Gå til innhold

Nabo som tramper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nabo som tramper i gulvet til ulike tider på døgnet. Alt fra Dagsrevyen eller nærmere kl 23. Har vært ganske bevisst borettslagets regler om ro kl 23, men naboen over hr tydeligvis en annen standard... 

Naboen har vært på døra og klaget på lyden på Dagsrevyen. Har da normalt lydnivå. Hører aldri på høy musikk. Naboen har episoder likevel hbor hun tramper voldsomt 😁 

Erfaringer? 😎

Anonymkode: 57392...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det å bo tett med andre, bedre å flytte

Anonymkode: 60ff3...140

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill inn lyden, og sett dette på repeat på fullt volum hele natten gjennom rett under der vedkommende sover, gjerne akkompagnert med din egen dunking.

Det fungerte for meg; øye for øye, tann for tann.

I krig, kjærlighet og nabokonflikter er alt tillatt.

Anonymkode: f7481...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Spill inn lyden, og sett dette på repeat på fullt volum hele natten gjennom rett under der vedkommende sover, gjerne akkompagnert med din egen dunking.

Det fungerte for meg; øye for øye, tann for tann.

I krig, kjærlighet og nabokonflikter er alt tillatt.

Anonymkode: f7481...eb9

Spille inn lyden, altså du ville satte på typ Dagsrevyen opp mot nabo?

Anonymkode: 57392...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en nabo som tramper i gulvet til ulike tider på døgnet. Alt fra Dagsrevyen eller nærmere kl 23. Har vært ganske bevisst borettslagets regler om ro kl 23, men naboen over hr tydeligvis en annen standard... 

Naboen har vært på døra og klaget på lyden på Dagsrevyen. Har da normalt lydnivå. Hører aldri på høy musikk. Naboen har episoder likevel hbor hun tramper voldsomt 😁 

Erfaringer? 😎

Anonymkode: 57392...e80

Du kommer nok ingen vei med naboer som går tungt i gulvet. Noen er "ekte trampetroll" fra naturens side, og dette er en normal variasjon av hvordan mennesker går - det faller ikke inn under noen husordensregler. 

Jeg er selv ofte oppgitt over hensynsløse naboer - musikk til alle døgnets tider, lar barna slippe skarpe leker ned på parketten i timesvis (hvor vanskelig er det egentlig å kjøpe et teppe og la barna leke med lekene der, og således redusere støyen ned til ofrene under med sikkert 90%?), hyling og skriking midt på natten, smelling og brak i alle mulige skapdører (hvor vanskelig er det å kjøpe små vatt-dotter på Clas Ohlson og således redusere støyen voldsomt?), oppussingsstøy med åpne vinduer (hvor vanskelig er det å lukke vinduet?) osv. Noe av dette er brudd på vedtekter og husordensregler; det meste ikke. Da må man bare leve med det. Slik er livet. Man har regler for støy i flermannsboliger for å redusere "unødvendig" støy og gi naboer et minimum av ro. Vanlig menneskelig adferd som barns skrik, voksne som snakker høyt og roper i søvne, hosting og tung gange er langt utenfor det man kan klage over. Det er fælt å plages av støy, men noen typer støy får man ikke gjort noe med. Og slik må det også være: vi kan ikke detaljregulere andre menneskers kroppsfunksjoner og annet de ikke rår over.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe ønske om "å komme noen vei" med naboen, var mer et ønske om å høre fra andre fra andre med krevende naboer.

Nettopp fordi man må tåle en del når man bor i blokk.

Anonymkode: 57392...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tramper hun for liksom å straffe deg for at du bråker, eller går hun bare over gulvet sitt?

Anonymkode: f4e17...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem.Hvordan er det mulig å gå så hardt.Er så lei.Opp å stå klokken 06.00 hver dag uansett om det er helg eller ferier. Jeg vil så gjerne sove litt lenger men det er umulig. 

Anonymkode: 7b60a...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler over de som bor i hus med naboer tett på og så vil de egentlig ikke bo der. Har de ikke fri vilje da? 

Og helt seriøst ; det er ingen vits å irritere seg over slik, for folk har ulik måte å gå på. Noen tripper lett på tå og andre har veldig tung gange. Uansett ; det er slik de er. Klager man så kan det bli bedre en stund men det er grenser for hvor lenge man orker å være noe man ikke er. Prøv selv å gå og bevege deg på en ny måte og se at det blir anstrengt og slitsomt og du glemmer det fort. Du skal ikke ødelegge livskvaliteten til folk! 

Anonymkode: 49fe6...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinnlyd er grunnen til at jeg ikke orker å ha folk boende over meg. Nå kan man høre trinnlyd fra naboer under også, men det er ikke like ille.  Noen tramper bare veldig hardt når de går. De gjør det ikke med vilje, det er bare sånn de går. Så valget er å takle det, flytte, eller snakke med naboen. 

Jeg har flyttet et par ganger pga denne problematikken, og vet at jeg aldri skal ha naboer boende over meg igjen.

Anonymkode: eff40...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende går tungt, som en del mennesker gjør, det er da ingen lov mot. 

Anonymkode: c057c...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stille er det forventet å ha det i leilighetsbygg? Har bare bodd sånn en gang.  Veldig lytt, men lite lyd fra naboer der. Men nok til at jeg tok et valg om å aldri bo sånn igjen.  Mest fordi jeg følte ikke på noen frihet i egen bolig. Pluss at det bodde alkoholiker der med lugubre venner som prøvde seg på døra mi stadig vekk

Anonymkode: cd71b...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her misforstod jo nesten alle. Trådstarter prøver å være stille og rolig innenfor rammene hvor det skal være ro. Men mellom dagsrevyen og kl. 23 ser ts på TV. Allikevel tramper naboen i gulvet for at ts skal være stille. Ikke noe å bry seg om, ts. Du overholder reglene, og det er naboen over som må flytte dersom hen ikke tåler lyd fra en TV. Ferdig snakka. Hilsen en som også bor i blokk, med naboer på alle kanter.

Anonymkode: 28e6e...732

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyd på tv er så høyt at det er til sjenanse oppe hos naboen, ja da har du på alt for høyt volum altså. Da er det ikke bare litt.

Har ei eldre pensjonist eller ufør nabo i etasjen over her som har på en tv veldig høyt hver eneste dag og når det er fotball så hyles og skrikes det så vi hopper i sofaen her nede. Hun har fått beskjed fra andre naboer her at det er et veldig høyt lydnivå fra henne og andre igjen har spurt om hun kan ta hensyn, men hun også påstår at hun har tv på normalt lydnivå. Dette i tillegg til denne fylle trampinga fra henne hver kveld gjør at vi vurderer å flytte. 

Vi tør ikke ta det opp med henne for hun er ei fæl kjerring som bitcher med andre naboer her. Type dramaqueen som truer med å voldta menn hun hater bare fordi de irriterer henne.  Ja, vet det høres helt merkelig ut, men vi overhørte hva hun sa til en annen nabo når vi passerte i gaten overfor uteplassen her. Hun er splitter pine gal.

Vi har derfor ingen gode råd å gi.

Anonymkode: 2f9a8...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også under en tramper.En eldre dame som går så hardt at hele taket vibrerer.Blir sprø av å høre på lyder hver eneste dag.Jeg skal flytte.

Anonymkode: 7b60a...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...