Gå til innhold

Reiseforsikring i Danmark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ufør og meg og min datter har blitt bedt med og spandert på en danskebåten tur. Vi reiser aldri og har derfor ikke reiseforsikring. Pga dårlig råd må det spares der det kan. Snakket med forsikringselskapet mitt og der må jeg tegne en helårs kontakt på rundt 120 kr i mnd. Dette blir mye penger i løpet av et år. Vi skal være Max 7 timer i land i køben. Må jeg takke nei til turen kanskje om det er veldig viktig med forsikring? Noen som kan noe om dette? Er det uansvarlig å dra uten reiseforsikring til Danmark? 

Anonymkode: 4d3ea...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen krise å dra til Danmark uten reiseforsikring. 

Anonymkode: 4cbb6...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis turen er betalt med Mastercard er det forsikring gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En reiseforsikring er smart uansett. Den dekker deg fra det sekundet du får ut av innkjørselen din TS, det er ikke bare på reise. Jeg ville sjekket opp om det finnes andre og billigere alternativet for deg :)

God tur!

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei. Jeg er ufør og meg og min datter har blitt bedt med og spandert på en danskebåten tur. Vi reiser aldri og har derfor ikke reiseforsikring. Pga dårlig råd må det spares der det kan. Snakket med forsikringselskapet mitt og der må jeg tegne en helårs kontakt på rundt 120 kr i mnd. Dette blir mye penger i løpet av et år. Vi skal være Max 7 timer i land i køben. Må jeg takke nei til turen kanskje om det er veldig viktig med forsikring? Noen som kan noe om dette? Er det uansvarlig å dra uten reiseforsikring til Danmark? 

Anonymkode: 4d3ea...11e

Har du økonomi til å miste bagasjen din, uten reiseforsikring? Mister eller blir du frastjelte kort eller telefon, sår du hjelp. Eller har du råd til å miste telefonen? Tenk litt annerledes enn det du gir inntrykk av å tenke i hi. 
Sykdom er du dekket med det blå kortet til Helfo, detbestiller du på Helse-Norge.no og får gratis i posten. 
Bankene selger også reiseforsikringer. De fleste reiseforsikringer dekker fra du går ut døra hjemme og til du er tilbake. Da er du dekket mot tyveri, ulykker M.m. (Les og lær hos forsikringsselskapet ditt). Blir barnet eller du påkjørt eller faller på glatta så kan og en reiseforsikring på helår være lurt å ha. Uansett hvor ufør du er, så kan ulykke gjøre deg mer ufør. Da er en reiseforsikring til kr. 120 i mnd. Gull verdt. Selv om de fleste ikke får bruk for den, så vet du aldri. 

Anonymkode: 39259...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du økonomi til å miste bagasjen din, uten reiseforsikring? Mister eller blir du frastjelte kort eller telefon, sår du hjelp. Eller har du råd til å miste telefonen? Tenk litt annerledes enn det du gir inntrykk av å tenke i hi. 
Sykdom er du dekket med det blå kortet til Helfo, detbestiller du på Helse-Norge.no og får gratis i posten. 
Bankene selger også reiseforsikringer. De fleste reiseforsikringer dekker fra du går ut døra hjemme og til du er tilbake. Da er du dekket mot tyveri, ulykker M.m. (Les og lær hos forsikringsselskapet ditt). Blir barnet eller du påkjørt eller faller på glatta så kan og en reiseforsikring på helår være lurt å ha. Uansett hvor ufør du er, så kan ulykke gjøre deg mer ufør. Da er en reiseforsikring til kr. 120 i mnd. Gull verdt. Selv om de fleste ikke får bruk for den, så vet du aldri. 

Anonymkode: 39259...b79

Det skal vel litt til å miste bagasjen med danskebåten. Så lenge man passer på. For der håndterer man den jo selv hele tiden, i motsetning til hvis man flyr.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største risikoen er om man blir syk, eller dødsfall, og har behov for hjemreise. Det er enkelte som har fått milliongjeld på den måten. Dette vil heller ikke forsikringene i mastercard dekke. 

Jeg forstår ikke at noen tørr å være uten reiseforsikring. Og som noen over her nevner, jeg har fått dekket både iPods og skade på veske - etter hendelser i egen by. 

Anonymkode: 6b83f...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den største risikoen er om man blir syk, eller dødsfall, og har behov for hjemreise. Det er enkelte som har fått milliongjeld på den måten. Dette vil heller ikke forsikringene i mastercard dekke. 

Jeg forstår ikke at noen tørr å være uten reiseforsikring. Og som noen over her nevner, jeg har fått dekket både iPods og skade på veske - etter hendelser i egen by. 

Anonymkode: 6b83f...847

Enig. Og det er da virkelig ikke snakk om mye penger. Men det er jo mye bedre å bare opprette en spleis når uhellet inntreffer :himle:

Anonymkode: 4e739...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er uforsvarlig gå ut døren hjemme uten reiseforsikring, spesielt hvis man har dårlig råd. 

Jeg var i allefall veldig glad for å ha reiseforsikring når telefonen min ble knust, og den gangen vesken min ble stjålet med kort, nøkler, og alt. 

Anonymkode: e2078...a73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Den største risikoen er om man blir syk, eller dødsfall, og har behov for hjemreise. Det er enkelte som har fått milliongjeld på den måten. Dette vil heller ikke forsikringene i mastercard dekke. 

Jeg forstår ikke at noen tørr å være uten reiseforsikring. Og som noen over her nevner, jeg har fått dekket både iPods og skade på veske - etter hendelser i egen by. 

Anonymkode: 6b83f...847

Ikke på en danmarkstur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (1 time siden):

Ikke på en danmarkstur

Hva skjer ikke på danmarkstur? Sykdom og død? 

Ved enkelte tilstander er ambulansefly med medisinsk assistanse eneste veien hjem. Det er ikke akkurat noe danskebåten faciliterer. 

Anonymkode: 6b83f...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nordiske landene har avtale seg imellom om hjemtransport ved sykdom. Jeg hadde ikke tatt opp helårs reiseforsikring bare pga et opphold i Danmark. 

Anonymkode: a101a...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan legge til at jeg selvsagt ville betalt med kredittkort for å ha forsikring for andre ting. Men skal sies jeg aldri har med store verdier på reise. 

Anonymkode: a101a...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis datteren din har betalt turen med f.eks MasterCard, så dekker forsikringen i kortet alle hun har betalt for. 

Anonymkode: 9e745...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale med Mastercard gir forsikring, men den er dårligere. Reiseforsikring dekker dere hele året om dere feks blir frastjålet en mobil utenfor hjemmet.

Anonymkode: 21a11...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer ikke på danmarkstur? Sykdom og død? 

Ved enkelte tilstander er ambulansefly med medisinsk assistanse eneste veien hjem. Det er ikke akkurat noe danskebåten faciliterer. 

Anonymkode: 6b83f...847

Du blir behandlet som danskene om du blir syk i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (2 timer siden):

Du blir behandlet som danskene om du blir syk i Danmark.

Vi fikk også påkoblet norsk lege, kontakt i forsikringsselskapet, ble automatisk koblet til begravelsesbyrå. Alt ble organisert for oss i stedet for å måtte finne ut av alt selv. Og vi måtte ikke legge ut noe som helst, forsikringsselskapet dekket alt direkte. 

Anonymkode: 6b83f...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (2 timer siden):

Du blir behandlet som danskene om du blir syk i Danmark.

Ja, men blir man dårlig vil man kanskje hjem, selv om man får god behandling der man er. 

Anonymkode: dbde5...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...