Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg over mannen i dag. Lå på sofa'n og sov litt, fordi jeg følte meg dårlig form og hadde sovet lite. 

Han hadde vært ute en tur og kommer inn, setter seg ved siden av meg og vekker meg og gir meg beskjed om at jeg må stå opp og dra på butikken. Jeg spør hvorfor. Det var fordi det var 1 ting han ville at jeg skulle handle. Jeg ble irritert fordi han hadde nettopp vært ute og sikkert kjørt forbi flere butikker. Men han sier han "orket ikke å inn på butikk og handle" så isteden må jeg stå opp, ordne meg og kjøre bilen min til butikken for å handle 1 ting for han fordi han "ikke giddet å inn" der når han faktisk selv kjørte forbi.

Vi prater frem og tilbake og jeg er irritert, men sier til slutt bare at "greit, jeg kan gjøre det litt senere". Da blir han irritert og begynner å spørre hva jeg mener med senere og lurer på hvorfor jeg ikke kan gjøre det nå. Jeg spør om det kam vente 10-15 minutter hvertfall så jeg har litt tid på meg til å ordne meg først og våkne til litt fordi jeg følte meg "groggy" etter å bare ha sovet såvidt.

Da sier han greit og setter seg ned rett ved siden av meg og skrur på tv på fullt volum. 

Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder. Syns han oppfører seg så barnslig. Han er en voksen mann, han kunne ha handlet 1 ting på butikken selv. Det ville tatt han bare noen få minutter å stoppe på en av butikkene han passerte på turen hjem. Men neida jeg må dra ut for han for å gjøre det... 

Æsj, vet ikke hvor jeg vil hen med dette annet enn å få ut litt frustrasjon.

Anonymkode: 2ffaa...d84

• Liker 1
  • Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Irriterer meg over mannen i dag. Lå på sofa'n og sov litt, fordi jeg følte meg dårlig form og hadde sovet lite. 

Han hadde vært ute en tur og kommer inn, setter seg ved siden av meg og vekker meg og gir meg beskjed om at jeg må stå opp og dra på butikken. Jeg spør hvorfor. Det var fordi det var 1 ting han ville at jeg skulle handle. Jeg ble irritert fordi han hadde nettopp vært ute og sikkert kjørt forbi flere butikker. Men han sier han "orket ikke å inn på butikk og handle" så isteden må jeg stå opp, ordne meg og kjøre bilen min til butikken for å handle 1 ting for han fordi han "ikke giddet å inn" der når han faktisk selv kjørte forbi.

Vi prater frem og tilbake og jeg er irritert, men sier til slutt bare at "greit, jeg kan gjøre det litt senere". Da blir han irritert og begynner å spørre hva jeg mener med senere og lurer på hvorfor jeg ikke kan gjøre det nå. Jeg spør om det kam vente 10-15 minutter hvertfall så jeg har litt tid på meg til å ordne meg først og våkne til litt fordi jeg følte meg "groggy" etter å bare ha sovet såvidt.

Da sier han greit og setter seg ned rett ved siden av meg og skrur på tv på fullt volum. 

Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder. Syns han oppfører seg så barnslig. Han er en voksen mann, han kunne ha handlet 1 ting på butikken selv. Det ville tatt han bare noen få minutter å stoppe på en av butikkene han passerte på turen hjem. Men neida jeg må dra ut for han for å gjøre det... 

For en uomtenksom fjott du er sammen med da. Min mann går omtrent på tær her hjemme om han ser jeg har duppet av, og klarer selvfølgelig fint å handle i butikken selv om han trenger noe, wtf

Anonymkode: 17b35...c15

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må ingenting. Du velger å gjøre det.

Anonymkode: 45ff3...fb1

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Du må ikke noe som helst.

Du skulle ledd høyt og sett dumt på han. Seriøst, så tafatt og giddalaus er det ikke lov til å være.. eller han må så visst være det, men han kan ikke forvente at andre skal ordne opp, makan. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har jeg magefølelse å du har byttet på kjønnsroller i din fortelling, ts?

Anonymkode: dee20...ce3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lite omtenksom har jeg aldri opplevd min mann, nei.

