Gå til innhold

Hvor diskriminerende er du i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nektet å date norske menn så jeg fant en dansk en👍

 

Anonymkode: a5be3...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater ikke norske menn. De er som regel veldig overfladiske, og mange har ikke sosiale antenner. De tar ikke vare på seg selv, så jeg diskriminerer norske menn.

Anonymkode: 1f21d...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskriminerer over en lav sko. Det er vanskelig nok for meg å finne en mann jeg trives med om jeg ikke skal måtte finne ut av kulturforskjeller i tillegg. Jeg skreller vekk svensker og dansker også, så det går ikke på hudfarge eller religion, men at helnorskt virker mest kjent og dermed tryggest. Så jeg kunne gjerne datet en mørkhudet mann oppvokst med norsk kultur.

Jeg diskriminerer også bort dem med lav utdannelse, de som ikke gidder/greier å skrive en profiltekst, de med helt annen personlighetstrekk enn meg, de med altoppslukende jobber eller hobbyer, og dem som ikke har jobb eller hobbyer.  

Så ja, jeg diskriminerer.

 

 

Anonymkode: 5b2b9...6f8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men verdsetter at vi har nogenlunde samme kultur når det gjelder kvinnesyn, familie og andre viktige ting. 

Anonymkode: 9b02e...331

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri datet menn med en annen hudfarge enn meg, heller ikke en som er fra annen kultur. Jeg tenner ikke på det, enkelt og greit.

Er vel ikke rasistisk fordi jeg ønsker en som er som meg mtp utseende, kulturbakgrunn og verdier.

Men jøss, folk får gjøre som dem vil, bryr meg ikke.

Anonymkode: c504f...0a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg foretrekker å date IKKE norske menn. Er jeg diskriminerende da? 

Anonymkode: d2af7...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater menn med samme type verdier som meg, og bryr meg lite om nasjonalitet. Deg ville jeg derfor høyst sannsynlig ikke datet.

Anonymkode: 40a6d...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: tråden høres ut som den ble skrevet på en anklagende tone.
Det er ikke meningen :laugh: jeg bare setter ting på spissen

Har selv en Norsk kompis med Afrikansk kjæreste. De har flere ganger fått 
kommentarer slengt etter seg, og det er foruroligende synes jeg

TS

Anonymkode: d3613...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du damer og menn? Er du utlending selv? Woker?? 

Du startet forsiktig, men dro det raskt inn i Hitlersk raseteori. Kvalm hersketeknikk, for å si det mildt. 

For de aller fleste gjelder at de tiltrekkes folk som er like seg selv, både i utseende og personlighet. Det må det gå an å slå seg til ro med!! 

Men noen tiltrekkes av motsetninger, og noen synes andre "raser" er så spennende at de velger å overse mye annet. 

Noen gir blaffen i farge hvis kjemien er god og det klaffer på det meste ellers. 

Jeg (mann) har ikke lett for å tiltrekkes av andre folkeslag, men datet en dame fra Iran en gang (fantastisk jente, men hun flyttet) , og var på flørtern med en dame som var halvt afrikansk. Ellers har det vært mest europeiske. I det siste har jeg truffet flere øst-europeere (polen, baltikum blant annet) og hatt mye bedre kjemi med dem enn de norske jeg har truffet. Men det kan være en tilfeldighet. Jeg har ikke oppsøkt øst-europeere med vilje. 

Jeg har egentlig nasjonalitet langt nede på kravlista så lenge de bor i Norge. Mye annet som betyr mer. 

Anonymkode: 3398f...d60

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet kun norske menn, og hadde kun forhold til norske menn, til jeg traff en marokkansk mann og forelsket meg i ham. Trodde min egen preferanse var blond og blåøyd, men...

Vært gift i årevis nå. 

Anonymkode: 43d71...815

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg foretrekker å date IKKE norske menn. Er jeg diskriminerende da? 

