Gå til innhold

Saken ble henlagt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far ble siktet for vold mot meg og barna, fysisk og psykisk mot barna, fysisk, psykisk og seksuell vold mot meg.

Advokat sa at ut fra avhør så kom aldri saken til å bli henlagt, men det skjedde.

Nå tror far at han aldri har gjort noe og vil ta meg til retten for delt samvær eller fult samvær. Har 100 vis av meldinger der far ikke møter til samvær, eller ikke vil ha barna på planlagte samvær. Ja jeg må tilrettelegge for samvær, for en dommer vil se på det som foreldresabotasje om jeg ikke gjør det. Når jeg har holdt tilbake samvær har jeg alltid brukt advokat som mellommann. Er nå livredd for at far skal få mer samvær enn han har nå. Har barna fra 10-18 lørdag og søndag, på di timene har han proppet ungenes hoder full av ting mot meg, jeg hører faren gjennom barna, for han snakker ikke norsk, så mye av det som er sagt til barna, om ting barna ikke kunne vite, vet jeg at far har fortalt, for barna sier di samme tingene med samne uttalelsefeil som far har. Men vil en dommer kunne se dette, vil være katastrofe for barna å få mer samvær med far🥺

Anonymkode: 47bd2...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

got2go skrev (3 minutter siden):

Anke?

Anken ble også henlagt, fikk vite fra advokat at det er pga mange pågående saker i området og lite kapasitet, kan ikke påklage anken

Anonymkode: 47bd2...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gå til barnevernet og be om hjelp til å beskytte barna?

Anonymkode: 3a7ac...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du gå til barnevernet og be om hjelp til å beskytte barna?

Anonymkode: 3a7ac...586

Barnevernet!😅? De har ungen mandat. RETTEN bestemmer.

Anonymkode: 85641...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla advokater, tenker bare på penger

Anonymkode: c8424...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hvorfor hjelper ikke barnevernet?

Anonymkode: c8424...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hvorfor hjelper ikke barnevernet?

Anonymkode: c8424...b0d

Hva skal barnevernet gjøre, mener du? De bestemmer ingenting rundt foreldrenes samvær. Det er det retten som avgjør. 

Anonymkode: 7d336...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja hvorfor hjelper ikke barnevernet?

Anonymkode: c8424...b0d

BV har ingenting de skal ha sagt. Mor og far må ta dette i retten. Retten Bestemmer. 

Anonymkode: 8e359...1e9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Anken ble også henlagt, fikk vite fra advokat at det er pga mange pågående saker i området og lite kapasitet, kan ikke påklage anken

Anonymkode: 47bd2...099

Det stemmer vel ikke helt. Du kan reise søksmål mot eksen din. Det et dyrt og tidkrevende, men du har rett til å få prøvd saken din i rettsvesenet 

Anonymkode: b04e8...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss begrunnelsen er dårlig kapasitet kan du fortsatt bruke saken i en fremtidig barnefordeling.

Har du søkt om at det blir begjært besøksforbud. Snakk med advokaten om dette.

Barnefordeling er en dyr og krevende prosses. Har vært igjennom det og vant.

Ikke krev null samvær viss ikke barna er redd far. Krev samvær under tilsyn. Aksepter at far har sin rolle og i dems liv men grunnet vold osv trenger samværet å ha tilsyn.

Det er mulig å få retten til å begjære dette midlertidig mens barnefordelingssaken tas opp i retten. Men du bør vise at du tilbyr en form for begrenset samvær. Dommere misliker denne type saker. Ikke under noen omstendighet oppfør deg som en del av konflikten. Det er et problem her og det er volden du og barna har blitt utsatt for. Ikke vær redd for å si at du er redd. Krev at andre tar seg av overlevering ved samvær slik at du og far ikke direkte møtes.

Samle bevis, vær strukturert, ikke la deg rive med følses messing. Kommuniser kun skriftlig eller gjennom advokat. Anmeld alle trusler som måtte dukke opp, sjikane osv. Stalker han dere osv? Før bevis. Ta opp samtaler. Få deg kamera på dørstokken osv.

Dessverre er ikke alle politidistrikt like rutinert på vold i nære relasjoner. Les deg opp, les deg opp på saker som vinner. Dette klarer du. Ja det er tøft. Be om sykmelding før du treffer veggen. Du må vise hvor stabil og god omsorg person du er i denne vanskelige saken.

Dette klarer du.

