Gå til innhold

Hvor diskriminerende er du i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er stort sett dårlige mennesker som mener på at alt av «kombo-raser» er ett resultat av ensomhet som møter golddiggers på nettet. De dør etterhvert med meningene sine og så for vi håpe at de ikke har plantet «livets harde skole» i ungene slik gammelt piss dør med dem.

jeg var på en date i usa (ferie), og denne personen trodde helt seriøst på at jeg ønsket å få greencard gjennom han.  
Han dro hjem skuffet gett! 

Anonymkode: 1c8a3...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.36):

Dater ikke norske menn. De er som regel veldig overfladiske, og mange har ikke sosiale antenner. De tar ikke vare på seg selv, så jeg diskriminerer norske menn.

Anonymkode: 1f21d...409

Bytt ut norske med afrikanske og se hvem som er raisiten. Godt jobba! 

Anonymkode: 20445...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres gæern ut, TS...

Jeg dater helst folk fra kultursfæren jeg er mest komfortabel med. Det er ikke begrenset til Norge, men utelukker en del kulturelle tilhørigheter. 

Anonymkode: 5e1ed...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvite er en minoritet på planeten. Fikk 3 hvite barn. Har gjort mitt. 

Anonymkode: 20445...9d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.26):

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Er vel mer den at like barn leker best. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville aldri tenkt genetikk på den måten. Og når det gjelder det kulturelle så ville det gått fint om jeg møtte noen IRL og vi fant ut av det sammen.

På dating apper er det nok lett at folk ser etter en som er mest mulig lik dem selv - så der blir det kanskje vanskeligere for en med innvandrer bakgrunn, uten at jeg har noe tall på det…

Anonymkode: e50fa...f67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hermann skrev (På 23.6.2024 den 23.59):

Tror det handler om at det er viktig for dem at barna er like dem selv og at det blir stas når en liksom kan minnes sin egen barndom gjennom barna. Tenke at det gjorde jeg for 30 år siden og det er tradisjonsrikt. I tillegg er jo nordmenn tilpasset miljøet i Norge og det er jo en fordel.

Å tro at et barn med annen hudfarge ikke ligne på deg selv er jo ren, rå rasisme. Vi er så mye mer enn farge, og man kan finne seg selv i både trekk og personlighet.

Så er det også generelt en uting å skulle leve ut seg selv, gjennom sine barn. Det er alltid en mulighet for at eplet triller langt fra stammen, og at de ikke ligner deg på noe som helst måte.

Anonymkode: 80e54...695

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg diskriminerer alle som ikke har sans for humor. Å kunne le sammen er utrolig viktig for min del. 

Anonymkode: 73cb3...40a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.48):

Jeg hadde datet uansett religion, hudfarge eller rase. Men jeg dater ikke folk som har en mor som stresser med at de "marry good". Folk som lever livet og bryter alle regler for så å gå tilbake til det religionen og familien forventet dater jeg ikke.

Er i et gamingmiljø der flere titalls norske jenter blir lurt hvert år. Jeg er der fordi jeg er god i spillet. Kun derfor. 

Anonymkode: 3dda7...0d3

Kan du utdype mer? Hvordan blir jentene lurt da?

Anonymkode: de825...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hermann skrev (På 25.6.2024 den 13.09):

Jeg må si at det fasinerer meg å lese her. Hvor flinke de har vært til å ubdertrykke naturen deres. For det er uten tvil en fordel for en miljøtilpasset skandinavier å få barn med en annen tilpasset skandinavier, dersom de har tenkt å bo i Norge. 

Nordmenn har fullt av fysiske tilpasninger til området vi bor. Blå øyne fordi de ser bedre i skumringen. Som det jo er her halve året. Større hjerner for å fortolke syn, pga skumringen. Nese for å beholde varme. Lys hud for å bedre syntensering av d vitamin i det lille sollyset vi har. Det er også et gen i oss for samarbeid, fordi en må det i det kalde nord.

