AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Skrevet 23. juni 2024 Flere som opplever det samme? Jeg får så vondt i hodet hver gang jeg har eggløsning, og paracet hjelper ikke noe særlig 🫣 Anonymkode: 49252...8d2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #2 Skrevet 23. juni 2024 Samme her, er smertefullt klar over hvor jeg er i syklusen hver jævla dag. Hormonell hodepine suger, spesielt på eggløsningsdagene. Anonymkode: 9d0f1...3ae
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #3 Skrevet 23. juni 2024 Samme her.. Gikk faktisk på p-piller en stund pga hormonell hodepine, mulig migrene Anonymkode: 0d1d9...ca4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #4 Skrevet 24. juni 2024 Ja, nå har jeg hormonspiral, så jeg har ikke eggløsning. Men jeg har regelmessig, mild migrene to ganger i måneden. Det sammenfalt med eggløsning og mens tidligere, da jeg ikke brukte hormonprevensjon. Jeg hadde samme type hodepine da jeg brukte p-piller, men mye mer sjelden. Jeg ville tatt det opp med legen om det plager deg mye. Min hodepine er såpass mild, og nesten alltid på sitt verste om kvelden, så jeg pleier å klare meg frem til barna er i seng, legge meg tidlig og så er jeg bra neste morgen. Men jeg hadde medisin mot migrene tidligere, og det hjalp. Anonymkode: 11b96...480
Kalevala Skrevet 24. juni 2024 #5 Skrevet 24. juni 2024 Det skjer flere hormonelle endringer i kroppen i forbindelse med syklus. Migrene påvirkes av hormonelle endringer (Det er derfor dobbelt så mange kvinner som menn har migrene). Forverring ved menstruasjon er veldig vanlig. Noen har migreneanfall kun i forbindelse med menstruasjon. Luteiniserende hormon stiger raskt for å slippe egget. Østrogennivået synker mye et par dager før blødningen starter. Prostaglandin slippes for å starte sammentrekningene som gir blødning Løsningen for mange er å unngå blødning. Det finnes også medisin som kan brukes korttidsforebyggende der du starter et par dager før ventet blødning. Fastlegen kan skrive det ut.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #6 Skrevet 24. juni 2024 Ja får influensafølelse. Hodepine, frysninger, sår hals og trøtt. Anonymkode: a1542...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå