Gå til innhold

Noen her som har feriepenge kontroll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Jeg fikk feriepengene mine + lønn i dag. Jobber deltid med timelønn, og jeg tar 2 uker ferie i august. Betyr dette at jeg får vanlig lønn i juli? Eller må jeg sette av? Altså lønnen jeg fikk nå i juni itillegg til feriepengene er jo den lønnen jeg har opparbeidet meg fra midten av mai til midten av juni. Er så dårlig på dette😵‍💫

Anonymkode: 947a2...a7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite hvordan praksis er i din bedrift. Det beste er å spørre lønningskontoret.

Skriver du timer?

Anonymkode: cb0da...7db

AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo ikke få lønn når du ikke skriver timer i august da du har ferie, så det er jo lurt å sette av penger til det. 

Anonymkode: 4f6eb...435

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb skriver jeg timer. Hvis jeg bruker ditt eksempel, så hadde jeg, i min jobb, levert inn timeliste i juli og fått lønn for dette. Det samme for august - og dermed mindre lønn for august, fordi jeg jobber færre timer pga to ukers ferie.

Kan ikke garantere at det er det samme hos deg, men det høres mest logisk ut for min del.

Anonymkode: 77f83...718

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt forskjellig praksis ang dette. Men jeg skriver timer. Har 3 uker ferie og skal bare jobbe 10 dager i august, jeg jobber 60% med 4.5 t hver dag. Og av de ferie pengene jeg har fått nå setter jeg av penger til september da september lønnen min som blir utbetalt for august blir relativt slunken. Det høres sannsynlig ut for deg også, men ville kanskje forhøre meg med økonomiansvarlig hos dere.

Anonymkode: 7bb44...a6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe fastlønn? Har du en viss stillingsprosent eller skriver du bare timer for det du jobber og får betalt etter det, som ringevikarer f.eks?

Anonymkode: 74650...891

AnonymBruker
Skrevet

Du får lønn når du skriver timer og ikke lønn når du ikke gjør det. 

Anonymkode: 4c8fb...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...