Gå til innhold

På diett men går ikke ned i vekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger å gå ned flere kilo, er 164 og 80 kilo,  og har begynt å erstatte noen måltider med barer og shakes. Jeg forsøker å ikke spise så mye carbs. 
 

I går spiste jeg  to barebells barer til frokost. 
En nutrilettshake og en avokado som  mellommåltid. 
Så en nutrilett suppe til lunsj. 
En nutrilett Shake til og stekte tomater med smeltet ost, løk og  oregano. 
Til middag spiste jeg en porsjon pasta carbonara laget med fløte og bacon. 
Deretter en nutrilettshake til kvelds. Var fremdeles sulten så spiste en barebells bar pluss en banan til. 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt jeg bytter jo ut måltidene med barer, shakes og suppe. Og spiser utenom det mat med lite carbs. 
 

Noen tips? 
 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørted ut som veldig mye kalorier, kan du skrive ned hvor mye kalorier det ble på hvert måltid og totalt?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg telle kalorier når jeg bytter ut måltider med shaker, barer og slikt da? 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker trolling. En slik bar er over 200 kalorier. Det vil si at du har spist nesten 700 kalorier i bare proteinbarer den dagen du beskriver her. 

Anonymkode: 8e54b...3ad

  • Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt google søk sier at barebells-barer har ca 200 kcal hver. En banan er minst 100 kcal det også. "Litt" ost? 100 kcal kanskje. 3 nutrilett-produkter og en avocado. Tipper vi snakker minst 500 kcal tilsammen der også. Og så kommer en porsjon middag med fløte og bacon (masse kalorier) på topprn. Tror du ligger på langt over 2000 kcal med det inntaket der, og burde ligge på rundt 1500 for å gå ned i vekt, om du ikke trener mye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse karbo i banan og pasta carbonara. 

Anonymkode: e90b0...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To barebells er 400 kcal 

En Shake er vel 150 og avokado ca 300(?)

Spaghettien 600 kcal kanskje? 
 

Shake til 150 kcal 

pluss 200 til i en bar og 1 banan ca 100 kcal 

 

ca 1900 kcal? 
Kommer til å sulte i hjel om jeg ikke kan spise dette en gang? 

 

 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To barebells er 400 kcal 

En Shake er vel 150 og avokado ca 300(?)

Spaghettien 600 kcal kanskje? 
 

Shake til 150 kcal 

pluss 200 til i en bar og 1 banan ca 100 kcal 

 

ca 1900 kcal? 
Kommer til å sulte i hjel om jeg ikke kan spise dette en gang? 

 

 

Anonymkode: 77169...c8a

Glemte tomaten og osten! 
 

Men orker ikke finne ut av det, gulosten har 370 kcal pr 100 gram og jeg spiste sikkert 50-60 gram minst! Må ha noe som metter. To at og løk er jo ingenting? 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To barebells er 400 kcal 

En Shake er vel 150 og avokado ca 300(?)

Spaghettien 600 kcal kanskje? 
 

Shake til 150 kcal 

pluss 200 til i en bar og 1 banan ca 100 kcal 

 

ca 1900 kcal? 
Kommer til å sulte i hjel om jeg ikke kan spise dette en gang? 

 

 

Anonymkode: 77169...c8a

Ikke f om du har spist så lite carbonara, med pasta, fløte og bacon og at det kun tilsvarer 600 kalorier. 
Du spiser også fryktelig mye prosessert og dårlig "mat". Velg rene råvarer. Spis mye grønnsaker og frukt. Da kan du spise mye større volum, men samtidig mer kalorifattig. 

Anonymkode: 8e54b...3ad

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tabben som jeg gjorde selv, nutrilett og herbalife! Sorry, kostholdet ditt er en katastrofe.

Etter jeg kjøpte boka til Kolby fikk jeg et nytt liv, vekten raste ned. 

Hva gjorde jeg? Joda, spiste vanlig mat! Næringsrik mat laget av råvarer, da går man faktisk ned i vekt. Skal du ned i vekt må du etablere et nytt kosthold, en ny vane. Som du bruker videre i livet. Det funker ikke med nutrilett og proteinbarer.

Søk hjelp hos noen som baserer det på råvarer, ikke pulvermat.

Anonymkode: d4fe6...c40

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må jeg telle kalorier når jeg bytter ut måltider med shaker, barer og slikt da? 

Anonymkode: 77169...c8a

Selvfølgelig må du telle kalorier, og bare drikke vann. Pasta carbonara er det minst slankevennlige middagen

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig mye kalorier ja! 2 barer inneholder nesten like mye som to stratos f.eks. Bytt ut noe av det med sunt brød/ knekkebrød og magert pålegg, og reduser antall måltid også. Du spiser jo det mange spiser til middag i et mellommåltid, målt i kalorier. De shakene har i mange tilfeller like mye kalorier som to skiver med pålegg f.eks. 

Anonymkode: 60486...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som mye kalorier.

Ville i en periode veid og skrevet ned absolutt alt du spiser, så får du oversikt.

1900 kalorier er ikke en diett. Det er kanskje det du forbrenner i løpet av dagen, om ikke mer enn det, og hvis du skal ned må du ligge i kaloriunderskudd.

Personlig lå jeg under 1500 for å gå ned en halvkilo i uken. Du sulter ikke hvis du spiser mettende måltider og dropper shakes. 

Anonymkode: abf68...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei!

Jeg trenger å gå ned flere kilo, er 164 og 80 kilo,  og har begynt å erstatte noen måltider med barer og shakes. Jeg forsøker å ikke spise så mye carbs. 
 

I går spiste jeg  to barebells barer til frokost. 
En nutrilettshake og en avokado som  mellommåltid. 
Så en nutrilett suppe til lunsj. 
En nutrilett Shake til og stekte tomater med smeltet ost, løk og  oregano. 
Til middag spiste jeg en porsjon pasta carbonara laget med fløte og bacon. 
Deretter en nutrilettshake til kvelds. Var fremdeles sulten så spiste en barebells bar pluss en banan til. 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt jeg bytter jo ut måltidene med barer, shakes og suppe. Og spiser utenom det mat med lite carbs. 
 

Noen tips? 
 

Anonymkode: 77169...c8a

Hæ? Barebells som måltidserstatning? Dette høres ut som trolling! 

Jeg bruker velsmakende proteinbarer som Barebells eller lignende som "sunn" snacks i ny og ne (jeg er ikke overvektig), absolutt ikke til daglig inntak. Og i hvert fall ikke FLERE ganger daglig😳

Pasta Carbonara er vel forøvrig noe av det verste du kan spise hvis du er på diett, siden det er høykarbo OG høyfett.

I det hele tatt skjønner jeg ikke at du kan hevde at du spiser lite karbohydrater?  Nutrilettprodukter er også stappfulle av karbs.

Du spiser forresten altfor lite grønnsaker. Og for lite av rene proteinkilder. Og du burde definitivt kutte ut avokadoen og bananen.

Anonymkode: a1b15...690

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke f om du har spist så lite carbonara, med pasta, fløte og bacon og at det kun tilsvarer 600 kalorier. 
Du spiser også fryktelig mye prosessert og dårlig "mat". Velg rene råvarer. Spis mye grønnsaker og frukt. Da kan du spise mye større volum, men samtidig mer kalorifattig. 

Anonymkode: 8e54b...3ad

Å? 100 gram spaghetti 350 kcal jeg spiste under 100 gram 

parmesan tipper ca 300 kcal i 100 gram så si 100 kcal da 

fløte ca 150 kcal 

bacon ca 100 kcal 

 

 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Barebells som måltidserstatning? Dette høres ut som trolling! 

Jeg bruker velsmakende proteinbarer som Barebells eller lignende som "sunn" snacks i ny og ne (jeg er ikke overvektig), absolutt ikke til daglig inntak. Og i hvert fall ikke FLERE ganger daglig😳

Pasta Carbonara er vel forøvrig noe av det verste du kan spise hvis du er på diett, siden det er høykarbo OG høyfett.

I det hele tatt skjønner jeg ikke at du kan hevde at du spiser lite karbohydrater?  Nutrilettprodukter er også stappfulle av karbs.

Du spiser forresten altfor lite grønnsaker. Og for lite av rene proteinkilder. Og du burde definitivt kutte ut avokadoen og bananen.

Anonymkode: a1b15...690

Jeg spiser for lite ren mat og grønnsaker og skal kutte ut avokado og banan? Hvorfor det? 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg gir opp å slanke meg jeg kommer aldri til å få det til! Alt blir bare kaos. 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spiser for lite ren mat og grønnsaker og skal kutte ut avokado og banan? Hvorfor det? 

Anonymkode: 77169...c8a

Bytte avocado og banan i kalorifattigere frukt og grønt….

Anonymkode: 02222...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror jeg gir opp å slanke meg jeg kommer aldri til å få det til! Alt blir bare kaos. 

Anonymkode: 77169...c8a

Du prøver å slanke deg på samme mat som ga deg overvekten, det er klart det ikke fungerer. Du må faktisk ENDRE noe for å få det til…

Anonymkode: 02222...e2b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spiser for lite ren mat og grønnsaker og skal kutte ut avokado og banan? Hvorfor det? 

Anonymkode: 77169...c8a

Avokado og banan er mye fett og sukker. Prøv med kål/ gulrot og eple/ appelsin i stedet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...