Tiit Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Jeg mener å se og høre at det er veldig få elever fra 4. trinn som bruker sfo. når sluttet ditt barn?
Brunhilde Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Vi mistet plassen da barnet mitt begynte i 4. klasse, det gikk helt fint.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Datteren min går fremdeles på sfo, hun går i fjerde klasse nå. Men hun går ikke alle dagene. Det varierer litt, men hun er der maks. tre dager i uken nå.
Gjest Emera Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Datteren min går i tredje nå, og de har SFO sammen med fjerdeklassingene. Men det er bare noe få fra fjerde som går på SFO. Omtrent halvparten av ungene i klassen til datteren min går fremdeles på SFO, og det er noen til som kommer til å slutte i løpet av våren.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 På vår sfo har de et eget opplegg for fjerdeklassingene, med utflukter og slikt en gang i uken. Veldig kjekt, og det er nok hovedgrunnen til at hun går der enda.
Gjest gjesta Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 (endret) Mitt barn sluttet i fjerde klasse da han ikke lenger trivdes. Han trivdes ikke pga de voksne. Nå var det greit at han sluttet siden han hadde en eldre søsken hjemme. Endret 14. februar 2006 av Persille
Pauline Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Det er veldig få fjerde klassinger her og. Gutten min slutta til jul i tredje. Jenta mi har aldri gått der. Hun var hos veninna sin mamma som hadde permisjon da hun var på den alderen.
Mini_me Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Min datter sluttet etter 2 klasse, hun og en venninne sluttet sammen. Min sønn går nå i 3 klasse, og har gått på SFO 3 dager i uken dette skoleåret. Han skal slutte til høsten... Det avhenger vel litt hvor en bor og hvor ansvarsbevisst barnet er...
Sofia Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 Datteren min går i 3. klasse. Hun har alltid hatt full plass på SFO og har stortrivdes. Jeg planlegger at hun skal slutte etter 3. klasse og som en nedtrapping til det, har hun nå fra 1. januar gått ned til halv plass. Hun går hjem alene hver dag kl. 14.30 og det fungerer veldig bra. Hun hadde ikke lyst til dette i det hele tatt men nå etter 1 1/2 mnd så sier hun at det er deilig å komme hjem litt tidligere enn vanlig. Hun ser litt på TV eller spiller spill på data. Av og til er broren på 11 år hjemme og av og til har hun en venninne fra skolen med seg hjem. Vi har alle fått en roligere hjemme-tilværelse etter dette faktisk. Jeg jobber til kvart på fire hver dag, og bare det å slippe å hente henne hver dag, sparer jeg masse tid på. Vi får mindre stress rundt middagstider før alle aktivitetene med turning og fotball begynner. Anbefales!
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #10 Skrevet 15. februar 2006 Min datter hadde full plass ut ut fjerde klasse, og kunne bruke plassen som hun ville. Noen ganger var hun ikke der i det hele tatt, men jeg ville ha full plass slik at hun alltid hadde mulighet til å være der hvis hun ville. Vi kommer til å gjøre det samme med lillemann, han går i tredje nå. Jeg syns det er verdt pengene at ungen har den tryggheten i bakånd, når jeg og mannen min er på jobb. Begge barna har hatt nøkler siden tredjeklassestart, og hatt mulighet til å velge selv. De går frem og tilbake selv, ikke noe hente og bringeproblematikk, og alle kan styre sin egen hverdag.
Thomasine Skrevet 17. februar 2006 #12 Skrevet 17. februar 2006 Dette har vært i tankene mine i det siste også... :klø: Eldstemann går i 3. og det kan se ut som om han ikke kommer til å gå der til høsten igjen. Har snakket med noen av foreldrene på SFO og mange lar barna gå der fram til jul i 4. Vi får se. I år har eldste lillegutt fått nøkkel som er festet til sekken, og han får som regel gå tidligere slik at han er hjemme fra 1/2-timen til 1 time før noen av oss voksne kommer. Greit å venne seg litt og litt til å være litt alene hjemme. Tror også han koser seg. Ingen lillebror som krever all hans oppmerkelse, hverken når det gjelder lekselesing eller tv-spill...
*tybb* Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Jeg jobber på sfo, og det er bare to fra 4. klasse igjen.. Er litt fler fra 3. Så tror nok det er "vanlig" å slutte på sfo når man begynner i 4. klasse. (Dette er forresten det første svaret jeg skriver her inne, så beklager hvis det ser helt rart ut! Skjønner ikke helt dette med skrift og tegn osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå