Gå til innhold

Nabogutt på 10 spiller trommer hver dag utendørs 😱


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dette hadde vært en gang i blant så hadde jeg ikke reagert altså, men hver dag ute i en åpen garasje!!!?! Det er ca 2 timer hver dag. 
Skjønner ikke hva foreldre tenker med. Jeg hadde da rigget til trommer innendørs, ikke ute🙄 Dette er heavyband versjonen. Vet de har plass også. 

Her snakker vi naboer i svært tette omgivelser i en grend. Blir også her umulig å være anonym. Vi har et ellers godt og fint naboskap med disse 15 i vår grend. Jeg er så uheldig at jeg er nærmeste med de mest bråkete og hensynsløse. Loven sier jo at man strengt tatt kan holde på til ro og orden trer inn. 

Hva hadde dere gjort uten å bli mislikt som nabo?
Jeg har sagt i fra på en vennlig måte før om «småting» som er irriterende nok i lengden som utendørs, slå masse på søppelkasser og postkasser, Hoppe på en bil som trampoline har de også gjort før. Da sa jeg i fra både til barn og voksne. 
Blokkfløyter og 17 mai fløyter har også vært en gjenganger utendørs. Noe jeg har bitt tenna sammen på. 
Er det nå tiden er inne for å ta timer i opera å kjøre på ute i hagen? Tankene er jo barnslig, men fristende. 🫣

 

Anonymkode: f995e...248

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes trommer som man kan bruke headsett til så at poden plager alle naboer skal ikke være nødvending.

Personlig hadde jeg for resten av naboene sin skyld ikke begynt på noe på egenhånd, men heller starta et sært blandakor der alle spiller trompet eller fele på 1. klasse trinn. 

:) 

Anonymkode: 676c3...aa8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes trommer som man kan bruke headsett til så at poden plager alle naboer skal ikke være nødvending.

Personlig hadde jeg for resten av naboene sin skyld ikke begynt på noe på egenhånd, men heller starta et sært blandakor der alle spiller trompet eller fele på 1. klasse trinn. 

:) 

Anonymkode: 676c3...aa8

Ja herlighet. Har ikke tenkt på dette med headsett. Selvsagt burde det vært noe sånt, men mistenker den ene ungen er på adhd pluss pluss pluss, mor og far kommer ut å roser underveis for bråket. 🙄🫣
Blir helt matt av det greiene her. 
Dessverre er disse barna så dårlig oppdratt at jeg mistenker de ville heller ønsket å spille fele og trompet, mens det fjerde barnet på 10 spiller trommer ute.  
Kunne jo risikert å trigget feil vei😂

Anonymkode: f995e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si de må bytte det ut med et e-trommesett. Kan jo faktisk være de ikke har hørt om det 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjedelig ut. Er det ingen gitarist, bassist og vokalist i nabolaget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om dette hadde vært en gang i blant så hadde jeg ikke reagert altså, men hver dag ute i en åpen garasje!!!?! Det er ca 2 timer hver dag. 
Skjønner ikke hva foreldre tenker med. Jeg hadde da rigget til trommer innendørs, ikke ute🙄 Dette er heavyband versjonen. Vet de har plass også. 

Her snakker vi naboer i svært tette omgivelser i en grend. Blir også her umulig å være anonym. Vi har et ellers godt og fint naboskap med disse 15 i vår grend. Jeg er så uheldig at jeg er nærmeste med de mest bråkete og hensynsløse. Loven sier jo at man strengt tatt kan holde på til ro og orden trer inn. 

Hva hadde dere gjort uten å bli mislikt som nabo?
Jeg har sagt i fra på en vennlig måte før om «småting» som er irriterende nok i lengden som utendørs, slå masse på søppelkasser og postkasser, Hoppe på en bil som trampoline har de også gjort før. Da sa jeg i fra både til barn og voksne. 
Blokkfløyter og 17 mai fløyter har også vært en gjenganger utendørs. Noe jeg har bitt tenna sammen på. 
Er det nå tiden er inne for å ta timer i opera å kjøre på ute i hagen? Tankene er jo barnslig, men fristende. 🫣

 

Anonymkode: f995e...248

Det er nok nettopp derfor at han øver i garasjen: at det bråker for mye inne. Det er ikke noe dere kan for forby han og hvis det er noen trøst, er det nok mye verre i blokk i byen med naboleiligheter og nabobygg som renoveres til enhver tid. Men i ditt tilfelle med trommisen, ville jeg gått i dialog med naboen og avtalte faste øvingstidspunkt hver dag, som sønnen deres må overholde, f.eks hver dag i max 1t etter skoletid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må man faktisk si fra. Tror jeg hadde tatt mot til meg og sagt at det forstyrrer veldig mye. Så hadde jeg foreslått e-trommer. Alternativt at aktiviteten foregår i maks 30 min. 

Anonymkode: cb468...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende. Her er det 2 gutter som sparker fotball på garasjedør til langt på kveld. 
Det jeg gjorde var å sette på full musikk tidlig på morgenen da rommet hans ligger rett ved vår terrasse. Da mener jeg boombox høyt altså. Har ikke vært sparket på en stund

Anonymkode: 847c1...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Loven sier jo at man strengt tatt kan holde på til ro og orden trer inn. 

Det er en myte, og en veldig irriterende sådan. Vi har noe som heter granneloven, og der står det tydelig at man ikke har lov å gjøre noe som kan medføre skade eller ulempe for naboens eiendom. 

Man kan selvsagt ikke drive støyforurensning hele døgnet utenom 23-7, dette kan faktisk anmeldes. Jeg hadde startet med å snakke med naboen, ev slått meg sammen med de andre naboene som utsettes for dette spetaklet. Steg to er å snakke med advokat eller kontakte konfliktrådet. Steg tre er politianmeldelse. Steg fire er å flytte. 

Å hevne seg med å støye tilbake er tåpelig, da må man i alle fall være tydelig på hvorfor man gjør det. 

Anonymkode: 90ed1...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...