Gå til innhold

Utenfor i egen familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngst "attpåklatt" og har alltid følt meg utenfor i min egen familie. Når mine søsken møtes så storkoser de seg sammen, men jeg faller alltid litt utenfor. Prøver å delta men det blir enten til at de spøker med det jeg sier eller så treffer ikke temaet/innspillet mitt virker det som... går greit på tomannshånd med de, men når søskengjengen er samlet og gjerne med partnere osv. Da velger jeg heller å være med min egen mann og barn, for der havner jeg iallefall ikke utenfor. Men til og med mannen min glir bedre inn i flokken enn meg selv, og det er ganske sårt. 

Er det vanlig at attpåklatter har det sånn selv i voksen alder? 

Anonymkode: 390b1...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger så kan sjargongen og humoren bli intern, og du sier du er en attpåklatt mulig du er en del yngre da og har en litt annen væremåte eller interessefelt. 

Kanskje du kan forsøke å treffe søsknene dine enkeltvis eller at du inviterer et søsken med familie av gangen så det ikke blir så mange. da er det og lettere å styre samtalen over på tema og ting hvor alle kan bidra.

det kan nok hende at du har fått en lillesøsterrolle i egen familie og at du er litt plassert som dette sosialt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldst av fire, og min eldste lillesøster er bare 4 år yngre enn meg.  De to andre er 7 og 13 år yngre enn meg.  Jeg faller alltid utenfor der og føler meg ikke helt hjemme i søskenflokken.  Men kan være fordi jeg har enn annen far enn dem og jeg var familiens sorte får i mange år, og at jeg flyttet/ble kastet ut like før jeg var 16 år.  Så de tre er alle over 18 nå, og de tre reiser på turer sammen, møtes ofte og finner på ting.  Bare en av de har barn, men bor ikke med barnet, så da er de også friere til å dra steder osv.  Bare jeg som lever a4 livet av oss søsken.  Jeg har også flyttet fra hjemstedet så er ikke like enkelt å treffes.

Men jeg føler med deg.  

Anonymkode: c3ee0...cd5

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (1 time siden):

Noen ganger så kan sjargongen og humoren bli intern, og du sier du er en attpåklatt mulig du er en del yngre da og har en litt annen væremåte eller interessefelt. 

Kanskje du kan forsøke å treffe søsknene dine enkeltvis eller at du inviterer et søsken med familie av gangen så det ikke blir så mange. da er det og lettere å styre samtalen over på tema og ting hvor alle kan bidra.

det kan nok hende at du har fått en lillesøsterrolle i egen familie og at du er litt plassert som dette sosialt.

Ja dette merker jeg, men selv om jeg prøver å tilpasse meg så blir det bare feil. Litt kjipt egentlig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er eldst av fire, og min eldste lillesøster er bare 4 år yngre enn meg.  De to andre er 7 og 13 år yngre enn meg.  Jeg faller alltid utenfor der og føler meg ikke helt hjemme i søskenflokken.  Men kan være fordi jeg har enn annen far enn dem og jeg var familiens sorte får i mange år, og at jeg flyttet/ble kastet ut like før jeg var 16 år.  Så de tre er alle over 18 nå, og de tre reiser på turer sammen, møtes ofte og finner på ting.  Bare en av de har barn, men bor ikke med barnet, så da er de også friere til å dra steder osv.  Bare jeg som lever a4 livet av oss søsken.  Jeg har også flyttet fra hjemstedet så er ikke like enkelt å treffes.

Men jeg føler med deg.  

Anonymkode: c3ee0...cd5

Takk for det, faktisk litt greit å vite at andre også har det slik, at jeg ikke er helt unormal på en måte.

Anonymkode: 390b1...3ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...