Gå til innhold

Drikker / snuser du i DPO land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får så dårlig samvittighet..

Anonymkode: 6849e...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drakk generelt veldig lite alkohol som prøver, selv om vi prøvde i 1,5 år. Ville ikke sette ned fertiliteten mer ved å drikke. Var veldig sjeldent jeg drakk noe som helst i DPO-tiden, men ved et par anledninger ila den tiden så tok jeg meg kanskje ett glass vin, men ikke mer enn det. Aldri røyket eller snust, men ville nok sluttet med det da jeg begynte å prøve. 

Anonymkode: f60e2...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på festligheter senest 1 uke før jeg testet positivt. Snusen gikk i bosset sekundet jeg fikk to streker på testen. Har ikke rørt verken alkohol eller snus etter det. Er nå i uke 12 😊 Jeg tenker at du ikke har noen grunn til å ha dårlig samvittighet, så lenge du er klar for å kaste snusen/alkoholen når det virkelig gjelder 😊

Anonymkode: 8a2f8...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet tidligere ved positiv test. Ikke vært snakk om noe annet men synes det er vanskelig å legge bort snusen i dpo land😭

Anonymkode: 6849e...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sluttet når jeg har har blitt gravid. Men jeg har redusert inntaket av både alkohol og nikotin når vi starter prøving. 

Anonymkode: 36bc5...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dpo-land tiden fra befruktning til man eventuelt får mensen eller negativ/postiv test? Jeg har hatt IVF-forsøk, og er nå i "venteland" frem til evt mensen kommer eller jeg tester negativt/positivt på testedag. Så det er vel litt likt? Har unngått alkohol, men ikke snusingen. Det tar jeg når jeg vet sikkert. Fikk forståelse av hos klinikken at det var ingenting som kunne påvirke i denne perioden, og jeg har flere venninner som har prøvd så lenge at de lever livet til en eventuell positiv test foreligger. Men de følger selvfølgelig med og tester jevnlig. Tenker at dersom det blir msnge runder på meg kommer jeg til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 7c3e1...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever som normalt fram til positiv test😊

Anonymkode: 4385a...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å ikke leve som normalt frem til positiv test. Barnet har ingen utviklet navlestreng så tidlig og deler således ikke sirkulasjon med mor

Anonymkode: 98223...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingen grunn til å ikke leve som normalt frem til positiv test. Barnet har ingen utviklet navlestreng så tidlig og deler således ikke sirkulasjon med mor

Anonymkode: 98223...0e0

Tenker ikke på barnet med fertiliteten og sjansene (om det ødelegger) for å bli gravid..

Anonymkode: 6849e...a56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tenker ikke på barnet med fertiliteten og sjansene (om det ødelegger) for å bli gravid..

Anonymkode: 6849e...a56

Det er lite man får gjort med deg akkurat i de ukene. Dersom man mener at man kan, og ønsker, å øke sjansene med å ha en friskest mulig kropp og beste sædkvalitet og alt det der, så må man starte lenge før man er i dpo-land 

Anonymkode: 7c3e1...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngikk alkohol fra EL til mens i 1.5år, sluttet helt å drikke etter det. Snuste aldri. 

Hverken alkohol eller tobakk er sunt for kroppen, og hvis du uansett skal være avholds under graviditet og amming, så skader det ikke å slutte tidlig.

Anonymkode: c09be...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 22.01):

Jeg lever som normalt fram til positiv test😊

Anonymkode: 4385a...330

Samme her. Nå som vi prøver tar jeg tidlig test (6 dager før forventet mens).

Før befruktning har skjedd og det slår ut på test, er det ingen risiko forbundet med det. Med andre ord - er det for tidlig til å slå ut på test, er det for tidlig til å gjøre noen skade. Det tar enda noen uker før fosteret er koblet på ditt blod.

Men ang snus er det kanskje greit å slutte uansett, ettersom det er vanedannende. Nikotinen har jo litt innvirkning på fertilitet også.

Anonymkode: f5b84...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 0.01):

Tenker ikke på barnet med fertiliteten og sjansene (om det ødelegger) for å bli gravid..

Anonymkode: 6849e...a56

Men det er jo det samme uavhengig av når du er i syklusen. Den spiller ingen rolle om du tar et glass vin eller en snus dag 1, 10 eller 20 i syklusen forøvrig.

Anonymkode: f5b84...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikotin setter ned blodgjennomstrømningen i livmor. Og gir dårligere sjangse for at egget skal feste seg. Pga niktons effekt på blodtilførsel skal man heller ikke innta nikotin etter operasjoner feks. Så nei, selvfølgelig ingen nikotin i DPO land. 

Anonymkode: 6fbed...61a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Blir lett gravid så snuser til jeg ikke kan mer.

Anonymkode: b1a14...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...