Anonymkode: 84e39...39e

• Liker 2
Skrevet

Mange har riktignok rare dealbreakers her inne, men det der hadde jeg ikke giddi.

Det er så graverende idiotisk at jeg tviler på at han fungerer greit ellers i hverdagen. Må bli mye ekstraarbeid på alle med en slik mentalitet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor har jeg magefølelse å du har byttet på kjønnsroller i din fortelling, ts?

Jeg vet ikke hva du mener, men det jeg skrev er nøyaktig det som skjedde. Og jeg mener at selv om han er mann så er han en voksen og bør kunne klare å handle selv på butikken selv om han føler at han "ikke gidder å handle". 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må ingenting. Du velger å gjøre det.

Ja, fordi hvis jeg ikke gjør det blir han tilslutt bare grinete og det blir dårlig stemning. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi prater frem og tilbake og jeg er irritert, men sier til slutt bare at "greit, jeg kan gjøre det litt senere".

Hvorfor i alle dager diskuterte du dette? Du burde bare ledd og sagt at da må han klare seg uten den tingen. 

Anonymkode: d612b...782

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han er jo sånn fordi han vet at du gjør det til slutt uansett! Herregud, be no mannen pell seg på butikken selv.

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spørmålet her er vel egentlig ikke om han er ‘’idiot’’ eller ikke, spørsmålet her tenker jeg er ; Han er sånn.. Du sier fra, og han kommer med sin reaksjon.. Så….. Er det noe du kan leve med evt akseptere med han? 

Er denne type situasjoner vanlige eller var dette  en enkelt hendelse?

Anonymkode: 06fe9...ca7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, fordi hvis jeg ikke gjør det blir han tilslutt bare grinete og det blir dårlig stemning. 

Nei. Det må du ikke. Hadde jeg vært deg så hadde jeg stått i det. Hva så om det blir dårlig stemning. Det er ikke farlig. Det er heller ikke din feil at det blir dårlig stemning. Da må du bare si ifra at dette er ikke greit. Lage dårlig stemning bare fordi han ikke gadd å kjøre innom butikken. Det er uaktuelt. Normale mennesker finner seg ikke i slike ting. Det må være noe mer du ikke forteller her. Blir du vanligvis overkjørt på den måten?

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skapt plenty dårlig stemning dersom jeg hadde blitt behandlet som personlig assistent og forsøkt sendt på butikken av han fjotten av en mann. 

Anonymkode: 04a5d...024

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men det er jo fordi du gir etter. La han være grinete da vel. Hans problem.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så la han bli sur og grinete da. Og sørg for at du blir dobbelt så sur og grinete. La han smake sin egen medisin. 

Han er en ufordragelig idiotmann, men du er også idiot som finner deg i sånn møkkaoppførsel. Jeg kan ikke fatte og begripe at du i det hele tatt tok en diskusjon, og deretter faktisk gjør som han krever. Min mann hadde aldri verden funnet på noe så råttent som det der, og jeg hadde aldri i verden funnet meg i det om han hadde. 

Han mannen din må alvorlig strammes opp, og det må du også. Sett foten KRAFTIG ned kvinne! 

Anonymkode: 188a5...b9f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er singel. Jeg har idiotekser da

Anonymkode: 6f31c...c05

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi du er mann og magefølelsen din alltid tar feil?

Anonymkode: eb559...35f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk må begynne å skjønne at grunnen til at slike typer som mannen til TS oppfører seg slikt, er fordi de vet at det hjelper og de får viljen sin ved å oppføre seg som en forvokst tenåring. Eneste måten å få bort slik oppførsel er å ikke gi etter. 

Anonymkode: 85426...99a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Har han sosial angst og er redd for å gå på butikken selv? Noen er jo livredd for å ta telefonen f. eks. Du får spørre han om det er noe sånt han sliter med, for da er det noe han så fall trenger å få hjelp til å ta tak i av fagfolk. For han kan ikke forvente at du skal dra på butikken når han fint kunne gjort det selv på vei hjem. Hvis han svarer at han bare ikke gadd, så får du si at du gidder heller ikke. Hvis det er så viktig for han får han kjøre til butikken selv, eller ta det på neste handletur. Jeg hadde ikke dratt på butikken for han. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...