Gå til innhold

Ryde - hva koster det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sorry om denne ligge rpå feil plass... finner ikke ut hvor den hører til. Hv a koster Ryde? Jeg har aldri brukt det. Er det en fast oppstartspris i tillegg til minuttpris? (kristiansand om det har noe å si)

Anonymkode: 99788...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det står på appen 👍

Anonymkode: 8ec91...eac

takk :) 

Anonymkode: 99788...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen kan du kjøpe et rydepass. Det koster 59 kr, og varer i 24 timer. I løpet av disse 24 timene kan du kjøre 75 minutter. 

Man kan også kjøre uten rydepass. Da betaler du 10 kr i oppstart (tror jeg) og 2,5 kr pr minutt du kjører. 

Det finnes også 14-dagers kort (200 min, 249 kr)

Månedskort på henholdsvis 300 min for 399 kr og 750 min for 599 kr.

Og for 29 kr får man ubegrenset med frie opplåsninger - jeg vet dog ikke hva det betyr eller hvordan det funker. 

Anonymkode: e316b...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow det var dyrt

Anonymkode: 1c19e...df0

mye billigere  enn å kjøre bil eller ta taxi

Anonymkode: a53df...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Trondheim, her er det forferdelig dyrt med buss. Det koster 43 kr å ta bussen til sentrum fra der jeg bor (5 stopp). Og jeg betaler ca 25 kr med Ryde. Så da sier det seg selv at jeg ofte velger Ryde de gangene jeg ikke har tid til å gå :)

Anonymkode: 63838...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Wow det var dyrt

Anonymkode: 1c19e...df0

Jeg synes i grunn det var ganske rimelig?

Sammenlignet med f.eks å ta buss 4 stopp, hoppe i en taxi, eller kjøpe en egen el-sparkesykkel som man må lade og vedlikeholde og ha forsikring på - så er det en billig måte å komme seg frem på. 

Anonymkode: 5a9b4...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bor i Trondheim, her er det forferdelig dyrt med buss. Det koster 43 kr å ta bussen til sentrum fra der jeg bor (5 stopp). Og jeg betaler ca 25 kr med Ryde. Så da sier det seg selv at jeg ofte velger Ryde de gangene jeg ikke har tid til å gå :)

Anonymkode: 63838...769

Dyrt og dyrt. Nå kan jo billetten brukes i hele Sone A, så du kan f.eks reise helt til Skatval Stasjon for 43 kr (det gjelder både buss og tog). Så ikke rart at enkeltbilletter er så dyre. Det koster like mye for en trikkebillett i Oslo.

Er det for kortere strekninger, er Ryde et godt alternativ. Periodebillett vil uansett være billigst, da du også kan leie bysykkel gratis.

Anonymkode: 1b2d2...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Dyrt og dyrt. Nå kan jo billetten brukes i hele Sone A, så du kan f.eks reise helt til Skatval Stasjon for 43 kr (det gjelder både buss og tog). Så ikke rart at enkeltbilletter er så dyre. Det koster like mye for en trikkebillett i Oslo.

Er det for kortere strekninger, er Ryde et godt alternativ. Periodebillett vil uansett være billigst, da du også kan leie bysykkel gratis.

Anonymkode: 1b2d2...b2b

Ja, kollektivtrafikk i trondheimsregionen er skikkelig sært sånn sett. Kosta vel 39kr eller noe sånt sist jeg tok toget fra Trodheim sentrum til Værnes. Og flybussen koster rundt 235... 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bor i Trondheim, her er det forferdelig dyrt med buss. Det koster 43 kr å ta bussen til sentrum fra der jeg bor (5 stopp). Og jeg betaler ca 25 kr med Ryde. Så da sier det seg selv at jeg ofte velger Ryde de gangene jeg ikke har tid til å gå :)

Anonymkode: 63838...769

Kollektivtransport er jo veldig billig i Trondheim sammenlignet med utenfor den bypakkesonen, dvs nord for Skatval(?) og jeg husker ikke hvor grensa går sørover. 

Anonymkode: 3914e...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...