Gå til innhold

Finnes det noe måter å bli mer sosial på i Bergen? Er ufør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil helst kanskje treffe noen i samme situasjon, men føler ikke det er noen grupper på Facebook her i Bergen. 
 

og det å få en tilhørighet til noen, finne på noe sammen når man orker. Gå tur, ha besøk, bare det å ha gode venner, skape en liten vennekrets. Sikkert mange som føler på dette. Jeg har liten familie rundt meg og kjenner jeg har behov for å være sosial. 
 

Finnes det noe gjennom kommunen?

Anonymkode: b5477...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det finnes noe slikt som du etterspør, men hva med å arbeide frivillig? Kanskje bli kjent med noen der? Eller melde deg på gratis ting som du har interesse for,byvandringer, arrangementer, o.l. 

Hvor gammel er du? 

Kanskje du finner noen tips her?

https://www.bergensentrum.no/byliv_bergen/kultur-opplevelser/hva-skjer-aktivitetskalender/

https://bergensanitetsforening.no/tilbud/kvinnecafe/

https://www.turvenn.no/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwj9-zBhDyARIsAERjds0FET_lvNC53YebVwEjL-hpKqzsjHEDNjB089jA1X3eZDcHsOO0qfYaAkV0EALw_wcB

https://www.startsiden.no/nettliv/2019/02/15/195551464/syv-mater-f-seg-nye-venner

 

Anonymkode: 13060...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et forslag. Men kan du høre med feks legekontoret og nav-kontoret ditt om det er lov å henge opp en lapp om treff? Feks link/navn på Facebook-gruppe. Da når det gjerne ut til andre i samme situasjon. 

Du kan også opprette gruppe på Facebook og legge ut gruppen på "Hjelp til alt mulig Bergensområdet" ol. grupper. 

Ellers kan du jo oppsøke steder selv. Feks strikke/hobbytreff, frivillighetssentralen i bydelen din, delta i boksirkel, DNT fellesturer, opprette tur/treffgruppe for folk i nærområdet ditt. 

Er du medlem i en forening (feks ME, fibromyalgi eller andre lidelser), så kan du kanskje gjennom de få opprettet en treffgruppe. 

Telefon eller brev/epost-venn 

 

Anonymkode: aea00...9e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er jo en ganske stor by. Jeg bor i en litt mindre, og her er det mange grupper for ulike tema i byen og ulike deler av kommunen på Facebook hvor det står om arrangementer, kurs og lignende. Kanskje det er noe slikt der du bor også?

Anonymkode: 23f48...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gruppe på facebook som heter Hey Girl! Bergen iallfall. Ser det er en del som er aktive der. 

Anonymkode: 479b1...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok sikkert en del i samme situasjon som deg på Hey Girl Bergen. Du finner gruppen på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du ts? Jeg er 49 år og bor litt utenfor Bergen, men har samme ønske. Kan du melde deg inn i noen foreninger? har ikke kommunen noe lavterskel tilbud?

Anonymkode: 1db1d...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg god erfaring med og det viktigste er å søke opp egne interesser og derved møte likesinnede..av de likesinnede, hvis det er 100 stk så kan to av dem være i samme båt som deg..da er tjangsen til stede.. å velge turgrupper og slike større offentlige affærer så blir man som ufør tullingen , uansett hvordan man vrenger og vrir på det..i slik miljø skal den ene være mer perfekt enn den andre osv... så særskilte interesser kan funke..som regel så har disse " nye " også noen bekjente, ja så øker muliugheten enda mer ved å bli kjent med dem også.. en fest vil løse opp ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor gammel er du ts? Jeg er 49 år og bor litt utenfor Bergen, men har samme ønske. Kan du melde deg inn i noen foreninger? har ikke kommunen noe lavterskel tilbud?

Anonymkode: 1db1d...841

Jeg er 30. kjekt. Bare å ta kontakt (men nå er jeg anonym her da)

jo de har nok noe men syntes det er vanskelig å finne ut av sånt. Så må undersøke litt mer 

Anonymkode: b5477...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (8 timer siden):

Dette har jeg god erfaring med og det viktigste er å søke opp egne interesser og derved møte likesinnede..av de likesinnede, hvis det er 100 stk så kan to av dem være i samme båt som deg..da er tjangsen til stede.. å velge turgrupper og slike større offentlige affærer så blir man som ufør tullingen , uansett hvordan man vrenger og vrir på det..i slik miljø skal den ene være mer perfekt enn den andre osv... så særskilte interesser kan funke..som regel så har disse " nye " også noen bekjente, ja så øker muliugheten enda mer ved å bli kjent med dem også.. en fest vil løse opp ..

Jeg har lite interesser egentlig, de siste årene har alt dabbet av og jeg føler alt av interesser har forsvunnet, men prøver å gå mer på tur da og utforske nye tur områder. Ja det er helt sant, og det blir også litt sånn at man ikke har så mye å snakke om når man ikke er i jobb føler jeg, man havner litt utenfor. 

Anonymkode: b5477...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler frivillighetssentralene! Bor du i Åsane er det en veldig koselig leder der, hun er veldig lett å prate med! De andre sentralene har jeg ikke personlig erfaring med da. Men om du bor på Os kan jeg også anbefale sentralen der! Jeg fant en av mine beste venninner på en frivillighetssentral! 

ellers er jo turlaget noe, dnt har jo også «klart det går» turer om du er funksjonshemmet.

røde kors har også mye bra ting, du kan f.eks bli besøksvenn, bli med i barnas røde kors (bark) osv.

Anonymkode: 85641...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen slike grupper i Bergen. Jeg er ufør og fra Bergen, og ble invitert med på slik gruppe. Jeg har imidlertid ikke vært aktiv med, så kan ikke akkurat invitere flere. Forstår at man gjerne inviteres med av kjente i den gruppa iallefall. 

Anonymkode: 9e3bd...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...