Gå til innhold

Hvor diskriminerende er du i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mørkhudet mann nå, som er fra USA. Jeg har faktisk bedre inntrykk av folk som ikke er hvite, norske menn. Særlig menn fra midtøsten har jeg et godt inntrykk av. Men jeg ville aldri datet en konservativ muslim, kristen eller hva det skulle være. Veldig fornøyd med min nåværende date. Aldri møtt en som behandler meg så bra. 

Anonymkode: 78cf8...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke diskriminerende når det gjelder etnisitet. Men blir sjelden tiltrukket av menn der vi snakker forskjellig «språk», her i bokstavelig og overført betydning. Generelt foretrekker jeg mennesker fra samme bakgrunn og kultur. Med mange unntak selvsagt, men det er en tendens. Derfor kunne jeg nok ikke blitt sammen med en muslimsk innvandrer fra Afghanistan. Men ble senest i dag ganske tiltrukket av en med asiatisk bakgrunn, sikkert adoptert siden han hadde helt norsk navn, han var hot og følte vi klikket mentalt 🙈

Anonymkode: 6c61a...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært selektiv og dater kun menn som fremstår svært lik meg selv kulturelt sett, økonomisk, religiøst m m. Jeg kan faktisk ikke falle for en mann som er ulik meg selv på disse områdene. Rent fysisk så tenner jeg kun på menn med typisk europeisk utseende med blå eller grønne øyne som er svært pene på min skala, så det sier seg selv og det totalt sett er svært få menn som er aktuelle for meg. Det lever jeg veldig godt med. 

Anonymkode: 04eca...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvorfor de har piggene ute med deg. Du vet at folk ikke går rundt med et utrykk hele dagen? Å at det utrykket har en funksjon der og da, som at de ikke var interiserte. 

Anonymkode: 32d51...a71

Ikke vet jeg. Ikke piggene ute på en aggressiv måte, altså, men jeg opplever de fleste som litt utilnærmelige. Ikke bare i datingsammenheng, men generelt. Jeg er en reservert person, så det er jo ikke slik at jeg er pågående på noe vis. Bare ved noe så enkelt som å hente i barnehagen opplever jeg at mange etnisk norske kvinner ikke hilser engang, mens de aller fleste utenlandske både hilser og smiler. Det er overførbart til dating.

Anonymkode: c9934...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vet jeg. Ikke piggene ute på en aggressiv måte, altså, men jeg opplever de fleste som litt utilnærmelige. Ikke bare i datingsammenheng, men generelt. Jeg er en reservert person, så det er jo ikke slik at jeg er pågående på noe vis. Bare ved noe så enkelt som å hente i barnehagen opplever jeg at mange etnisk norske kvinner ikke hilser engang, mens de aller fleste utenlandske både hilser og smiler. Det er overførbart til dating.

Anonymkode: c9934...965

Det er ikke min erfaring, å jeg jobbet i barnehage en stund. Men sikkert ikke i samme barnehage for det finner jo mange. Der var det de som smiler og de som ikke gjør.

Har aldri vært i en gruppe hvor alle konstant var helt like, men om du møter noen sjelden å ikke ser mer av dem, så forstår jeg at det utad kan virke sånn. Men synd da, i barnehagen bør du jo bli møtt hyggelig. Ingen kan kreve det i dating da, på daten jo, men ikke når man prøver seg. Å mener ikke folk skal være uhyggelige, men piggene ute når du er uinteressert er jo lov det, beskyttelse.

Anonymkode: 32d51...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke tanken på å drive språkopplæring i heimen hvis alternativet er en non-Norwegian-speaker. Ikke minst fordi det gjør kommunikasjonen klumsete i starten. Dessuten liker jeg ikke tanken på en potensiell kulturkræsj, og rent utseendemessig foretrekker jeg skandinavisk utseende på kvinnene (hvilket ikke diskvalifiserer ikke-skandinaver som sådan).

Ser jeg ned på de som ikke passer inn i disse preferansene? Overhodet ikke. Det handler ikke om "A er bedre enn B", men om at "A passer meg bedre enn B". Friendzone eksisterer for en grunn, og bra mennesker en ikke vil date, kan godt bli gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du hadde samlet forskjellige hvite Vestlige Europeere foran meg,
hadde jeg helt sikkert ikke sett de som hadde "skandinavisk utseendet"

Anonymkode: 1028a...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.26):

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Nei. Velger menn jeg har felles interesser med, som har et utseende som tiltaler meg, og som jeg har et minimum av felles verdigrunnlag med. Det siste betyr i praksis menn med vestlig kultur. Fargen er likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Etnisitet er noe av det siste jeg tenker på. 

Anonymkode: a4905...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.29):

Jeg nektet å date norske menn så jeg fant en dansk en👍

 

Anonymkode: a5be3...30c

Samme her, islandsk. STOR forskjell i oppførselen.

Anonymkode: 0d304...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (På 24.6.2024 den 0.08):

Da er du sikret å slite i kjærligheten, for da har du begrenset mulighetene dine kraftig i Norge.

Verden består av mange flere land enn Norge. I Kina og Japan er det horder med unge, kjekke, høyt utdannede og ensomme menn som er seriøse og ønsker ekteskap. Så nei, hun kommer ikke til å slite eller har "begrenset seg kraftig". Bare i Kina er det over 700 000 millioner menn.

Anonymkode: 0d304...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme kultur er viktig. Hudfarge og øyefarge er ikke viktig. Synes det finnes pene mennesker fra alle mulige bakgrunner.

Ser mange mener de ''ikke tenner på x menneskegruppe, så de er uaktuelle''.

Det forstår jeg ikke, virker trangsynt å utelukke millioner av mennesker fordi du har bestemt på forhånd at de ikke er attraktive. Greit nok at du ikke har sett noen som er det hittil, men hva med alle du ikke har møtt? 

 

Anonymkode: 99122...456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at det fasinerer meg å lese her. Hvor flinke de har vært til å ubdertrykke naturen deres. For det er uten tvil en fordel for en miljøtilpasset skandinavier å få barn med en annen tilpasset skandinavier, dersom de har tenkt å bo i Norge. 

Nordmenn har fullt av fysiske tilpasninger til området vi bor. Blå øyne fordi de ser bedre i skumringen. Som det jo er her halve året. Større hjerner for å fortolke syn, pga skumringen. Nese for å beholde varme. Lys hud for å bedre syntensering av d vitamin i det lille sollyset vi har. Det er også et gen i oss for samarbeid, fordi en må det i det kalde nord.

Vi får nok en spennende folkeslag her i fremtiden.

Endret av Hermann
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermann skrev (5 minutter siden):

Jeg må si at det fasinerer meg å lese her. Hvor flinke de har vært til å ubdertrykke naturen deres. For det er uten tvil en fordel for en miljøtilpasset skandinavier å få barn med en annen tilpasset skandinavier, dersom de har tenkt å bo i Norge. 

Nordmenn har fullt av fysiske tilpasninger til området vi bor. Blå øyne fordi de ser bedre i skumringen. Som det jo er her halve året. Større hjerner for å fortolke syn, pga skumringen. Nese for å beholde varme. Lys hud for å bedre syntensering av d vitamin i det lille sollyset vi har. Det er også et gen i oss for samarbeid, fordi en må det i det kalde nord.

Vi får nok en spennende folkeslag her i fremtiden.

Det hjelper svært lite med tilpasninger når mine norske ekser var utro, stilte sinnssyke krav til mitt utseende og utøvde psykisk vold. 

Anonymkode: 0d304...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske diskriminerende. Jeg ønsker med en med samme kulturelle bakgrunn (dvs oppvekst i Norge), og samme referanser (dvs omtrent samme alder).

Det har ingenting med overlegenhet å gjøre, verken genetisk eller sosialt, bare at det er det jeg ønsker meg og at relasjonen blir mer forutsigbar.

Anonymkode: 93c50...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Verden består av mange flere land enn Norge. I Kina og Japan er det horder med unge, kjekke, høyt utdannede og ensomme menn som er seriøse og ønsker ekteskap. Så nei, hun kommer ikke til å slite eller har "begrenset seg kraftig". Bare i Kina er det over 700 000 millioner menn.

Anonymkode: 0d304...549

Godt poeng, har aldri tenkt på det før. Lurer på om den er en der jeg kunne blitt glad i, å han i meg. På ekte ja.

Anonymkode: 32d51...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved valg av partner er noenlunde felles menneske-/samfunnssyn, kulturbakgrunn, interesser og språk essensielt for meg. Kulturen og verdisynet utelukker stort sett folk utenfor nordvest-europa som kjærestekandidater. Jeg kan imidlertid ha stor glede av annen type samvær med personer fra andre deler av verden.

Anonymkode: cfa4d...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K47 her. Jeg har ikke vært diskriminerende før, men etter at jeg i førtiårene skjønte hvor ettertraktet jeg er har jeg hatt flere lekre unge elskere❤️

Anonymkode: e8ccb...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer og mer skal jeg si deg. Før var jeg den som

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.37):

Jeg diskriminerer over en lav sko. Det er vanskelig nok for meg å finne en mann jeg trives med om jeg ikke skal måtte finne ut av kulturforskjeller i tillegg. Jeg skreller vekk svensker og dansker også, så det går ikke på hudfarge eller religion, men at helnorskt virker mest kjent og dermed tryggest. Så jeg kunne gjerne datet en mørkhudet mann oppvokst med norsk kultur.

Jeg diskriminerer også bort dem med lav utdannelse, de som ikke gidder/greier å skrive en profiltekst, de med helt annen personlighetstrekk enn meg, de med altoppslukende jobber eller hobbyer, og dem som ikke har jobb eller hobbyer.  

Så ja, jeg diskriminerer.

 

 

Anonymkode: 5b2b9...6f8

Og som mann har jeg blitt likedan

Anonymkode: 5f48f...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i 20 årene så trodde jeg de fleste valgte meg bort fordi jeg var utenlandsk (er perser), og jo det gjorde mange også sikkert. Ble forhåndsdømt for å være muslim, selv om det faktisk var årsaken til at vi rømte fra Iran.. Faktisk var denne forhåndsdømmende tanken så tyngende at det førte meg inn i en depresjon. 

Så jeg trodde denne tråden skulle være sånn "æsj..nei jeg liker kun norske/hvite menn"..men ser ut som dette har forandret seg mye. Godt å å se at flere og flere etterhvert "oppdager" at det finnes mange interessante kulturer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...