Gå til innhold

Hårprodukter/sjampo til tynt, fett OG frizzy hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig tynt, nordisk hår som blir fort fett og i tillegg frizzy. Føler at jeg har prøvd veldig mye... Har blant annet prøvd Kerastase bain divalent shampoo, Moroccan oil (både sjampo, balsam, oljen og styling cream). Har også prøvd mange forskjellige parfymefrie sjampoer og balsam, og prøvd to ulike typer rensesjampoer 1-2 ganger i uken. Ulike hårkurer også. 

Har vært lei av å ha stygt hår veldig lenge nå og har i første omgang tenkt å kjøpe en hårføner (og selvsagt varmebeskyttende spray), siden jeg opplever at håret mitt holder seg fint lenger etter jeg har vært hos frisør og tror noe av grunnen kan være at de føner håret. Jeg føner aldri håret hjemme, så kanskje det kan hjelpe litt på mindre fett/frizzy hår? Noen erfaringer med det?

Jeg har også lest at anti dandruff sjampo (sjampo mot flass) kan hjelpe mot fett hår og vurderer å prøve det. Noen som har opplevd effekt ved bruk av slik sjampo og har en å anbefale? 

Hvis noen har forslag til sjampo/balsam og andre hårprodukter som kan hjelpe så setter jeg STOR pris på det. Vil bestille snarest mulig for har virkelig lyst å få finere hår nå. Produktene kan gjerne være parfymefrie, men jeg er åpne for alle forslag. Pris har ikke så mye å si heller, er villig til å bruke en del. 

Anonymkode: 4eaf7...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shampoo bar. Eller living proof volum shampoo. Når mann har fett hodebunn nytter det ikke å trene håret det må dessverre vaskes hver andre dag eller 3. Bruke tør shampoo.

Viss håret ditt er frizzy har du høyst sannsynlig tekstur i håret ditt. Typ bølger

Hår med tekstur trenger mye fukt i lengdene. Prøv balsam og leave in for krøller. Cantu er ganske billige og prøve. Shea balsamen. Og curl activator enten i grapeseed eller shea.

Tilsett curl activator mens håret er dryppende vått. Gre gjennom håret og klem ut vann. Ikke Bruk frotté håndkle men mikrofiber eller en bomulls tskjorte til å klemme ut mere vann.

Luft tørk håret eller bruk defuser.

Bruk gjevnlig hårmaske for krøllete hår. Shea moisture har flere gode.

 

Anonymkode: f78ce...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...