Anonymkode: 5b63c...862

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer vel ikke helt. Du kan reise søksmål mot eksen din. Det et dyrt og tidkrevende, men du har rett til å få prøvd saken din i rettsvesenet 

Anonymkode: b04e8...d41

Ja kan det, men der kommer vel janteloven inn, jeg har gjennom årene tatt utdannelse og derav lån jeg betaler på, far har aldri jobbet, har ingen lønn utenom nav lønn, så her blir den som har misshandlet en hel familie belønnet med fri rettshjelp og jeg som tjener for godt til barnebidrag, les her tjener rett over 600 000, så jeg tjener for godt til å få hjelp av far, han tjener 4070000, så jeg forsørger 3 barn på min lønn, han har fri rettshjelp, så han drar meg gjennom en rettsak, hvor han har gratis advokat, når saken er over, så er han fornøyd, jeg har 200k i nytt lån å barna kan ikke være med på noe, for jeg har ikke råd,

nei det lønner seg ikke å være normal nå

Anonymkode: 47bd2...099

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Viss begrunnelsen er dårlig kapasitet kan du fortsatt bruke saken i en fremtidig barnefordeling.

Har du søkt om at det blir begjært besøksforbud. Snakk med advokaten om dette.

Barnefordeling er en dyr og krevende prosses. Har vært igjennom det og vant.

Ikke krev null samvær viss ikke barna er redd far. Krev samvær under tilsyn. Aksepter at far har sin rolle og i dems liv men grunnet vold osv trenger samværet å ha tilsyn.

Det er mulig å få retten til å begjære dette midlertidig mens barnefordelingssaken tas opp i retten. Men du bør vise at du tilbyr en form for begrenset samvær. Dommere misliker denne type saker. Ikke under noen omstendighet oppfør deg som en del av konflikten. Det er et problem her og det er volden du og barna har blitt utsatt for. Ikke vær redd for å si at du er redd. Krev at andre tar seg av overlevering ved samvær slik at du og far ikke direkte møtes.

Samle bevis, vær strukturert, ikke la deg rive med følses messing. Kommuniser kun skriftlig eller gjennom advokat. Anmeld alle trusler som måtte dukke opp, sjikane osv. Stalker han dere osv? Før bevis. Ta opp samtaler. Få deg kamera på dørstokken osv.

Dessverre er ikke alle politidistrikt like rutinert på vold i nære relasjoner. Les deg opp, les deg opp på saker som vinner. Dette klarer du. Ja det er tøft. Be om sykmelding før du treffer veggen. Du må vise hvor stabil og god omsorg person du er i denne vanskelige saken.

Dette klarer du.

Anonymkode: 5b63c...862

Takk🥰å hurra for deg som kom deg unna, mange gode råd å ser jeg har gjort det rette fra dag 1, før jeg viste hvor ille det ville bli

Anonymkode: 47bd2...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det stemmer vel ikke helt. Du kan reise søksmål mot eksen din. Det et dyrt og tidkrevende, men du har rett til å få prøvd saken din i rettsvesenet 

Anonymkode: b04e8...d41

Ja, men han har gratis rettshjelp, jeg må betale alt, selv om jeg betaler alt nå, når han har den anmeldelsen er det en tragedie at jeg er økonomisk ansvarlig

Anonymkode: 47bd2...099

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Viss begrunnelsen er dårlig kapasitet kan du fortsatt bruke saken i en fremtidig barnefordeling.

Har du søkt om at det blir begjært besøksforbud. Snakk med advokaten om dette.

Barnefordeling er en dyr og krevende prosses. Har vært igjennom det og vant.

Ikke krev null samvær viss ikke barna er redd far. Krev samvær under tilsyn. Aksepter at far har sin rolle og i dems liv men grunnet vold osv trenger samværet å ha tilsyn.

Det er mulig å få retten til å begjære dette midlertidig mens barnefordelingssaken tas opp i retten. Men du bør vise at du tilbyr en form for begrenset samvær. Dommere misliker denne type saker. Ikke under noen omstendighet oppfør deg som en del av konflikten. Det er et problem her og det er volden du og barna har blitt utsatt for. Ikke vær redd for å si at du er redd. Krev at andre tar seg av overlevering ved samvær slik at du og far ikke direkte møtes.

Samle bevis, vær strukturert, ikke la deg rive med følses messing. Kommuniser kun skriftlig eller gjennom advokat. Anmeld alle trusler som måtte dukke opp, sjikane osv. Stalker han dere osv? Før bevis. Ta opp samtaler. Få deg kamera på dørstokken osv.

Dessverre er ikke alle politidistrikt like rutinert på vold i nære relasjoner. Les deg opp, les deg opp på saker som vinner. Dette klarer du. Ja det er tøft. Be om sykmelding før du treffer veggen. Du må vise hvor stabil og god omsorg person du er i denne vanskelige saken.

Dette klarer du.

