Gå til innhold

Lyge om formen for å få sykmelding


Første1995

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det mange her som har lygd. / lagt på litt ekstra om problemer/formen under graviditet for å få sykmelding både tidlig og sent i graviditet?

Endret av Første1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor skal du ha sykmelding om formen ikke er dårlig?

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor skal du ha sykmelding om formen ikke er dårlig?

Anonymkode: 855dd...feb

Har jeg sagt det da? 🤦🏽‍♀️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (Akkurat nå):

Har jeg sagt det da? 🤦🏽‍♀️😂

Hva er da hensikten med spørsmålet? Er oppriktig nysgjerrig på hvorfor man skal lyve på seg en sykmelding om man er i form til å jobbe.

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er da hensikten med spørsmålet? Er oppriktig nysgjerrig på hvorfor man skal lyve på seg en sykmelding om man er i form til å jobbe.

Anonymkode: 855dd...feb

Det er jeg også 😉 derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (1 minutt siden):

Det er jeg også 😉 derfor jeg spør.

Selvfølgelig er det noen som har gjort det, siden man ofte ikke har samme terskel for når man er for syk/gravid/for vondt osv til å jobbe. Lurer mer på hva du skal med informasjonen?

Anonymkode: 46da2...358

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde ikke det, nei. Jeg presset meg egentlig for langt og var ikke sykemeldt én eneste dag.

Jeg tror dog det er ganske lett å få i hvert fall delvis eller kortvarig sykemelding som gravid. Det er en veldig kjent sak for leger at en graviditet kan gi plager som ikke er forenelig med jobb i kortere eller lengre perioder. Godt over halvparten av alle gravide er sykemeldt minst én gang i løpet av graviditeten. 

Anonymkode: bdc3f...f93

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri løyet på meg sykemelding, jeg liker å jobbe. 😀 ergo ikke løyet på meg noe ekstra sykdom ved graviditet, jobbet så lenge det var fysisk mulig i min type jobb. Men at noen gjør det, helt sikkert, mange som ikke liker jobben sin og er glad for å slippe å dra dit. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (2 minutter siden):

Det er jeg også 😉 derfor jeg spør.

For å svare på spørsmålet ditt da: nei, har aldri gjort det. Er gravid i uke 32 og har vært og er fortsatt i full jobb, men det er fordi jeg er i form til det. Har ingen plager i graviditeten så er veldig heldig. Har dog inntrykket av at det er veldig vanlig å være sykmeldt, da de fleste rundt meg blir sjokkert over at jeg fortsatt er i 100% jobb

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel sikkert? Folk tar jo egenmeldinger på fredager for å få langhelg på hytta, og egenmelding på mandager for fyllesyke, så ingen grunn til å tro at et svangerskap plutselig skal gi disse menneskene bedre arbeidsmoral.

Jeg var ikke selv sykmeldt i svangerskapet, jobbet fullt frem til termin. Kunne ikke falle meg inn å lyve på meg plager for å slippe jobb.

Anonymkode: 32b16...240

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde ikke det, nei. Jeg presset meg egentlig for langt og var ikke sykemeldt én eneste dag.

Jeg tror dog det er ganske lett å få i hvert fall delvis eller kortvarig sykemelding som gravid. Det er en veldig kjent sak for leger at en graviditet kan gi plager som ikke er forenelig med jobb i kortere eller lengre perioder. Godt over halvparten av alle gravide er sykemeldt minst én gang i løpet av graviditeten. 

Anonymkode: bdc3f...f93

Takk for svar😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov at ts lurer.

Det er nok mange,uansett kjønn og tilstand som lyver på seg en sykmelding.

Anonymkode: 67ec7...4b6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkSolsikke skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri løyet på meg sykemelding, jeg liker å jobbe. 😀 ergo ikke løyet på meg noe ekstra sykdom ved graviditet, jobbet så lenge det var fysisk mulig i min type jobb. Men at noen gjør det, helt sikkert, mange som ikke liker jobben sin og er glad for å slippe å dra dit. 

Ikke sant! Det kan være en grunn😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å svare på spørsmålet ditt da: nei, har aldri gjort det. Er gravid i uke 32 og har vært og er fortsatt i full jobb, men det er fordi jeg er i form til det. Har ingen plager i graviditeten så er veldig heldig. Har dog inntrykket av at det er veldig vanlig å være sykmeldt, da de fleste rundt meg blir sjokkert over at jeg fortsatt er i 100% jobb

Anonymkode: 855dd...feb

Takk for svar på spørsmålet😍 Er i min andre graviditet nå, og var ikke sykmeldt i min første, men har hørt mange som sjokkert spør meg om hvorfor jeg ikke skaffa med en sykmelding, som om det er noe man gjør. 
 

spør fordi jeg er nyskjerrig på hva andre tenker om dette temaet, da jeg vil tro at noen kanskje legger på litt fordi man er f.eks. Lei, utslitt, sover dårlig osv..

 

Prøver å ikke trokke på noen sine tær her, selv om spørsmålet kan være provoserende for noen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har presset meg selv altfor hardt for å stå i arbeid.

Anonymkode: cb4cc...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (3 minutter siden):

Takk for svar på spørsmålet😍 Er i min andre graviditet nå, og var ikke sykmeldt i min første, men har hørt mange som sjokkert spør meg om hvorfor jeg ikke skaffa med en sykmelding, som om det er noe man gjør. 
 

spør fordi jeg er nyskjerrig på hva andre tenker om dette temaet, da jeg vil tro at noen kanskje legger på litt fordi man er f.eks. Lei, utslitt, sover dårlig osv..

 

Prøver å ikke trokke på noen sine tær her, selv om spørsmålet kan være provoserende for noen.

Er nok mange som utnytter det iallfall. Har selv tre nære venninner som hadde bestemt seg for at de skulle «holde ut» fram til juni og da skulle de sykmeldes. Disse hadde termin i september og oktober i fjor og alle tre var planlagt sykmeldte hele sommeren. Hun ene hadde jo en tung fysisk jobb og fikk bekkensmerter på slutten, så det er jo forståelig, men hun hadde fortsatt planlagt å bli sykmeldt uavhengig av Hvordan formen var 😅

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nok mange som utnytter det iallfall. Har selv tre nære venninner som hadde bestemt seg for at de skulle «holde ut» fram til juni og da skulle de sykmeldes. Disse hadde termin i september og oktober i fjor og alle tre var planlagt sykmeldte hele sommeren. Hun ene hadde jo en tung fysisk jobb og fikk bekkensmerter på slutten, så det er jo forståelig, men hun hadde fortsatt planlagt å bli sykmeldt uavhengig av Hvordan formen var 😅

Anonymkode: 855dd...feb

Der ser du, det er faktisk reelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (1 minutt siden):

Der ser du, det er faktisk reelt :) 

Er fullstendig klar over at det er reelt, men forstår allikevel ikke hensikten. De fleste vet vel/kjenner noen/har hørt om noen som overdriver symptomer fordi de ikke vil jobbe, gravide eller ei.

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er fullstendig klar over at det er reelt, men forstår allikevel ikke hensikten. De fleste vet vel/kjenner noen/har hørt om noen som overdriver symptomer fordi de ikke vil jobbe, gravide eller ei.

Anonymkode: 855dd...feb

Hvis du kjenner at du blir provosert av dette så skjønner jeg ikke hensikten med å være så aktiv i denne tråden. Må være rom for å stille slike spørsmål og la alle være ærlige uten at de skal føle skam rundt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (3 minutter siden):

Hvis du kjenner at du blir provosert av dette så skjønner jeg ikke hensikten med å være så aktiv i denne tråden. Må være rom for å stille slike spørsmål og la alle være ærlige uten at de skal føle skam rundt det.

Hvorfor tror du hen er provosert?

Anonymkode: 46da2...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...