Anonymkode: d2af7...fb1

Ja. Men kan tildels skjønne deg, siden jeg i det siste ubevisst har datet ikke-norske kvinner. Men hvis du har brun hudfarge som førstekriterie, så får du ta eierskap til at du tross alt er rasist. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dater ikke norske menn. De er som regel veldig overfladiske, og mange har ikke sosiale antenner. De tar ikke vare på seg selv, så jeg diskriminerer norske menn.

Anonymkode: 1f21d...409

Mange sier det samme om norske damer, så vi er vel på vei til grunne... 🤪

Anonymkode: 3398f...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør du damer og menn? Er du utlending selv? Woker?? 
Du startet forsiktig, men dro det raskt inn i Hitlersk raseteori. Kvalm hersketeknikk, for å si det mildt

Anonymkode: 3398f...d60

:laugh: wtf

Anonymkode: d3613...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Når jeg var på leit, var det noen jeg bare utelukket kjapt. Ja, utenfra kunne det kanskje sett rasistisk ut fordi jeg ikke sveipa på typisk utenlandske. Men det har ingenting med hudfarge eller utseendet å gjøre. Før dette var jeg sammen med en mann som hadde mørkebrunt hår, brune øyne og var norsk. Men, han var oppvokst i jehovas vitner og hadde en helt annen kultur enn meg. Det funka dårlig, derfor lette jeg etter en som er mer lik meg neste gang. Min halvt norske kompis, ser utenlandsk ut. Han er likevel mye likere meg enn eksen min! 

Personlig ønsker jeg ikke å date en muslim, men heller ikke en som er dypt inne i det kristne miljøet. Jeg er relativt åpensinnet, og ville fått problemer med å forholde meg til en mann som har religion som en stor del av livet sitt. Kan respektere det, men er ikke interessert selv. Og tror det er viktig å ha noe felles der!

Så litt samme bakgrunn er viktig. Men om han er norsk, svensk, amerikansk, australsk - det har ingenting å si. Lys eller mørk, ikke så viktig. Kultur og bakgrunn betyr mer, og hvem man er som menneske. Dessverre tror jeg sjelden jeg har noe til felles men en åpent troende🤷🏼‍♀️ Og da har første inntrykk litt å si!

Anonymkode: a7167...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde datet uansett religion, hudfarge eller rase. Men jeg dater ikke folk som har en mor som stresser med at de "marry good". Folk som lever livet og bryter alle regler for så å gå tilbake til det religionen og familien forventet dater jeg ikke.

Er i et gamingmiljø der flere titalls norske jenter blir lurt hvert år. Jeg er der fordi jeg er god i spillet. Kun derfor. 

Anonymkode: 3dda7...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ekstremt diskriminerende i dating, faktisk er jeg så diskriminerende at jeg ikke dater noen, siden jeg ikke har noen interesse i å være i forhold eller gå ut med noen.

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Men kan tildels skjønne deg, siden jeg i det siste ubevisst har datet ikke-norske kvinner. Men hvis du har brun hudfarge som førstekriterie, så får du ta eierskap til at du tross alt er rasist. 

Mange sier det samme om norske damer, så vi er vel på vei til grunne... 🤪

Anonymkode: 3398f...d60

Hvorfor brun hudfarge? Jeg dater stort sett menn fra Sør-Europa, noen ganger øst-europeere

Anonymkode: d2af7...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler om at det er viktig for dem at barna er like dem selv og at det blir stas når en liksom kan minnes sin egen barndom gjennom barna. Tenke at det gjorde jeg for 30 år siden og det er tradisjonsrikt. I tillegg er jo nordmenn tilpasset miljøet i Norge og det er jo en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor brun hudfarge? Jeg dater stort sett menn fra Sør-Europa, noen ganger øst-europeere

Anonymkode: d2af7...fb1

Jeg vet ikke hva du mente. Jeg skrev "hvis". 

Anonymkode: 3398f...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...