Anonymkode: 5b63c...862

Har hatt besøksforbud i 3 år, men måtte oppheve det for han hadde samvær med 1 barn å hadde ingen til å ta alle problemene barnet måtte takle

Anonymkode: 47bd2...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk🥰å hurra for deg som kom deg unna, mange gode råd å ser jeg har gjort det rette fra dag 1, før jeg viste hvor ille det ville bli

Anonymkode: 47bd2...099

Ofte blir det verre mens det står på. Dokumenter absolutt alt. Vær alltid høflig men bestemt i all form for kommunikasjon.

Ikke snakk stygt til barna om exen. Blir barna satt i en lojalitet konflikt så kan dette telle negativt for deg.

Er exen desperat nok vil han sannsynligvis sende et brev til barnevernet fult av løgner. Barnevernet har sett slikt før. Ikke bli stresset. Ta med advokat og samarbeid. Vis barnevernet og retten at du evner å beskytte barna fra konflikten.

Anonymkode: 5b63c...862

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men han har gratis rettshjelp, jeg må betale alt, selv om jeg betaler alt nå, når han har den anmeldelsen er det en tragedie at jeg er økonomisk ansvarlig

Anonymkode: 47bd2...099

Det koster dessverre mye penger. Veldig bittert at det koster såpass mye å beskytte barn mot vold. Men det er vært det til slutt.

Anonymkode: 5b63c...862

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har hatt besøksforbud i 3 år, men måtte oppheve det for han hadde samvær med 1 barn å hadde ingen til å ta alle problemene barnet måtte takle

Anonymkode: 47bd2...099

Retten kan gi samvær under tilsyn, da er det barnevernet som bistår med tilsynsperson. Virker som dette trengs her. Du skal ikke være pliktig til å møte voldelig ex partner.

Anonymkode: 5b63c...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt besøksforbud i 3 år, men måtte oppheve det for han hadde samvær med 1 barn å hadde ingen til å ta alle problemene barnet måtte takle

Anonymkode: 47bd2...099

Det er vel der barnevernet bør komme inn og ha tilsyn ved samværet. På den måten kan også besøksforbudet opprettholdes!

Viktig at det presiseres at far plikter å snakke norsk under samværet, slik at barnevernet hører og forstår hva som blir sagt! Jeg vet om et eksempel hvor forelder hevdet at forelder og barn hadde rett på å snakke forelders morsmål ved samvær (noe som vanligvis stemmer), men hvor forelder utnyttet dette til å utøve alvorlig psykisk vold mot barnet med barnevernet som vitner til det, uten å forstå hva som skjedde. Da barnet omsider turde fortelle dette til noen, så ble det et absolutt krav om at forelder måtte snakke norsk på alle samvær (som fortsatte med tilsyn..) og at barnevernsansatt hele tiden kunne høre hva som ble sagt. Etter det har ikke forelder kunnet utøve psykisk vold mot barnet lenger (annet enn at bare det å møte forelder er traumatiserende for barnet...).

Men sørg for å vise til at barna er blitt utsatt for også psykisk vold, og at barnevernet derfor må kreve at far snakker norsk når han har samvær med tilsyn med barna!

❤️

 

Anonymkode: 6f28f...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 22.23):

Far ble siktet for vold mot meg og barna, fysisk og psykisk mot barna, fysisk, psykisk og seksuell vold mot meg.

Advokat sa at ut fra avhør så kom aldri saken til å bli henlagt, men det skjedde.

Nå tror far at han aldri har gjort noe og vil ta meg til retten for delt samvær eller fult samvær. Har 100 vis av meldinger der far ikke møter til samvær, eller ikke vil ha barna på planlagte samvær. Ja jeg må tilrettelegge for samvær, for en dommer vil se på det som foreldresabotasje om jeg ikke gjør det. Når jeg har holdt tilbake samvær har jeg alltid brukt advokat som mellommann. Er nå livredd for at far skal få mer samvær enn han har nå. Har barna fra 10-18 lørdag og søndag, på di timene har han proppet ungenes hoder full av ting mot meg, jeg hører faren gjennom barna, for han snakker ikke norsk, så mye av det som er sagt til barna, om ting barna ikke kunne vite, vet jeg at far har fortalt, for barna sier di samme tingene med samne uttalelsefeil som far har. Men vil en dommer kunne se dette, vil være katastrofe for barna å få mer samvær med far🥺

Anonymkode: 47bd2...099

På hvilket grunnlag ble saken henlagt? På bevisets stilling? Det betyr ikke at han ikke har gjort noe, det betyr bare at påtalemyndigheten ikke tror at de greier å bevise dette i retten, ettersom det i slike saker ofte blir ord mot ord hvis det ikke f.eks er fysiske bevis på volden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...