Vi får nok en spennende folkeslag her i fremtiden.

Har du lest deg opp på dette?

Anonymkode: de825...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri blitt tiltrukket av andre enn hvite menn, og ei heller menn som ser ut som meg men som kommer fra andre kulturer. 

Anonymkode: 2bce5...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datet både Norske og utenlandske.Det handler mer om kjemi.Er norsk selv.

Anonymkode: a36c1...8cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg diskriminerer alle jeg ikke er keen på. Jeg tenker at datingmarkedet er ett av få steder man kan diskriminere fritt. Enten så tenner man på noen, eller så gjør man det ikke, liksom. 

Jeg er bifil, og tiltrekkes av både kvinner og menn (men ikke av transkvinner eller transmenn). Det er det noen som synes er diskriminerende, men det er ikke mitt problem. Jeg kan ikke noe for hva jeg tenner på.

Hva gjelder etnisk opprinnelse så diskriminerer jeg visst litt der også. Det finnes alltid noen unntak, og man er selvsagt ikke interessert i alle med en bestemt opprinnelse/type utseende. Men sånn litt grovt generalisert er dette mine preferanser for hva jeg synes er hot/not:

Hot:

- Europa (både øst og vest)

- USA

- Afrika (både Nord-Afrika og sør for Sahara)

- India, Afghanistan, Iran

Not:

- Japan, Kina, Vietnam, Thailand, Korea

Andre har helt andre preferanser. Det gjør verken dem eller meg til rasister. Hva man tenner på er irrasjonelt, ikke noe man trenger å forklare.

Anonymkode: e5df0...c01

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

To kommentarer:

• Vær forsiktig med å bruke "diskriminere" når det er gjelder personlige preferanser. I USA blir du shamet hvis du ikke ønsker å date transmenn og kvinner. Bruker man diskriminere i ordets opprinnelige betydning (å skille mellom) er det OK. Man har ulike preferanser: legning, religion, kroppsform, interesser, hårfarge osv. 

• Tribalitet.... Hørt om mange norske menn som lander troende minoritetsjenter?

Anonymkode: 3f20d...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pingvinen skrev (På 24.6.2024 den 11.04):

Jeg faller kun for menn med nordisk utseende. Blonde, blåøyde, gjerne høye. Har venner fra andre land og kulturer, men har bare hatt forhold til typisk nordiske menn. 

Gjorde jo jeg også, til jeg plutselig falt for en marokkansk mann. Samtlige menn jeg har datet og hatt forhold til tidligere var helnorske, så var egentlig 100% sikker på at det var min preferanse. Ikke så rart heller egentlig, for det er jo trossalt flest nordmenn i Norge, så var nordmenn jeg oftest møtte på og oftest ble tiltrukket av. 

Så traff jeg min mann, og siden har det vært oss to. Det hadde ingenting med preferanser for nasjonalitet å gjøre, vi bare fikk en vanvittig personkjemi umiddelbart. 

I ettertid tenker jeg at det har vært veldig berikende, men jeg skal ikke lyve og si at det ikke også er litt stressende å ha liksom to land man hører hjemme i. Det er en stor verden der ute, mens vi pendler frem og tilbake mellom Norge og Marokko stort sett. Hver gang vi har valgt noe annet vet jeg at det sitter en bestemor i Marokko som teller uker og dager til hun får se oss igjen, så ikke mange ganger vi har hatt samvittighet til å dra på ferie andre steder. 

Samtidig er det jo utrolig berikende å få være del av en helt annen kultur også. Har lært veldig mye av det, og føler også at barna har fått oppleve mer enn om vi begge var norske. At det er erfaringer som gir dem bredde i mye, og innsikt og kunnskaper om mer enn om de hadde en kultur å forholde seg til. Så kan de plukke mer klokt enn om den norske kulturen var alt de kjente godt. Jeg også. 

