Gå til innhold

Opp i vekt, går mye i oppoverbakke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gått opp et par kilo selv om jeg mer mer aktiv for tiden. Kan det komme sv at jeg går mye i oppoverbakke? Altså at jeg har fått mer musker i bena? Eller må jeg regne med at jeg gar gått opp i vekt? 

Anonymkode: 98ff0...2da

AnonymBruker
Skrevet

Om det er snakk over en periode på et par år så kanskje. Hvis ikke så nei, spis mindre.

Anonymkode: 3e600...bfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var du helt utrent før? I såfall kan du ha bygget et par kilo med muskler i bein og rumpe ved  å gå mye i oppoverbakke.

Hvordan passer klærne?  Har du økt i cm noen steder (annet enn i beina eventuelt)?

Anonymkode: 63ac2...562

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om det er snakk over en periode på et par år så kanskje. Hvis ikke så nei, spis mindre.

Anonymkode: 3e600...bfc

Ett par år nei? Kan fint få muskler og bli bra trent etter uker/måneder. Spesielt om vinteren med snø. 

Anonymkode: fb5a0...101

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å gå ned i vekt bør du heller fokusere på kostholdet enn trening. 

Det er sunt for kroppen å trene, men det vil ofte føre til høyere apetitt, og derfor vanskeligere å holde seg til riktig kosthold. 

Anonymkode: de644...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å løpe i oppoverbakker, og gikk opp noen kg. de første månedene. Siden jeg bare er rett over 1.50 m. høy, utgjorde de kiloene litt på BMI'en. Jeg har hund, så jeg gikk mye fra før. Nå er det ca. et år siden jeg begynte å løpe, og jeg veide meg i forrige uke. Da lå jeg på det samme som før jeg begynte å løpe igjen. Jeg vet ikke akkurat når jeg gikk ned igjen, for jeg har ikke veid meg i mellomtiden. Men jeg har ikke gjort noen bevisste endringer i kosthold, og har fortsatt å løpe jevnt og trutt på samme måte som de første månedene. 

Jeg tror imidlertid at jeg spiser litt mer enn tidligere. Jeg har alltid slitt med litt dårlig matlyst, og den er blitt bedre når jeg løper. Og jeg tror kroppen bant til seg mer vann den første tiden etter at jeg begynte å trene. Om det er logisk, eller årsakene bak det, kan jeg ikke noe om. Men det virket slik.

Anonymkode: ad029...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...