Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Skal operere i neste uke og få full narkose. Før det må jeg faste 12 timer i forkant. Spørsmålet er: i tiden før fasten skal begynne (et par dager før operasjonen), er det da farlig for narkosen osv. hvis man unner seg et glass rødvin? Tenker på det jeg vet om at alkohol blir i kroppen i, var det 14 dager (?) før den forsvinner ut av systemet. ¨Så, kan jeg drikket et glass rødvin to dager før narkosen, eller ikke - Noen medisinstudenter, leger eller andre kyndige her som vet?
Leo Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Så lenge du er helt sikker på at du ikke har promille når du skal legges inn, er ikke et glass rødvin noe problem. Har du promille (Eller er påvirket av andre rusmidler), vil du ikke kunne få narkose i det hele tatt og operasjonen blir utsatt. En venn av meg, hadde vært på "monsterfylla" i syden i 14 dager da han knuste ankelen. Han måtte ligge i nesten fire døgn uten smertestillende før alkoholen var ute av kroppen og han kunne legges i narkose og opereres. Regner imidlertid ikke med at det var den typen alkohol(mis)bruk du mente...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Nei da...tenkte mer på et (noe større enn normalt) glass rødvin kvelden før kvelden...altså et glass på onsdag kveld og operasjon fredag formiddag... Håper det går greit..gjør det?
Leo Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Ett glass eller to er helt sikkert ikke noe problem, men jeg ville ha avstått fra noe særlig mer enn det for å være på den sikre siden.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Takker for svar! Planen er som sagt kun et større glass. Noe må man forhåpentligvis kunne unne seg i disse dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå