Gå til innhold

Ta vaksine i dag, gruer meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta boostrix vaksine, mot polio, kikhoste og stivkrampe tror jeg.. får den via jobb. 

Men gruer meg sånn! Redd jeg blir dårlig, bivirkninger.. tror ikke jeg hat reagert før. Tok 3 covid vaksiner, reagerte ikke da. 

Noen som har tatt den? Måtte dere sitte og vente etterpå?

Anonymkode: af405...d42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må alltid vente 20 minutter, uansett vaksine.

Anonymkode: b6048...f76

AnonymBruker
Skrevet

Litt feber tåler du vel.. Er ikke akkurat store reaksjonene man kan få. Tror jeg aldri har merket noe ved vaksine, ikke som jeg husker i hvert fall 

Anonymkode: e16d3...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Smart å ta de nå

Anonymkode: bb485...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Tok den i mars. Ingenting å være redd for, sannsynligvis tok du jo flere doser av den da du var barn om du fulgte vaksinasjonsprogrammet :) Selv fikk jeg bare litt ømhet på stikkstedet, ellers ingen bivirkninger.

Anonymkode: ffa26...06f

AnonymBruker
Skrevet

Aldri merket noe ubehag av denne vaksinen. Ingen verdens ting. Alle vaksiner du tilbys i Norge er bra greier, men akkurat denne er - for de som likevel er litt engstelige - også blant de aller mest utprøvde og "snille" vaksinene mht. bivirkninger.

Men du må sitte igjen og vente litt ved denne vaksinen som ved alle andre vaksiner - de må se om du skulle få noen allergisk reaksjon. Det handler ikke bare om virkestoffet i vaksinen, også om andre stoffer i den, så det hjelper ikke at denne vaksinen i seg selv er helt udramatisk. Har du ikke fått noen allergisk reaksjon på vaksiner tidligere (denne har du trolig fått flere ganger som barn også) er risikoen for det i praksis nær null, så det at du må sitte igjen er ikke noen indikasjon på noen stor fare. Men du må selvfølgelig forholde deg til prosedyrene.

Anonymkode: fc187...aa6

Skrevet

Pleier også å reagere med feber/uvelhet av vaksiner, men fikk bare vondt i armen av denne (fikk på jobb for et par uker siden) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...