AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #1 Skrevet 24. juni 2024 Hei, som nevnt i overskriften så er jeg en uerfaren dame på nå 32 år som ønsker å virkelig gå all in for å finne min første kjæreste nå i år. Jeg har så og si veldig lite erfaring med alt som har med kjæreste å gjøre, altså det å møte noen, flørting, dating, bli/være kjærester, sex, utvikle forholdet videre osv osv. Jeg har slitt psykisk siden ungdomstiden som har gjort at jeg altså bevisst har valgt å ikke gå inn for å få kjæreste og date osv. Siste 5 år+ har jeg vel vært åpen for å møte en kjæreste, men jeg har ikke gjort noe aktivt for å faktisk møte noen. Men nå er jeg på ett veldig godt sted i livet mitt og jeg føler at en av de store tingene som jeg savner og mangler i livet mitt er en kjæreste (og fremtidig samboer). Så jeg lurer derfor på om dere som har mer erfaring med de tingene som jeg har nevnt i avsnittet over her kanskje har noen gode råd til meg som jeg kan ta med meg på veien videre og i prosessen med å finne kjæreste og også når jeg har fått kjæreste? Det er vel kanskje litt negativt at jeg har så lite erfaring med tanke på at de fleste får en god del erfaring med kjærester, dating osv gjennom 20-årene mens jeg da har hatt mer enn nok med å holde hodet over vannet for å si det sånn. Men jeg føler jeg må jo egentlig bare hoppe i det nå og kanskje også være ærlig om at jeg har manglende erfaring når/hvis jeg møter en mann som der jeg tenker at forholdet vårt kan utvikle seg videre og at vi kan bli kjærester til slutt? Anonymkode: 07253...879
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #2 Skrevet 25. juni 2024 Selv om målet ditt er å finne deg en kjæreste, ikke la det være et overskyggende fokus og at du fester deg ubevisst ved den første du treffer. Hen kan jo være den rette, men kom deg ut og date litt. Treff ulike mennesker, også for å finne ut hvem du er i relasjon med og til andre, og hvilke behov du har fra en partner og et forhold. Anonymkode: 0d7f8...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #3 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv om målet ditt er å finne deg en kjæreste, ikke la det være et overskyggende fokus og at du fester deg ubevisst ved den første du treffer. Hen kan jo være den rette, men kom deg ut og date litt. Treff ulike mennesker, også for å finne ut hvem du er i relasjon med og til andre, og hvilke behov du har fra en partner og et forhold. Anonymkode: 0d7f8...7f7 Tusen takk for godt tips. Men jeg lurer litt på hvorfor du tenker at det at jeg ønsker kjæreste ikke skal være fokus? Anonymkode: 07253...879
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #4 Skrevet 25. juni 2024 Bare vær ærlig. De fleste er oppegående greie folk som har forståelse for at livet kan være tøft. Ville kanskje anbefalt å se etter noen I samme aldersgruppe minus noen år. Kanskje noen I slutten av 20årene? Da er de voksne nok til å ha forståelse, men samtidig ikke ligge så langt fra deg I erfaringer at det blir overhvelmende I motsetning til om du søker noen 35+ som kanskje har vært I mange langtidsforhold. Anonymkode: 542f8...b95
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #5 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for godt tips. Men jeg lurer litt på hvorfor du tenker at det at jeg ønsker kjæreste ikke skal være fokus? Anonymkode: 07253...879 Ikke meg du spør, men det er et velkjent fenomen, at noen ønsker å ha en viss sivilstatus, en ring på fingeren, eller familie, og glemmer seg selv oppi dette. Fokus må være på deg og den du møter, samspillet, og måten hen får deg til å føle deg. Så vil tiden vise om dere blir kjærester. Anonymkode: 6b845...bea 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #6 Skrevet 25. juni 2024 Hvordan står det til med nettverket ellers da? Venner og familie? Anonymkode: 1c1ef...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #7 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for godt tips. Men jeg lurer litt på hvorfor du tenker at det at jeg ønsker kjæreste ikke skal være fokus? Anonymkode: 07253...879 Anonym sitert under er inne på det, vær tro mot deg selv. Fortsett å tenke på deg selv, styrk det gode stedet du føler du er på i livet akkurat nå (og gratulerer med det forresten, bra jobba!) og fokuser på å skape deg et så godt liv som mulig for deg selv. Du skal jo leve i det uavhengig av partner eller ikke. For det er jo heller ikke til å stikke under en stol at du skyter trolig ikke gullfuglen med den første pila. Så må du jo samtidig gjerne treffe folk, være sosial - av egen erfaring finner man også sjeldent riktig partner når man går inn for å lete, det er noe som ofte utvkler seg på egen hånd uten at man er klar over det eller går inn for det. Masse lykke til 😃 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke meg du spør, men det er et velkjent fenomen, at noen ønsker å ha en viss sivilstatus, en ring på fingeren, eller familie, og glemmer seg selv oppi dette. Fokus må være på deg og den du møter, samspillet, og måten hen får deg til å føle deg. Så vil tiden vise om dere blir kjærester. Anonymkode: 6b845...bea Anonymkode: 0d7f8...7f7
Sponger Skrevet 26. juni 2024 #8 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 14.54): Hei, som nevnt i overskriften så er jeg en uerfaren dame på nå 32 år som ønsker å virkelig gå all in for å finne min første kjæreste nå i år. Jeg har så og si veldig lite erfaring med alt som har med kjæreste å gjøre, altså det å møte noen, flørting, dating, bli/være kjærester, sex, utvikle forholdet videre osv osv. Jeg har slitt psykisk siden ungdomstiden som har gjort at jeg altså bevisst har valgt å ikke gå inn for å få kjæreste og date osv. Siste 5 år+ har jeg vel vært åpen for å møte en kjæreste, men jeg har ikke gjort noe aktivt for å faktisk møte noen. Men nå er jeg på ett veldig godt sted i livet mitt og jeg føler at en av de store tingene som jeg savner og mangler i livet mitt er en kjæreste (og fremtidig samboer). Så jeg lurer derfor på om dere som har mer erfaring med de tingene som jeg har nevnt i avsnittet over her kanskje har noen gode råd til meg som jeg kan ta med meg på veien videre og i prosessen med å finne kjæreste og også når jeg har fått kjæreste? Det er vel kanskje litt negativt at jeg har så lite erfaring med tanke på at de fleste får en god del erfaring med kjærester, dating osv gjennom 20-årene mens jeg da har hatt mer enn nok med å holde hodet over vannet for å si det sånn. Men jeg føler jeg må jo egentlig bare hoppe i det nå og kanskje også være ærlig om at jeg har manglende erfaring når/hvis jeg møter en mann som der jeg tenker at forholdet vårt kan utvikle seg videre og at vi kan bli kjærester til slutt? Anonymkode: 07253...879 I og med at du har jobbet deg igjennom psykiske lidelser, så vil jeg kanskje påstå at du har et bedre grunnlag enn veldig mange andre 🙂. Noen av oss som har slitt selv, startet kanskje 20-årene med destruktive forhold ;-). Vær åpen og husk ditt eget selv-verd. Ta ting litt rolig. Om du kan møte folk IRL i stedet for igjennom nettet, så kan det være en fordel. Det kan være mye negativitet via nettdating. Finn arenaer hvor du kan møte folk med felles interesser som deg. Jeg reiste verden rundt på singelturer og stilte opp som frivillig på veldedige arrangementer. Jeg endte allikevel opp med å finne noen via Tinder 😂. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #9 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 14.54): Hei, som nevnt i overskriften så er jeg en uerfaren dame på nå 32 år som ønsker å virkelig gå all in for å finne min første kjæreste nå i år. Jeg har så og si veldig lite erfaring med alt som har med kjæreste å gjøre, altså det å møte noen, flørting, dating, bli/være kjærester, sex, utvikle forholdet videre osv osv. Jeg har slitt psykisk siden ungdomstiden som har gjort at jeg altså bevisst har valgt å ikke gå inn for å få kjæreste og date osv. Siste 5 år+ har jeg vel vært åpen for å møte en kjæreste, men jeg har ikke gjort noe aktivt for å faktisk møte noen. Men nå er jeg på ett veldig godt sted i livet mitt og jeg føler at en av de store tingene som jeg savner og mangler i livet mitt er en kjæreste (og fremtidig samboer). Så jeg lurer derfor på om dere som har mer erfaring med de tingene som jeg har nevnt i avsnittet over her kanskje har noen gode råd til meg som jeg kan ta med meg på veien videre og i prosessen med å finne kjæreste og også når jeg har fått kjæreste? Det er vel kanskje litt negativt at jeg har så lite erfaring med tanke på at de fleste får en god del erfaring med kjærester, dating osv gjennom 20-årene mens jeg da har hatt mer enn nok med å holde hodet over vannet for å si det sånn. Men jeg føler jeg må jo egentlig bare hoppe i det nå og kanskje også være ærlig om at jeg har manglende erfaring når/hvis jeg møter en mann som der jeg tenker at forholdet vårt kan utvikle seg videre og at vi kan bli kjærester til slutt? Anonymkode: 07253...879 Du virker oppegående og reflektert, så tror det holder lenge med at du er deg selv og er åpen/ærlig når du kommer i kontakt med menn hvor du føler det er naturlig å dele litt om ens bakgrunn. Jeg er selv M 38 og samtlige av menn jeg kjenner som ønsker et seriøst forhold hadde overhodet ikke sett på det som noe negativt at du ikke er skilt, ikke har 4 samboerforhold bak deg, ikke har tre barn eller 40 tidligere partnere. Så det eneste rådet mitt må være at du finner en mann - noe som ikke bør være noe problem - som heller ser på din manglende bagasje som et pluss/helt nøytralt, og som helller føler seg heldig for at han traff deg akkurat nå når du er på et bedre sted i livet og har sjansen til å plukke deg opp før noen andre gjør det. En mann som ser på det som noe negativt hadde jeg ikke brukt energi på. Det med erfaringer osv. er uten tvil et tveegget sverd. Det er en haug av folk som har hatt utallige kjærester og relasjoner uten at de har lært noe som helst av det. Det er i alle fall ikke sånn at det å ha en mengde brutte relasjoner og avsluttede forhold bak seg nødvendigvis vil komme din neste partner til gode. Ellers føler jeg det er smart å være åpen om hva man søker og hvem man er. Det høres banalt ut, men mitt inntrykk er at en del prøver å tilpasse hva de skriver og hva de søker etter en innbilt "jeg tror det er best å si det og det, nei, jeg kan ikke si det og det". Altså søker du kjæreste, så skriver du at du søker kjæreste. Blir en kar skremt av at du søker kjæreste så er det fordi han ikke søker kjæreste men noe uforpliktende. Det samme med intereser/hva en liker å drive med - målet er jo å finne en som liker de samme tingene som deg selv, og da er det ingen grunn til å "pimpe" opp interessene sine fordi man syns de høres "kjedelige" ut. Du må også ta til deg at folk som har hatt det vanskelig og som har jobbet seg gjennom vanskelige perioder, veldig ofte er de folka som er sterkest, mest reflektert, og som har mye å bidra med i en relasjon som en partner! Anonymkode: 01fba...669 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå