Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaringer med langdistanse? Jeg og typen har vært sammen i 2 år, men han er ferdig med studier til neste år og skal flytte der han får jobb. Kan hende han får en jobb her eller langt unna som feks i Oslo eller Kristiansand. Jeg har tidligere hatt dårlig erfaring med langdistanse, men da var jeg veldig ung… Er bekymret selv om det er veldig lenge frem i tid, men jeg kan ikke se for meg å flytte pga familiesituasjonen min osv. Så da blir løsningen evt langdistanse.

Anonymkode: cfe8a...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forutsetningene hos oss var anderledes enn hos deg, men vi bodde langt fra hverandre da vi ble kjærester (møttes på en festival) og bodde lang fra hverandre i et år mens vi ble kjent. Jeg har bare gode erfaringer med det, det var fint at det ikke ble så påtrengede og masete. Vi sendte masse meldinger og ringte, også møttes vi av og til i helger. Vi fant mer og mer ut av at vi var kompatible og valgte å flytte sammen. Jeg tenker jo at det bør jo dere diskutere her, hva gjør dere i fremtiden? Om han flytter langt og du ikke har tenkt å flytte etter, når har han tenkt å komme tilbake (om i det hele tatt?) Jeg tenker at med ubestemt slutt på langdistanse kan det kanskje bli vanskelig over tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er veldig sant. Prøvde å spørre han hva han aller helst vil. Da sa han at han ønsker å bo her, men kommer jo an på hvor han får jobb… Så vanskelig å si, men kommer til å bli knust når han flytter og vet hvor lenge. Men det er et år frem i tid, så prøver å trøste meg med det samtidig som det ødelegger litt for meg akkurat nå. Tenker mye på det

Anonymkode: cfe8a...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Om det fungerer kommer an på hvor ofte dere kan møtes, hvor gode dere er på kommunikasjon, og hvor mye tillit dere har til hverandre. 

Men om han flytter ett annet sted permanent for å jobbe, og du er i en familiesituasjon hvor du ikke kommer til å flytte, så er det mer håpløst. 
Avstandsforhold over en periode, 1-3 år, kan man klare, men om det er ment som en permanent løsning, så er det sjeldent levedyktig. 

Anonymkode: 6417d...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...