Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hund er det?? Synes den er så skjønn!! Hva slags hund er denne hunden(Augusta!!) Noen lurte på om det var en boxer, var på en hjemmeside for en boxerklubb men er litt usikker på om det er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en boxer... muligens en slags bull-hund.

Morsom er den i allefall!

Skrevet

Det er en Engelsk Bulldog tror jeg. Fant dette på Canis:

Str: Middels

Aktivitetsbehov: Lite

Pelslengde: Korthåret

Behov for pelsstell: Lite

Allergivennlig: Nei

Generell omtale:

Ingen, har noensinne, kunnet ferdiggjøre setningen: ”Jeg liker bulldogen fordi………..” i 25 ord, eller mindre, fordelene ved denne hunden er alt for mange. En bulldogs skjønne natur er i sterk kontrast til dens ytre - den kan virke temmelig tøff. Men man venner seg til det.

Bulldogen starter aldri slagsmål, det behøver den ikke. Den får aldri sin eier opp i problemmer ved å være agressiv, dens motto er nemlig: ”Fred – ellers får du virkelig problemer.” Den forventer at ethvert menneske eller enhver hund er like vennlig som den selv, den er ikke selv helt klar over det skremmende inntrykk den gjør på både mennesker og andre hunder. Men nåde være med den som starter bråk for en bulldog kjenner kun en ting: Den slåss til den vinner – eller hvis nødvendig, ofrer sitt liv.

Det er en kombinasjon av dens ytre, og det sentimentale, litt sørgelige utrykk som gjør ”surmuleren” så tiltrekkende.At den samtidlig er meget følsom, gjør ikke det hele dårligere.

Bullldogen er den perfekte hund, stille og rolig. Den bjeffer nesten aldri. Og sist men ikke minst, en bulldog liker å kjøre bil, tog, båt og fly. Den blir nesten aldri bilsyk eller sjøsyk, spesielt ikke hvis du unnlater å fore den før du drar hjemmefra.

Den er lett å stelle. Rasen er korthåret og skal ikke trimmes eller klippes. Den trenger ikke altfor mye morsjon. Bulldogen er ønskehund for de dovne, eller sagt med andre ord, for eldre og handikappete er bulldogen den perfekte rase.

Bulldogen er ingen enmanns hund. Den har sine favorittmedlemmer i familien, men den har ett hjerte så stort at det er plass til alle. Den kunne aldri finne på å stikke av og selv om du ikke skulle tro det, kan du være sikker på at huset ditt er beskyttet når du ikke er hjemme. Bulldogens utseende gjør at de fleste løper når de ser den.

Rasestandard:

En glatthåret, tettbygget hund som er ganske lavstilt, bred, kraftfull og kompakt. Hodet er massivt og ganske stort i forhold til hundens totale størrelse.Ansiktet er kort og snuten er bred og butt med svak oppstoppernese.

Kroppen er kort og kompakt. Bena er kraftige,muskuløse og harde. Bakparten er høy og kraftig, men noe lettere sammenlignet med den tyngre forparten.

Hunden gir inntrykk av besluttsomhet,styrke og energi. Den er våken, dristig, lojal, pålitelig og modig.Den har et barskt og bistert utseende,men er innehar av en hengiven natur.

Skrevet

Etter det jeg leste fikk jeg virkelig lyst på en slik hund, eneste minuset er at den ikke er allergivennlig. Har aldri reagert på hunder , mn reagerer på noen katter. Litt dumt å kjøpe en slik en for å måte selge den igje pga allergi. Noen som vet ca pris??

Skrevet

Cilla!

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men komme med et par trøstens ord. Jeg er også allergisk mot noen katter (har ikke funnet ut hvorfor jeg reagerer på noen, men ikke andre), men har aldri reagert på hunder. Vi har hatt hund hjemme i alle år, og nå har samboeren min og jeg vårt eget sjarmtroll av en hund. :D

Det betyr selvfølgelig ikke at du også tåler hunder. Ville bare si at du kan ha katteallergi uten å være allergisk mot hunder. :)

Lykke til!

Skrevet

Morsom hunderase ja!

Bare synd den er avlet omtrent i stykker. Hudproblemer, hofteproblemer, kan nesten ikke gå i trapper...

Skrevet

En bulldog er en herlig hund - hvis du kommer over førsteinntrykket - den ser rett og slett verken pen eller snill ut den første gangen du treffer den...

Var så heldig å bo med en familien i USA et år som drev med oppdrett av engelske bulldogs - og rasen er helt spesiell og utrolig morsom :)

For eksempel så kan de fleste av bulldogene ikke svømme - hodet er rett og slett for tungt i forhold til resten av kroppen :-?

Tenkte bare jeg skulle fortelle litt om hvorfor rasen ser ut som den gjør. Rasen ble opprinnelig brukt til bullfighting i England - derav navnet Bull Dog. Mao. ble denne lille hunden sluppet inn sammen med en ikke fullt så liten okse. Ganske urettferdig vil man jo påstå - det eneste middelet hunden hadde i denne kampen er det faktum at en okse har veldig følsom hud rundt neseborene.

Bulldogen så litt annerledes ut den gangen enn den gjør nå - noe høyere og en del slankere i kroppen. Bulldogen har jo spenstige bakben - disse ble brukt til å "ta fart" for å hoppe opp og bite oksen i nesen (heter det "nese" på en okse :o ), de særdeles kraftige forbena ble deretter brukt til å holde seg fast så godt den kunne - og ved hjelp av underbittet og den kraftige kjeven kunne dermed Bulldogen bite seg fast i oksen og holde seg der.

Hudfoldene i ansiktet på en bulldog hadde som funksjon å lede blodet fra oksen vekk fra øynene dens.

Etter at okse-kamp ble avskaffet (burde sikkert huske årstallet men det har jeg glemt gitt) har hunden blitt avlet på - og er i dag en veldig fredelig hund som ser ganske annerledes ut enn den gang.

Noe av problemet med rasen er hofteledd og noen hudproblemer (spesielt i hudfoldene som må rengjøres regelmessig). I tillegg så må valpene fødes med keisersnitt da hodet rett og slett er for stort til å passere gjennom fødekanalen.

Det er en veldig spesiell rase og dette er hunder du blir veldig glad i! De er stort sett ganske så egenrådige - og sofaen får du nok ikke for deg selv lenger hvis du tar en sånn i hus...

- Merrick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...