Det sagt har jo jeg vært svært heldig med min svigerfamilie. Det er man jo ikke nødvendigvis, men heller ikke nødvendigvis dersom begge er norske. 

På en måte var det vanskeligere med kulturforskjeller mellom min norske eks og meg. Da var jeg mindre forberedt på hvor ulik kultur vi kom fra selv om begge var norske. Husker første gang mine foreldre traff min eks sine foreldre. Det var et uventet kulturkrasj, og det skapte også problemer mellom oss to at vi begge var norske, men hadde fullstendig ulik familie, verdier, forventninger og tradisjoner. Med min marokkanske mann var jeg forberedt og innstilt på slikt, og så var det reelt mindre utfordringer med det. 

Anonymkode: 43d71...815

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil si jeg er ganske diskrimerende med tanke på hva jeg syntes er tiltrekkende/seksuelt attraktivt.

Jeg dater (er sammen med) kvinner som er  relativt små (155-165) og relativt godt trente. De har mørkt hår og mørke øyne.

Ser liksom ingen grunn til å date/være i forhold med andre en de jeg finner mest tiltrekkende.

Anonymkode: e5613...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.26):

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Jeg dater kun menn 20år eldre enn meg. Aldersdiskriminerer 😂

Anonymkode: 195e8...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget er en saus av sosialistisk svada. Norsk kultur er overlegen mange andre kulturer. Det er et faktum. Intelligente mennesker liker avanserte kulturer som den franske, spanske, italienske, greske, norske, danske, svenske osv. Hvorfor er ikke Iran, Irak og Pakistan feriedestinasjoner for nordboere som ønsker sol og deilig vær? Alle vet hvorfor. Man drar på ferie for å kose seg, ikke bli halshugget eller steinet. Hvorfor har Thailand blitt et populært ferieland. Jo fordi thailandsk kultur er avansert. Det er også derfor mange vestlige menn finner seg koner i Thailand. Det finnes ingen rasisme i Norge. De som skriker rasisme er de samme menneskene som omfavner Hamas, Hezbollah og Al Qaida. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (43 minutter siden):

Hovedinnlegget er en saus av sosialistisk svada. Norsk kultur er overlegen mange andre kulturer. Det er et faktum. Intelligente mennesker liker avanserte kulturer som den franske, spanske, italienske, greske, norske, danske, svenske osv. Hvorfor er ikke Iran, Irak og Pakistan feriedestinasjoner for nordboere som ønsker sol og deilig vær? Alle vet hvorfor. Man drar på ferie for å kose seg, ikke bli halshugget eller steinet. Hvorfor har Thailand blitt et populært ferieland. Jo fordi thailandsk kultur er avansert. Det er også derfor mange vestlige menn finner seg koner i Thailand. Det finnes ingen rasisme i Norge. De som skriker rasisme er de samme menneskene som omfavner Hamas, Hezbollah og Al Qaida. 

Norsk kultur har mistet mye på veien som andre kulturer er betydelig flinkere til. Derfor har vi nå i stor grad en ensomhetskultur, med mye tristhet, til frustrasjon og sinne. Det er mye jeg liker med Norge, og jeg er stolt av å være norsk, men jeg ser så absolutt at vår kultur på mange måter ikke er verdens beste også. 

Mange kulturer hvor man absolutt ikke trenger å bekymre seg for å bli steinet. Du bor under en stein om det er hva du tror om de fleste andre kulturer. Selv pendler jeg mellom Norge og Marokko, og lever det beste livet i Marokko, som kvinne. 

Visst finnes det rasisme i Norge. 

Anonymkode: 43d71...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at verden er full av flotte og vakre kvinner i alle farger. Hadde jeg vært singel kunne jeg godt ha datet en kvinne fra en annen verdensdel. Rent praktisk hadde det vært enklest med en som hadde vokst opp i Norge eller ett engelskspråklig land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...