AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #1 Skrevet 24. juni 2024 Min mann kjøper seg aldri klær, og hvis han gjør det er det alltid på HM og lignende. Han går med klærne til de er oppbrukt og de ser virkelig ut deretter og. Utvasket og stygge. All mat sjekker han alltid pris på, og om det finnes billigere noe sted. Han kjøper aldri noe som helst, og når vi skal ut og spise med barna kjøper han ikke mat men skal spise opp barna sitt. Han drikker alltid vann ute (aldri aldri hjemme), fordi brus er så dyrt. Vi spiser ute med barna ekstremt sjeldent da. Gressklipper vi har i huset er fra de som bodde her før og er sikkert 20 år gammel. Den er ødelagt og tapet her og der.. Barna sier og at det aldri er noe vits å spørre pappa om noe som helst…. Vi har god råd og ingen grunn til å være så spar som han er. Jeg synes det er usexy at man alltid sjekker pris på ALT og at alt må være så mye styr med pengene. Hva mener du? Og må bare si; det er ingenting med miljø ig gjenbruk og bærekraft som er grunnen til at han gjør dette… Anonymkode: 626a2...5ce 1
lillevill Skrevet 24. juni 2024 #2 Skrevet 24. juni 2024 Herlig. 🤪 Kansje han er økonomisk utro og har noe lureri på gang? hemmelig kredittkortlån? Du kan jo spørre han hvorfor han er sånn. 2
Gjest Luksusbia Skrevet 24. juni 2024 #3 Skrevet 24. juni 2024 Det der hadde ikke jeg orket, men det er jo på mange måter fornuftig da. Trøst deg med at når dere er dødd vil barna Arve mye🫶😎
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #4 Skrevet 24. juni 2024 Luksusbia skrev (1 minutt siden): Det der hadde ikke jeg orket, men det er jo på mange måter fornuftig da. Trøst deg med at når dere er dødd vil barna Arve mye🫶😎 Hva ville du sagt til mannen din da? Anonymkode: 626a2...5ce
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #5 Skrevet 24. juni 2024 Er du sammen med en slektning av min mann? 😅 Min mann er nok ikke like ille som din, men størsteparten av teksten var som å lese om oss 🙈 Vi kan fint være innom 3 matbutikker for å samle de beste tilbudene, han kan ikke ha gardiner trukket fra på vinteren for det slipper inn kulde og nåde meg om jeg setter på oppvaskmaskinen på feil tidspunkt 😬 Samtidig er han jo superflink til å spare og kan plutselig blåse 100.000kr på noe han har ønsket seg 🤷♀️ Forstå det den som kan 😅 Anonymkode: 48d92...eb9
Surpomp Skrevet 24. juni 2024 #6 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min mann kjøper seg aldri klær, og hvis han gjør det er det alltid på HM og lignende. Han går med klærne til de er oppbrukt og de ser virkelig ut deretter og. Utvasket og stygge. All mat sjekker han alltid pris på, og om det finnes billigere noe sted. Han kjøper aldri noe som helst, og når vi skal ut og spise med barna kjøper han ikke mat men skal spise opp barna sitt. Han drikker alltid vann ute (aldri aldri hjemme), fordi brus er så dyrt. Vi spiser ute med barna ekstremt sjeldent da. Gressklipper vi har i huset er fra de som bodde her før og er sikkert 20 år gammel. Den er ødelagt og tapet her og der.. Barna sier og at det aldri er noe vits å spørre pappa om noe som helst…. Vi har god råd og ingen grunn til å være så spar som han er. Jeg synes det er usexy at man alltid sjekker pris på ALT og at alt må være så mye styr med pengene. Hva mener du? Og må bare si; det er ingenting med miljø ig gjenbruk og bærekraft som er grunnen til at han gjør dette… Anonymkode: 626a2...5ce Bevist eller bevisst økonomisk ? 1
lillevill Skrevet 24. juni 2024 #7 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samtidig er han jo superflink til å spare og kan plutselig blåse 100.000kr på noe han har ønsket seg 🤷♀️ Forstå det den som kan 😅 Er de pengene dine penger også da? 50 000 av dine penger på noe han ønsker seg liksom? 3 2
Lizard Skrevet 24. juni 2024 #8 Skrevet 24. juni 2024 Æsj, det der er noe av det mest usjarmerende jeg vet om. Har han alltid vært slik, eller har det skjedd en endring? 4
lillevill Skrevet 24. juni 2024 #9 Skrevet 24. juni 2024 Surpomp skrev (1 minutt siden): Bevist eller bevisst økonomisk ? HM klær blir jo ødelagt etter et par vask så det er ikke akkurat penger godt brukt. 1
Gjest Luksusbia Skrevet 24. juni 2024 #10 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva ville du sagt til mannen din da? Anonymkode: 626a2...5ce Ville ymtet frempå å spurt om vi ikke kunne tatt en shoppingdag hvor vi brukte litt på nye klær og lot barna velge en restaurant. Så hadde jeg håpet at han ville det. Hvis ikke tenker jeg at det her er hvordan han lever. Mine besteforeldre var litt like, noe som gjorde at min tante og pappa arvet ekstermt mye da de døde
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #11 Skrevet 24. juni 2024 Ser ikke problemet med st han alltid sjekker pris, det er da bare fornuftig. Se pp Olav Thon, han har ikke blitt rik fordi han har sløst .. det med restaurantbesøk er derimot bare merkrlig Anonymkode: bf112...478 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #12 Skrevet 24. juni 2024 lillevill skrev (6 minutter siden): HM klær blir jo ødelagt etter et par vask så det er ikke akkurat penger godt brukt. Stemmer ikke Anonymkode: bf112...478 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #13 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva ville du sagt til mannen din da? Anonymkode: 626a2...5ce Hadde bedt ham om å slutte og være så gnien med andre og seg selv. Han kan få i oppgave å nettshoppe i en uke for å se at det går bra. Øve på å være raus. Når det svir, så skal han tenke ok, og gjennomføre det likevel. Og han skal kjøpe seg en brus. Anonymkode: 90eec...abc
Granskudd Skrevet 24. juni 2024 #14 Skrevet 24. juni 2024 Om dere ikke allerede gjør det, ville jeg i denne situasjonen ha valgt separat økonomi. Dere blir enige om en sum som dere begge overfører til en felles konto for å dekke utgifter til alt dere trenger. Da kan du bruke penger som du vil og han kan spare på det han vil. Da slipper dere å krangle og du og barna kan gå på restauranter og shopping uten å innvolvere han, og han kan sitte hjemme og spare 🙂 7
Surpomp Skrevet 24. juni 2024 #15 Skrevet 24. juni 2024 Surpomp skrev (10 minutter siden): Bevist eller bevisst økonomisk ? Å «bevise noe», eller å være «bevisst/ubevisst» er forskjellige ting
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #16 Skrevet 24. juni 2024 Han høres kul ut, men noe ekstrem muligens. Jeg er også som han, men liker å spise ute da.... Men ja, jeg sparer store summer hvert år. Gir meg frihet til det jeg vil bruke det på senere. Klær bør man alltid gå med til det ikke kan brukes lenger. Kjøper mye på loppemarked. det er jo bare tøy. Fint at det er brukt, men mye ser helt nytt. Bra for lommebok og miljø! Vær glad for at han er sprsom, kan nå langt med det. Selv med helt grei inntekt Anonymkode: 3ed65...ed0 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #17 Skrevet 24. juni 2024 Kvinner klager på menn uansett- Anonymkode: 64300...37a 3
got2go Skrevet 24. juni 2024 #18 Skrevet 24. juni 2024 Grådig kalles det. Men du visste vel hvordan han var før dere flyttet sammen og fikk barn, så liten vits å uffe seg nå.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #19 Skrevet 24. juni 2024 Høres ikke helt fremmed ut, har en far som er sånn selv. Det er jo en fornuft i bunnen av dette et sted, men så går det helt over styr fordi det blir nærmest en sport. Tror sånt som dette er et lite utslag av at menn som gruppe i større grad enn kvinner går all in i ting fremfor å enten måtte eller ville være litt mer "litt av alt". Det som til en viss grad fungerte med fatter'n var å illustrere for ham hvor elendig timelønnen på det å rushe rundt i fem butikker for å spare noen kroner egentlig var. Fungerer dessverre dårligere nå som han er pensjonist. Sånn sett har jeg nok et snev av dette selv, men jeg er i hvert fall såpass bevisst på det at jeg ikke blir like ekstrem. Jeg skjønner jo hvordan det tar seg ut og prøver å unngå å bli en særing (noe jeg jo tenker at en som dropper egen mat for å vente på andres rester er). Og jeg bruker jo pengene jeg sparer på å være litt sparsom på annet, som større reiser. Er i hvert fall trygg på at dette ikke skyldes noe annet eller mer dramatisk enn at det har gått sport i det. Så er det jo litt vanskelig å angripe, fordi det på et eller annet nivå også gir en slags mening, selv om jeg jo er helt enig med deg i at det fremstår helt håpløst. Anonymkode: 06685...253 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #20 Skrevet 24. juni 2024 Jeg er opptatt av miljø og gjenbruk, så der sparer vi nok mye penger. Men jeg hadde ikke orket gjerrighet på alt. Hva er vitsen med penger på bok hvis man skal spise på kjipe restauranter.. Tror dessverre ikke at du får endret han på dette. Noen personer er bare slik. Og de er ille nok å ha i vennekretsen Anonymkode: e5040...133 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå