Gå til innhold

Hente valp lang unna.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gjort det? Hvordan har dere lagt det opp? Er det best å komme seg fort hjem, eller er det greit å ta noen overnattinger på hytte før man så kjører - og overnatter en/to dager på vei hjem?

Anonymkode: 6007f...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gjør en mellomting. Ikke ha mer enn 5 timer i bil per dag evt opp til 8 om du har en god og lang pause etter 3-4 og ha hyppige stopp.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvordan valpen er i bil.

Anonymkode: 7a9b2...e97

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis var ikke vår valp mer enn to timer unna i bil. For den hylte kontinuerlig til vi kom hjem. En av oss hadde henne på fanget, ikke alene i et bur. Likevel var det veldig traumatisk for den.

Anonymkode: cdfa6...16c

AnonymBruker
Skrevet

Tok fly

Anonymkode: 9502c...03b

AnonymBruker
Skrevet

Kjørte 8 timer per vei. Reiste hjemmefra fredags morgen. Sov en natt på campingplass rett ved oppdretteren og hentet valpen på lørdagen. Hadde flere stopp på vei hjem. Noen litt lengre stopp pga vi måtte lade. Valpen lå litt i bur og litt på fanger mitt. Gikk over all forventning. 😊

Anonymkode: 96ffe...4b2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjørte 9 timer hver vei. Kjørte dit, lå over på airbnb, og hentet valpen tidlig på morgenen. Valpen var godt vant til bil. Den sov som en stein i et bur i passasjersetet (hvor den kunne se meg) og våknet til etter tre timer. Da ble det en pause før vi kjørte videre, og den sov igjen som en stein i tre timer før den våknet. Etter en pause, sov den de siste tre timene hjem. 

Det gikk kjempebra, men bare fordi valpen var så komfortabel i bil. Jeg hadde regnet med at jeg måtte ta langt flere pauser på veien hjem, men nei.

Anonymkode: 3163a...65a

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk fint med min, han sov gjennom så og si hele bilturen. 

Anonymkode: 31c53...b4f

Skrevet

Vi hadde 8 timers kjøretur hjem. Valpen sov på fanget mitt stort sett hele turen. Hadde bare noen få korte stopp. Var vinter å kaldt. Det var ikke meg som kjørte. 

Skrevet

Vi hadde ca 8 timer kjøretur da vi hentet. Samboer kjørte og jeg satt bak med valpen. Vi stoppet hyppig for lufting og for å strekke på beina. Gikk fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

valpen i bur, stopper hver time og luftet - kjørte 10 timer

Anonymkode: 26d4b...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...