AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Skrevet 23. juni 2024 Da jeg var barn satte de alltid sine egne behov forran meg. Ble syk noen ganger når vi var borte på besøk, feber og slapp osv og måtte legge meg et sted fordi de ikke ville dra hjem. De vi var hos sa jeg kunne legge meg på gjesterommet, og foreldrene mine sa nei hun trenger ikke å legge seg nedpå, men fikk lagt meg likevel. Mye annet også. Alltid mente de at de var viktigst og deres behov var viktigst. Når de var mat tok de mest mulig først og ble bare bitte litt igjen til meg. Nå er det sånn at de aldri ringer og aldri kommer på besøk. Er jeg hos dem så gidder de nesten ikke å snakke med meg. Og en gang da mamma at hun ikke skjønte seg på folk som sa at barna betydde alt for dem. Så tydelig at de ikke bryr seg om meg. Hva er galt med dem? Er det bare jeg som har sånne foreldre? Anonymkode: 9a5c8...80a 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #2 Skrevet 23. juni 2024 Oi stakkar…. jeg har også litt ego foreldre, men mens i den grad at jeg fikk lite trøst og ble lite møtt med følelser av de som barn. Litt sånn emosjonell neglisjering Anonymkode: 6d9ba...fde 1
Anonymss Skrevet 23. juni 2024 #3 Skrevet 23. juni 2024 (endret) Hei! Det er ikke bare dine foreldre. Du er ikke alene. Det er noe som, innen psykologi, heter parentification. Det er en gruppe på Reditt der du kan dele dine erfaringer med andre om dette. Gruppen heter "parentification". Endret 23. juni 2024 av Anonymss 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Skrevet 23. juni 2024 Så leit at dette er dine foreldre. Moren din høres ikke helt psykisk frisk ut som sier noe sånt. Foreldre som setter sine egne behov først har gjerne ikke hatt gode barndommer selv, uten at det er noen unnskyldning. Jeg håper du har andre gode folk rundt deg som gir deg den omsorgen du fortjener. Skulle gjerne gitt deg en klem. Anonymkode: 2db61...f4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå