpenger er det forventet at du flytter hvor som helst i landet hvis det finnes en ledig jobb til deg. Hvorfor kan ikke jeg forvente at jobben kommer hit jeg bor? Anonymkode: 38044...f5f Hvilken planet bor du på ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 24. juni 2024 #10 Del Skrevet 24. juni 2024 Det er fordi dem som går på dagpenger skal vise evne og vilje til å jobbe uansett hva. Surt men sant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #11 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det skal mye til å forlange at man skal flytte for jobb. Da må man være singel , barnløs og ikke ha forpliktelser. Jeg har aldri vært i en posisjon at jeg kunne flytte for jobb etter at jeg var fyllt 20 år. Anonymkode: 0536e...122 What the fuck? For de fleste er det derimot sånn at man ikke kan velge å gå på NAV fordi man ikke gidder å flytte der man får jobb… Har man barn er det da enda viktige å flytte dit man får jobb, heller enn å lære dem å ligge på sofaen fordi man insisterer på å bo er sted man ikke har jobbmuligheter. Anonymkode: 2679e...6a0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 24. juni 2024 #12 Del Skrevet 24. juni 2024 Du står da fritt til å flytte eller ikke. Synes det er helt greit at det for bruk skattepengene stilles krav. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 24. juni 2024 #13 Del Skrevet 24. juni 2024 Du har plikt til å forsørge deg selv så lenge du klarer, så da må du gjøre nødvendige grep for å få det til. Og nei, ingen kommer til å bygge et sykehus ved siden av deg om du trenger det. Så viktig er du faktisk ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #14 Del Skrevet 24. juni 2024 Fordi det er høl i huet at Norge skriker etter arbeidskraft, mens du skal sitte på rumpa på tua di og motta penger for å gjøre ingenting. Anonymkode: cbd9a...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 24. juni 2024 #15 Del Skrevet 24. juni 2024 Det gir seg vel sjøl, at friske voksne må brødfø seg sjøl og ungene sine ved å arbeide. Er det ikke jobb å få der man bor, må man flytte dit jobbene finnes, om man ikke har kapital til å starte for seg selv. Hvem skulle ellers hatt ansvar for å forsørge deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #16 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er fullt mulig å flytte selv om man har barn, og partner kan også bytte jobb. Mange tusen familier gjør dette hvert eneste år. Anonymkode: 11b2f...033 Ja, men det er vanskelig å tvinge det gjennom. Heldigvis! Anonymkode: 0536e...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #17 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): What the fuck? For de fleste er det derimot sånn at man ikke kan velge å gå på NAV fordi man ikke gidder å flytte der man får jobb… Har man barn er det da enda viktige å flytte dit man får jobb, heller enn å lære dem å ligge på sofaen fordi man insisterer på å bo er sted man ikke har jobbmuligheter. Anonymkode: 2679e...6a0 Har ikke noe med å " gidde" , det er mange hensyn å ta. Nettverk , familie osv.Handler om å ha et liv. Som jeg sier; man skal være kynisk for å tvinge slik gjennom. Anonymkode: 0536e...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #18 Del Skrevet 24. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Er veldig interessert i hvordan det funker å kreve at sykehuset skal komme til mitt hjemsted? Anonymkode: 95ec0...c81 Si i fra når du finner ut. Jeg er helsepersonell, og skulle gjerne fått sykehus i nærheten og jobbet der. Har plenty av syke slektninger, men sykehuset vårt er 2 timer unna Anonymkode: 9e54c...c5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #19 Del Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Norge er det tradisjon og aksept for at man skal kunne bo der man vil. Det er tjenestene den enkelte trenger som skal komme nært der de tjenestetrengende bor. Har du dårlig helse og trenger ukentlig oppfølging på sykehus. Så du kreve at det etableres et sykehus nær deg. Ingen vil kreve at du flytter nært et sykehus. Men dette prinsippet gjelder åpenbart ikke når det kommer til jobb. Har du f.eks dagpenger er det forventet at du flytter hvor som helst i landet hvis det finnes en ledig jobb til deg. Hvorfor kan ikke jeg forvente at jobben kommer hit jeg bor? Anonymkode: 38044...f5f Ha ha ha, hvor virkelighetsfjern er du.. Anonymkode: 99bcd...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #20 Del Skrevet 24. juni 2024 Har hørt at dette med å ta jobber hvor som helst i landet kan man enkelt komme seg unna ved å kreve NAV om å få dekket kostnader ved flytting. "Jeg kan ta jobben jeg, men det vil kreve flytting og det vil koste sånn og sånn for å ta jobben, dekker dere det?". Siden NAV ikke er interessert i dekke det, så slipper man å ta jobben. Anonymkode: 8984c...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå